سه‌شنبه ۲ آبان ۱۳۸۵ - ۱۷:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: گرهارد شرودر کمتر از یک سال پس از ترک مقام صدراعظمی آلمان با انتشار کتاب خاطراتش دوباره توجه‌ها را به سوی خود جلب کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز صدراعظم سابق آلمان در کتاب"تصمیم ها- زندگی سیاسی من" 'Decisions - My Life in Politics' به جرج بوش، رئیس‌جمهور آمریکا حمله می‌کند و اعضای اتحادیه‌های کارگری آلمان و اعضای حزب خودش را به خاطر مجبور کردنش به انجام انتخابت زودرس که منجر به شکستش شد مقصر قلمداد می‌کند.

او همچنین شکست‌های انتخاباتی رقبای محافظه کارش- حزب آنجلا مرکل،حزب راست میانه دموکرات مسیحی(CDU) را که در انتخابات سال قبل مجبور شدندبرای تشکیل دولت با حزب شرودر، حزب چپ میانه سوسیال دمکرات(SDP) ائتلاف کنند را یاد آور می‌شود و آنها را به سخره می‌گیرد.

رئیس‌جمهور روسیه، ولادیمیر پوتین از معدود افرادی است که در این کتاب 544 صفحه‌ای از انتقاد شرودر در امان می‌ماند. شرودر، پوتین را به خاطرهمه چیز،از بصیرت وهوش سیاسی تا تسلطش بر زبان آلمانی و آمادگی بدنی فوق‌العاده‌اش می‌ستاید.

خاطرات گرهارد شرودر به بازارکتاب می‌آید

فروش کتاب شرودر که با لحنی کاملا شخصی نوشته شده است و تصویر بزرگ در حال تفکر  او را بر روی جلد دارد،از فردا 25 اکتبر(3 آبان) آغاز می‌شود.

کد خبر 6548

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز