شنبه ۲۰ مهر ۱۳۸۷ - ۲۰:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: نخست‌وزیر ایتالیا ایجاد واحدی ویژه را اعلام کرد که مسوول ریشه‌کنی فساد در دستگاه دولتی و ایجاد شفافیت بیشتر در این سیستم است.

روزنامه سوییسی «نویه سوریشر سایتونگ» در شماره امروز خود گزارش داد، به گفته سیلویو برلوسکنی این گروه ویژه به زودی به جای فعالیت خبری وظایف پلیس را عهده‌دار می‌شود.

برلوسکنی فساد در ایتالیا را «بیماری دیرینه و فراگیری» توصیف کرد که به خاطر بزرگ بودن دستگاه دولت به مشکلی عمده تبدیل شده است.

به گفته وی، ظرف 15 سال اخیر پس از رسوایی «تانژانت پولی» ایتالیا در زمینه فساد همچنان سیاه‌ترین کارنامه‌ها را در اتحادیه اروپا دارد.

برلوسکنی در مراسم معرفی این واحد جدید اعلام کرد که شخصا مشکل فساد را به خوبی می‌شناسد. او گفت می‌تواند زمانی را به خاطر آورد که در میلان به عنوان کارمندی جوان در بخش ساخت و ساز مجبور به استعفا به این دلیل شد که نتوانسته بود به مقامات رشوه بدهد.

برلوسکنی که ناگهان به نظر رسید از این امر هراسید که پرسیده شود چطور مدت زیادی به این فعالیت مشغول بوده است، گفت خوشبختانه در حال حاضر آن سال‌ها مدت‌هاست، سپری شده است.

او که به «شوالیه» مشهور شده، نه برای کوتاه مدت، بلکه در دهه‌های شصت و هفتاد میلادی در شرکت‌های ساخت و ساز فعالیت داشته و آن زمان علاوه بر کارهای معمول، دو شهر اقماری را نزدیک میلان احداث کرد.

هر کس در نشست خبری رییس دولت ایتالیا حاضر بود، بی‌درنگ به یاد قانون مصونیت قضایی می‌افتاد. این لایحه ژوئیه گذشته تصویب شد تا دادگاهی که هدف از آن به محاکمه کشاندن برلوسکنی بود را دستکم تا پایان دوره نخست‌وزیری وی به حال تعلیق در آورد. در این دادگاه رشوه دادن به شاهدان و فرار مالیاتی بررسی می‌شد.[بیشتر]

کد خبر 65454

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز