همشهری آنلاین: بروز برخی اختلافات بین کنفدراسیون فوتبال آسیا و مقامات ورزشی مالزی، احتمال انتقال مقر این کنفدراسیون بعد از حدود نیم قرن حضور در شهر کوالالامپور را قوت بخشیده است

محمد بن همام‌ رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا، پیشنهاد انتقال مقر "ای.اف.سی"‌ از ساختمان نوساز واقع در حومه شهر کوالالامپور پایتخت مالزی را مطرح کرده و به هر 46 کشور عضو این کنفدراسیون اعلام کرده پیشنهادهای خود را ارائه کنند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، بن همام طی اطلاعیه ای اعلام کرد: «طرح این پیشنهاد به خاطر اختلاف با هیچکسی نیست. خیلی واضح است که ما یک نهاد بین المللی هستیم و مایلیم در کشوری مستقر شویم که زمینه انجام وظایف بین المللی ما را فراهم کند.»

به گفته وی، ارائه پیشنهاد برای هر 46 کشور عضو از جمله مالزی، سنگاپور و تایلند آزاد است.

بن همام، پیشنهاد خود را نخستین بار در ماه جولای مطرح کرد که با واکنش تند مقامات مالزیایی از جمله "پیتر ولاپان" دبیر کل سابق "ای.اف.سی" مواجه شد.

ولاپان این پیشنهاد را بی احترامی کامل به تمام مسوولان مالزیایی دانست که سالها برای توسعه و ارتقای فوتبال در قاره آسیا تلاش کرده اند.

فدراسیون فوتبال مالزی نیز روز پنجشنبه اعلام کرد هیچ تلاشی برای متقاعد کردن "ای.اف.سی" برای ماندن در شهر کوالالامپور نخواهد کرد.

روابط بین مالزی و "ای.اف.سی" از تابستان سال گذشته رو به تیرگی نهاد. فدراسیون فوتبال مالزی خواستار برگزاری یک دیدار دوستانه برای تیم منچستریونایتد انگلیس در خلال برپایی مسابقه‌های فوتبال جام ملتهای آسیا بود اما کنفدراسیون فوتبال آسیا به شدت با این امر مخالفت کرد.

"عزالدین احمد"‌ رئیس فدراسیون فوتبال مالزی اظهار داشت: " کنفدراسیون فوتبال آسیا، یک نهاد مستقل و بین المللی است و اگر تصمیم به جابجایی دارد، مختار است. " وی افزود: «این اتفاق برای ما یک شکست است اما از اختیار ما خارج است.»

جابجایی مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا مستلزم موافقت دو سوم اعضا است و این موضوع، ماه آینده در نشست سالانه "ای.اف.سی" به میزبانی شهر شانگهای چین مطرح خواهد شد.
مالزی از سال 1965، میزبان "ای.اف.سی" بوده و اولین نخست وزیر این کشور "تونکو عبدالرحمان" به مدت 24 سال ریاست کنفدراسیون فوتبال آسیا را برعهده داشت

کد خبر 65441

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز