سرپرست مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت درباره اخباری درخصوص عوارض واکسن آسترازنکا که روز گذشته در فضای مجازی منتشر شده بود، واکنش نشان داد.

واکسن آسترازنکا

به گزارش همشهری‌آنلاین، دیروز (۸ بهمن) در فضای مجازی اخباری منتشر شد مبنی بر این‌که تزریق دوز اول واکسن آسترازنکا برای همه گروه‌های سنی در مشهد ممنوع شده است. در پی انتشار این خبر شایعاتی منتشر شد که مرگ به دلیل تزریق آسترازنکا علت اتخاذ این تصمیم از سوی مسئولان در مشهد بوده است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد به این خبر واکنش نشان داد و در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که شایعات مطرح شده درباره آسیب‌زا بودن واکسن آسترازنکا واقعیت ندارد.

در این اطلاعیه علاوه بر درخواست از مردم برای کنترل موج ششم کرونا و پیشگیری از تبعات پیشگیری این همه‌گیری بر تزریق دوز سوم واکسن کرونا آمده است که پیگیری‌ها برای تأمین واکسن ادامه دارد و توقف موقت تزریق آسترازنکا در مشهد به علت عدم موجودی مقطعی است.

محمد هاشمی، سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت نیز در این باره در صفحه شخصی خود در توییتر توضیح داد: «واکسن آسترازنکا از جمله واکسن‌های موثر علیه بیماری کرونا است که صدها میلیون دوز آن در دنیا و حدود ۱۱ میلیون دوز در ایران استفاده شده است.

از ابتدا وزارت بهداشت اعلام کرده بود که به دلیل برخی عوارض نادر، در گروه سنی زیر ۵۰ سال سایر واکسن‌ها ارجح هستند. 

در ماه‌های اخیر و فراهم شدن انواع واکسن‌ها، توصیه کشوری اولویت دادن مصرف به نوبت دوم (تکمیل دو نوبت) و واکسیناسیون مسافرین پس از کسب رضایت از افراد بوده است.»

توضیح وزارت بهداشت درباره عوارض واکسن آسترازنکا | تزریق این واکسن متوقف می‌شود؟


 

کد خبر 653447

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha