رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری علت بالا رفتن مرگ و میر بر اثر کرونای امیکرون را برخلاف آنچه تصور و گفته می‌شود، توضیح داد.

کرونا در ایران

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر پیام طبرسی رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری در یک برنامه زنده تلویزیونی گفت: درصد مرگ و میر امیکرون نسبت به دلتا خیلی پایین‌تر است.

وی ادامه داد: بیشتر موارد ابتلا به امیکرون خفیف یا بدون علامت است اما تعداد مرگ و میر به دلیل افزایش زیاد آمار مبتلایان افزایش پیدا خواهد کرد.

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری گفت: امیکرون هم دستگاه تنفسی را درگیر می‌کند اما بیش از بخش تحتانی، بخش فوقانی را درگیر می‌کند. 

وی افزود: امیکرون نای، گلو و قسمت‌های بالایی را بیشتر درگیر می‌کند و بیشتر علائم آن شبیه سرماخوردگی است اما در مواردی ممکن است شدید شود. 

طبرسی با اشاره به افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند، گفت: افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند با یک تب هم حال عمومی‌شان به هم می‌ریزد و باید بستری شوند. 

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با تاکید بر اینکه نباید در این مساله ساده‌انگاری شود، گفت: ممکن است برای یک نفر با یک سرماخوردگی ساده اتفاقی نیفتد اما برای دیگری عواقب خوبی در پی نداشته باشد. 

کد خبر 653355

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha