« پس از دولت غربگرایی که می‌گفت اگر برجام نبود، جنگ می‌شد و وابستگی سیاسی ایران را زمینه‌سازی می‌کرد، آقای احمدی‌نژاد به دنبال تحقق منافع چه کسانی است و این پیروزی ناشی از ترساندن ملت ایران را به چه کسانی هدیه می‌دهد؟ آقای احمدی‌نژاد! به راستی از کجا اطلاع دقیق می‌گیرید؟»

احمدی نژاد

به گزارش همشهری آنلاین، روزنامه ایران در یاددشتی با عنوان «آقای احمدی‌نژاد! از کجا اطلاع دقیق می‌گیرید؟» نوشت: در بحبوحه آغاز بحران در سوریه بود که محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور وقت ایران در چند سخنرانی موضع به اصطلاح بی‌طرفانه خود را نسبت به طرفین درگیری در این کشور مصرانه اعلام می‌کرد؛ همان زمان بود که حملات به عتبات مقدسه در سوریه، سقوط پشت‌سر هم شهرها از یک‌سو و از سوی دیگر ماهیت تروریستی مخالفان بشار اسد و جنایات ضدانسانی بروز پیدا کرد و سرانجام ایران به دعوت دولت سوریه و با تیزبینی فرماندهانی نظیر شهید سلیمانی، حضور مستشاری خود در این کشور را آغاز کرد. اگر درایت فرماندهی کل قوا در آن برهه نبود و قرار بود کشور مطابق اظهارات احمدی‌نژاد تصمیم نهایی را بگیرد، معلوم نمی‌شد که در پس سقوط دمشق و قدرت گرفتن داعش، چه سرنوشتی برای مردم ایران رقم می‌خورد.

آقای احمدی‌نژاد در سال‌های سکوت محض در قبال فاجعه برجام و پس از ناکامی از حضور مجدد در صحنه انتخابات، مسیرهای مختلفی را برای زنده نگه‌داشتن یاد خود در رسانه‌ها پیگیری کرد اما چالشی‌ترین اظهارات او، دستمایه هجمه پررنگ رسانه‌ای از سوی مخالفان خارج‌نشین سند همکاری مشترک ایران و چین شد. زمانی که آقای احمدی‌نژاد مدعی فروش ایران به چین شده بود، خوانندگان لس‌آنجلسی نیز در نامه‌ای به سازمان ملل خواستار جلوگیری از امضای سند همکاری ۲۵ ساله شدند؛ دریغ آنکه فرق میان سند و توافق را درک نمی‌کردند. ساده‌انگاری است اگر آن اظهارات عجیب آقای احمدی‌نژاد را صرفاً یک کنش رسانه‌ای بدانیم؛ چرا که این همکاری راهبردی میان ایران و چین به جهت همزمانی با جنگ اقتصادی تحمیلی از سوی امریکا یک ضرورت مهم اقتصادی برای کشور محسوب می‌شد و یکی از مهمترین نقدها بر دولت حسن روحانی، معطل گذاشتن چینی‌ها و عدم توازن میان سیاست‌های همکاری مشترک او بود.

این دغدغه‌مندی آقای احمدی‌نژاد در وطن‌دوستی! این‌بار خود را در زمانی نمود داد که ایران، چین و روسیه در پی شکل‌دادن و تحکیم «مثلث مهار امریکا» هستند، سند مشترک ۲۰ ساله با روسیه در حال تدوین است که قرار است زمینه‌ساز توافقات تجاری برای ارتقای سطح همکاری‌های راهبردی میان دو کشور باشد. یعنی در زمانه‌ای که امریکایی‌ها متوجه هزینه‌های سرمایه‌گذاری در خاورمیانه به جای سرمایه‌گذاری در مقابله با رشد قدرت تجاری آسیا هستند و رسماً این موضوع را در سند استراتژی امنیت ملی خود تصریح می‌کنند، با ادعایی گزاف خبر از معامله روسیه با امریکا بر سر ایران می‌دهد.

آقای احمدی‌نژاد مدعی شده است که به‌واسطه اطلاع دقیق، روسیه و امریکا بر سر ایران و اوکراین معامله کرده‌اند؛ به این معنا که امریکا چراغ سبز حمله روسیه به اوکراین را بدهد و از سوی دیگر، روسیه نیز مانعی بر سر حرکت امریکا به سمت ایران فراهم نکند. گرچه این ادعای آقای احمدی‌نژاد رسماً اقدام علیه امنیت ملی است اما نکته مهم تر این است که  باید مشخص شود این دقت در اطلاعات غلط و ساختگی از کدام سمت به ایشان تزریق شده است؟ چراکه مشخصاً این ادعاها از یک‌سو در پی تخلیه فرصت‌های اقتصادی کشور در جنگ تحریمی و برهه حساس توازن سیاست خارجی است و از سوی دیگر افکار عمومی را به سمت «ترس از جنگ» هدایت می‌کند و یادآور آن جمله معروف است که «النصر بالرعب: پیروزی به‌واسطه ترساندن محقق می‌شود.»

سؤال دیگر اینجاست که پس از دولت غربگرایی که می‌گفت اگر برجام نبود، جنگ می‌شد و وابستگی سیاسی ایران را زمینه‌سازی می‌کرد، آقای احمدی‌نژاد به دنبال تحقق منافع چه کسانی است و این پیروزی ناشی از ترساندن ملت ایران را به چه کسانی هدیه می‌دهد؟ آقای احمدی‌نژاد! به راستی از کجا اطلاع دقیق می‌گیرید؟

کد خبر 653334

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 45
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 35
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    40 23
    خب حرف منطقی زده و پیش بینی خود را گفته است.چرا آشفته شده اید؟
    • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
      17 5
      احمدی نژاد به جناح اصولگرا می گفت من بودم اصلاح طلبان را زمین زدم، هاشمی رفسنجانی را که می گفتند ستون انقلاب است به داربست انقلاب تبدیل کردم و سپس زمینش زم. حالا هم از اینکه سهمشو نمی دن بشدت عصبانیه. احمدی نژاد ادم نترسی هست و ممکنه حرفهایی بزند. هنوز ماجراهایی مثل 88 در فضای سیاسی کشور داغ داغه. احمدی نژاد از مهره های کلیدی آن دوره است. احمدی نژاد تلویحا درباره این ماجراها حرفایی زده و گفته در جاهایی ضبط کرده و لازم باشد منتشر خواهد کرد. لذا کسی را به پست بالای سیاست راه داده شد که قواعد بازی را خیلی راحت به هم میزند و کاریش هم نمیشود کرد.
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    54 8
    شما چه کاره هستید که مصادیق حمه به منافع ملی را تشخیص می دهید؟نکند خودتان امنیت ملی چی هستید؟ولمان کنید آقا.تورم و گرانی و تبعیض و کثافت کاری حمله به امنیت ملی است نه این چیزها.
  • IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    42 4
    حقیقت همیشه تلخ است
  • آرتین IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    35 44
    ایشان باید توسط دستگاه قضایی کشور محاکمه شوند. این مطالبه مردم است از جناب رییسی
  • علی IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    12 62
    از نجابت و نادیده گرفتن مقام معظم رهبری سو استفاده میکنند اما جناب احمدی امنیت اقتدار و..... با چند کیف دلار عوض کردی
    • IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
      2 0
      مطالبه مردم خیلی چیزهاست
  • IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    39 10
    فاجعه برجام؟؟ واقعا چه تحلیل گر... اگر نگوئیم خائن ولی نادانی درت موج می زند ...
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    28 13
    این اطلاعات از کانال آقای مشایی به ایشان وحی میشود
  • محمد IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    16 22
    شروع بدبختی مردم با اصلاحات مثلا اقتصادی همین آدم و سیاست های خارجی ش بود!!جالبه تو 8 زمامداری یارانه 45 تومنیش تغییری پیدا نکرده و حالا که زبون دراورده میگه یارانه کمه!!!!!کشور رو به دو دسته که باهم دشمنن تبدیل کردید همین آدم
  • حمید IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    32 11
    ایشان یک زمانی ادعا میکرد با ماورالطبیعه در ارتباطه احتمالا خبرها از اونجا بهش میرسه😉
  • سیف الله ریحانیان IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    9 18
    در اینکه آقای احمدی نژاد در گفتارش ثابت قدم است شکی نیست چرا که 2 سال قبل از انتخاب شدنش به همه نوید می‌دارد از کجا می‌دانست رهبر تاییدش می‌کند از کجا آنقدر قوی عمل می‌کرد در مقابل رهبر ایستاد حالا هم می‌شود از تجربه ایشان اسفاده کرد تا جذب دیگر کشورها نشود
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    34 5
    الان برای احیا همین فاجعه برجام داریم به همه التماس می کنیم مخصوصاٌ روسیه
  • عبدالناصر IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    10 3
    سلام فلا تهنوا ولا تحزنوا انتم الاعلون ان کنتم مومنین
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    26 2
    اگر برجام فاجعه بود چرا مذاکره کنندگان دولت فعلی بدنبال احیای همون برجام هستند و نمی توانند
  • حسن IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    8 18
    دوست عزبرماایرانی جماعت هیچ جنگ ترس نداریم زمان هشت سال جنگ مگرروس یاچین به ماکمک کردهمان موشک یاتمام کمک روس وچین صدام برسرایران می ریخت ماخوپ دوشمن خودمانو می شناسیم تواگرمی ترسی زودبورو پیش اغازاده ها قلمو بدی دست یک چاخان..مااگرعصبانی بشویم بلای سربن صداوردیم سروطن فروش میاریم مثل بنی صد بادامنو چادورزنانه فرارمی کنپ
    • فقط ایران تا همیشه US ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
      15 8
      حسین آقا، برادر عزیزم اون زمان تجهیزاتمون به روز بود، نو و تازه ساخت و به تعداد مناسب بود، همسطح با رقبای خودش در برخی موارد هم نظیر جنگنده های اف 14 از هم نسلان رقیب خودش برتر بود. همچنین مردم در حال و هوای شوریدگی یک جو انقلابی قرار داشتند و همه چیز مهیای بود تا با کوچکترین تحریک برای یک جنگ بسیج بشن. اما امروز اوضاع بسیار فرق میکند، تجهیزادت ما به خاطر 8 سال نبرد بی وقفه دچار فرسودگی و تعدادی را نیز از دست داده ایم. همچنین سلاح های امروز یک یا دو نسل از تجهیزات ما پیشرفته تر و جدید تر است. به نظر من باید تا حد امکان از جنگ فاصله بگیریم. بحث سر ترس نیست بحث سر محاسبات توان کشور است. جنگ کمر یک ملت و کشور را میشکند و کشور را چندین سال به عقب باز میگردند. البته اگر بخواهند جنگی به ما تحمیل کنند انوقت اوضاع فرق میکند و باید از تمام توان بهره ببریم.
  • DE ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    22 5
    ایشون در مرحله اول باید جوابگو باشه که کشور را با توهم به پرتگاه هدایت کرد با اون کاغذپاره هایی که حرفشو میزد!!!!!
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    11 12
    من کاری به سیاست ندارم ولی همین اندازه می دانم ایشان فرد تحصیل کرده ای با درجه دکترا از دانشکاه علم و صنعت هستند و صمنا او هم اکنون با درجه دانشیاری مشغول تدریس هستند.
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    21 5
    هاله نورش هنوز شارژ داره
  • فرهاد IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    13 3
    وقتی مردم نا محرم باشن. هر کس ونا کسی میاد اظهار نظر میکنه.بیایید شفاف با مردم در میان بذارید.توضیح بدید
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    6 17
    احمدی نژاد در جبهه اسرائیل ومنافقین دارد حرکت می کند و تحرکات وی بسیار خطرناک تر از میرحسین موسوی وبنی صدر است وبه نظر می رسد احمدی نژاد طعمه ومزدور اسرائیل شده واز اسرائیل اطلاعات ودستور می گیرد و برای برهم زدن برجام واتحاد سیاسی کشور طبق دستور اسرائیل عمل می کند تحرکات وسفر او به کشورهای عربی وترکیه که همدست ومتحد منطقه ای اسرائیل هستند بسیار مشکوک است وبه نظر می رسد درسفرهای وی رد پای اسرائیل مستتر باشد. در درجه اول احمدی نژاد باید ممنوع الخروج شود .وظیفه حکومت است که با احمدی نژاد قبل از انکه دیر شود برخورد کنند وخطر وی را دفع وخنثی ودر نطفه خفه کنند.
  • US ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    7 13
    زمانیکه این شخص رییس جمهور بود با کارهاش تماما به ضرر ایران و به نفع اسراییل قدم بر می داشت به گونه ای که برخی این شخص رو اسراییلی خطاب می کردند. با اظهار نظر های عجیب جدید ایشون که دقیقا منطبق با اظهار نظرهای مخالفان خارج نشین است می توان اینگونه نتیجه گرفت که ایشون واقعا اسراییلی و یا حداقل منافق هستند.
  • سعید IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    6 7
    دست وپای بیهوده میزنه ، مشایی دروجودش حلول کرده
    • IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
      4 7
      فقط بلديد تهمت بزنید حفاظت اطلاعات نفهمید بعد تو فهمیدی احمدی نژاد فاصله طبقاتی را در زمان خودش کم کرد بعد غربگرا ها بودند که اقتصاد کشور دستشون بود وضعیت را بحرانی کردند ولی دلار از سه هزار بیشتر نشد کسب و کارها رونق داشت میوه و گوشت و برنج همه به پا بود ولی الان چی منی که کارمندم به خدا ماهی یک بار هم گوشت نميخوره فقط حقوقم کرایه خونه ميشه دلم خوشه کار میکنم دیشب با خودم تصمیم گرفتم استعفا بدم برم روستا حداقل آرامش دارم سو تغذیه هم نميگيرم مثل من بسیار هستند که حقوقشان کفاف حتی کرایه خونه را نمیداد خدا لعنت کنه روحانی و هر کس از او پیروی و هوا دارش هست خائن به ایران و ایرانی شما اگه میخواهید کسی را مجازات کنید این مردک خبیث انگلیسی را محاکمه کنید
  • اسفندیارفرهادیانی IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    8 66
    جانم فدای رهبر جانم فدای احمدی نژاد دوتا پدر مظلومان ویار مستضعفان احمدی نژاد با دین ونترس است ما همگی سرباز احمدی نژاد هستیم
    • IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
      2 5
      احمدی نژاد برای شما تره هم خرد نمی کند ها!
  • شهلا IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    9 0
    این فلاکتی که در ان هستیم ازجنگ کمتر نیست
  • IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    9 1
    اینم دیگه جک رایج شده هر اتفاقی بیفته برای حواس پرتی میگن کار احمدی نژاد بوده! فیلم کمدی جالبی بود! خیلی خوب! سوت بی موقع رو پلیس ناشی " نورمن ویزدم " زده! شما سوت پایان این بازی رو بزن بذار جامعه آروم باشه ملت خودشو پیدا کنه ببینه با خودش چند چنده و چکار کنه منطقی تره!
  • IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    3 5
    باید پرسید چرا این طرف داره با اون همه ضرر جانی و مالی که به ملت ایران زد داره صاف صاف راه می‌ره و هر چی و هر کاری دلش بخواد بکنه.
  • ناشناس IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    8 3
    احمدی‌نژادمردمی‌بوداحیاگرعدالت‌اجتماعی‌است‌واینرامردم‌هم‌میگویندمابقی‌حضرات‌القاب‌وعناوین‌هم‌دارندبرای‌مردم‌چکارکردنداگربه‌احمدی‌نژادمیبودایران‌ایران‌ازادودمکراسی‌بودوالان‌مردم‌هرکدام‌سه‌میلیون‌تومان‌یارانه‌داشتند... الکی‌ احمدی‌نژادراتخریب‌نکنید.
  • ناشناس IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    9 0
    اگربرجام فاجعه تلقی می‌شود چرااین تعدادزیاددیپلمات رابرای مدت طولانی به وین فرستاده ایدکه آنراپیگیری کنند،ضمنامردم ایران ازمفادقراردادهایی که باروسیه وچین میخواهیدانجام دهیدبی اطلاع هستند!!!
  • خوب این 2 سند همکاری روسیه و چین کجاست!؟ US ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    8 0
    خوب این 2 سند همکاری روسیه و چین کجاست!؟ کدام حکومتی 2 سند بسیار مهم بدون درز هیچ اطلاعاتی به ملت اش در شرایط اسفبار امروزی با 2 روسیه و چین که فقط و فقط برای منافع خودشان هستند را امضاء میکند!؟
  • قاسم IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    0 5
    محمود حتما مشاوره نیاز دارد
  • کمال CA ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    8 0
    تا زمانی که مسؤلان نظام در مورد توافقات با روسیه و چین شفاف سازی نکنند وظیفه "خبر رسانی " در این موارد را احمدی نژاد و شبکه های اجتماعی به عهده خواهند داشت , در مورد چین اینکه گفته می شود چین مخالف اعلام جزییات توافق است برای افکار عمومی قانع کننده نیست
  • حمدالله IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    2 75
    احمدی دقیق میگه و فردی باهوش و با سواد هست ...لاریجانیها و رفسنجانیها را لو داد وبعد قرارداد ننگین‌چین و حالا هم‌ حق با اوست ...
  • احمد IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    3 1
    کار احمدی نژاد درسته هی چکی نمیتونه ۸سال زحماتش را نادیده بگیره عمل کدام مسئول به اندازه ایشان به درد ملت خورده؟؟ جای اون توی قلب ملته،،😍😍🐅🌷
  • هع IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
    1 0
    عع
  • ناشناس IR ۰۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
    1 1
    هرکس‌عاقل‌باشدجانب‌انصاف‌وعدالت‌رارعایت‌کندبایدبدانداحمدی‌نژاددلسوزایران‌ازادایران‌اریایی‌وعدالت‌اجتماعی‌است‌ومردم‌هم‌همه‌ازاوبه‌خوبی‌یادمیکنندچراازکسی‌دیگرتعریف‌نمیکنندقبل‌ازاوکسی‌به‌فکرعدالت‌اجتماعی‌بودپاسخ‌مسلم‌است‌نه‌پس‌ایشان‌ستودنی‌است.
  • IR ۰۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
    2 0
    امنیت ملی د ر یک جامعه زمانی به خطر می افتند که فقر و فحشا و تن فروشی و تورم و بیماری و بیکاری و تبعیض و رانت و بزهکاری و وووو. آن جامعه را فراگرفته باشد.
  • رضا IR ۰۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
    1 10
    احمدی نژاد و بفرستید زندان تا ببوسد مردکه مزخرف
  • دلخوش ساده دل ! IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
    1 0
    به نظر من احمدی نژاد اگه بخواد صداقتش رو ثابت کنه معلوم کنه که اون درآمد 700 میلیارد دلاری از فروش نفت رو چیکار کردو به کی داد گیریم 100 میلیلردش رو خرج کرد پس بقیش کو و تو جیب کی رفت ؟؟
  • محمد خ IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
    1 1
    باعث تمام بدبختی های مردم از جمله گرانی خود همین احمدی نژاد است و تحریم های کمرشکن در دوره ایشون بر ملت تحمیل شد .ایشون حالا که با ندانم کاری هایشان مملکت را به این روز انداخته به جای اینکه پاسخگوی گند کاری هایش باشد حالا در مقام مدعی هستند .جل الخالق
  • منصف VI ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
    1 0
    همینکه همشهری عکس اینچنینی از ایشون میگذاره درصورتیکه همین همشهری، روزی، یه دکتر احمدی‌نژاد، یاور محرومان در صفحه اول تیتر میزد که بیا و ببین. الان فقط قصد تخطئه داره. مطلب دیگه اینکه، ببینید هروقت مطلبی از آقای احمدی‌نژاد نژاد چاپ میشه صفحه نظرات پر میشه در صورتیکه خیلی مطالب مهم هست که مردم توجهی به اون نمیکنند و نظرنمیدن، این خود گواه اینه که آقای احمدی نژاد همچنان مرکز توجه هستش. لطفا برای حسن نیت منتشر کنید.
  • شهروند IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
    1 0
    تا حالا هحمدی نژاد حرفی نگفته که بعدا دروغش ثابت شود