پنجشنبه ۱۸ مهر ۱۳۸۷ - ۰۶:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهردار تهران با تبریک روز جهانی کودک گفت: امیدوارم روزی شاهد شکوفایی جهانی شایسته کودکان باشیم.

به گزارش خبرگزاری شهر، محمدباقر قالیباف در پیام خود آورده است: همه ساله روز جهانی کودک یادآور وظیفه‌ای است که ما در برابر کودکان برای ساختن دنیایی بهتر داریم، مانند فراهم کردن شرایط مناسب زندگی، تغذیه کافی، آموزش، دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی و پزشکی، ممنوعیت کار، حق بازی کردن، برخورداری از محیط زیست سالم و هوای پاک.

شهردار در پیام خود تاکید کرده است: حال برای بهبود وضعیت محیط زیست شهری و برخورداری کودکان از هوای پاک از کجا باید شروع کنیم. نحوه برخورد با طبیعت، زمین و شهرمان را چگونه باید بیاموزیم و آموزش دهیم.

در ادامه پیام آمده است: شهرداری تهران در مدت سال‌های گذشته برنامه‌ها و طرح‌های زیادی برای مهیا کردن شهری پویا و محیط زیست شهری سالم تدوین و اجرا کرده است تا کودکان شهرمان از این حق مسلم خود برخوردار شوند که از آن جمله می‌توان به طرح‌های شهردار مدرسه، غنچه‌های شهر، شهرداران خانواده و همیاران محیط زیست شهری که با هدف آموزش مبانی زیست محیطی به معلمان و مربیان محترم آموزش و پرورش و انتقال آن به کودکان و نوجوانان و به تبع آن خانواده‌ها اشاره کرد.

در پیام قالیباف تصریح شده است: همچنین توسعه فضای سبز، تجهیر بوستان‌ها به وسایل بازی کودکان، بهبود شبکه حمل و نقل عمومی، مناسب سازی معابر برای عبور و مرور کودکان، تمهیدات ترافیکی در اطراف مدارس و طرح‌های متنوع دیگری از این دست اجرا شده است.

شهردار در ادامه پیام خود آورده است: مناسب‌سازی محیط شهری برای کودکان و شهروندان در صدر برنامه‌های شهرداری قرار دارد و مشارکت شهروندان در این میان از اهمیت خاصی برخوردار است.

 اکنون شهرداری‌های شهرهای توسعه یافته، بسیاری از برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی خود را پیرامون "شهر دوستدار کودک" طراحی و اجرا می‌کنند و شهرداری تهران نیز باید بیش از پیش برای رسیدن به چنین شهری تلاش کند.

کد خبر 65327

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز