سخنگوی کرملین در پاسخ به رد خواسته‌های اصلی روسیه بوسیله آمریکا برای حل بحران اوکراین، گفت: جایی برای خوش‌بینی باقی نمی‌ماند»، اما هنوز امکان گفتگو وجود دارد.

Peskov

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از یورونیوز این واکنش پس از آن اعلام می‌شود که آمریکا و متحدان غربیش درخواست‌های مسکو درباره ممنوعیت دائم اوکراین از پیوستن به ناتو را رد کردند و موضوع اعزام نیروها و تجهیزات این پیمان به اروپای شرقی را غیرقابل‌مذاکره دانستند.

اکنون همه نگاه‌ها به سوی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه است که چه تصمیمی در این باره خواهد کرد و نگرانی‌ها درباره بروز جنگ جدیدی در اروپا بالا گرفته است.

در همین زمینه:

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز پنجشنبه خبرنگاران گفت که پاسخ آمریکا و پاسخ مشابه ناتو- «جایی برای خوش‌بینی باقی نمی‌گذارد.»

اما او افزود: «همیشه چشم‌انداز تداوم گفتگو وجود دارد و انجام آن هم به نفع ماست و هم به نفع آمریکایی‌ها.»

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه هم گفت پاسخ آمریکا دارای اجزایی است که می‌تواند به «شروع گفتگویی جدی درباره موضوعات ثانوی بینجامد»، اما تاکید کرد «این سند حاوی هیچ پاسخ مثبتی درباره موضوع اصلی نیست.»

خواسته‌های اصلی مسکو این هستند که پیمان ناتو گسترش پیدا نکند و این اتحاد از اعزام سلاح‌هایی که ممکن است روسیه را تهدید کند، خودداری ورزد.

لاوروف گفت مقامات ارشد پیشنهادهای‌شان را به پوتین ارائه خواهند کرد و پسکوف گفت واکنش روسیه به زودی اعلام خواهد شد.

پسکوف افزود که پوتین و جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا تصمیم خواهند گرفت که آیا به دنبال مکالمه‌شان در ماه پیش دوباره با هم صحبت کنند یا نه.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه گفت واشنگتن در پاسخ مکتوبی که برای مسکو فرستاده است، هیچ‌کدام از خواسته‌های اصلی روسیه درباره اوکراین و ناتو را نپذیرفته است.

کد خبر 653185

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha