مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵
۰ نفر

گاهی پرواز هوایی می‌تواند دشوار باشد. مخصوصاً اگر اولین بار است که قصد پرواز هوایی را دارید، شاید در مراحل سوار هواپیما شدن دچار مشکل شوید. خب یک بار برای همیشه در این مقاله قصد داریم تا مراحل را از خرید آنلاین بلیط هواپیما تا سوار هواپیما شدن را با هم مرور کنید.

image-20220125132353-6.jpeg

گاهی پرواز هوایی می‌تواند دشوار باشد. مخصوصاً اگر اولین بار است که قصد پرواز هوایی را دارید، شاید در مراحل سوار هواپیما شدن دچار مشکل شوید. خب یک بار برای همیشه در این مقاله قصد داریم تا مراحل را از خرید آنلاین بلیط هواپیما تا سوار هواپیما شدن را با هم مرور کنید.

در ضمن داخل همین مقاله نکاتی عالی برای خرید بلیط ارزان هواپیما ، اینکه چطور بلیط چارتر بخریم یا سریع‌تر سوار هواپیما شویم را نیز به شما ارائه می‌دهیم. پس اگر قصد سفر هوایی دارید، با ما در این مقاله همراه باشید تا بتوانید سفری راحت و آرام را تجربه کنید.

خرید بلیط

برای خرید بلیط روش‌های مختلفی پیش روی شما وجود دارد. در صورتی که پرواز داخلی داشته باشید، می‌توانید به دفاتر فروش ایرلاین‌ها یا آژانس‌های مسافرتی به‌صورت حضوری مراجعه نمایید. برای سفرهای خارجی نیز فقط می‌توانید از طریق آژانس‌های مسافرتی اقدام کنید. توجه داشته باشید در روز و ساعتی که قصد پرواز دارید، چند ارلاین مختلف ممکن است به شما خدمات ارائه دهند.

هر کدام از آن‌ها قیمت و هواپیماهای مختلفی دارند. پس به این موضوع دقت داشته باشید. اگر به‌دنبال خرید بلیط ارزان هواپیما هستید، می‌توانید به‌دنبال بلیط‌های چارتر بگردید. بلیط چارتر به بلیطی گفته می‌شود که زمان کمی تا پرواز آن باقی مانده باشد. هرچه در زمان باقی مانده کمتری اقدام به خرید کنید، قیمت بلیط کمتر خواهد شد.

در ضمن هنگام خرید باید به کلاس پروازی هم دقت داشته باشید. اگر به‌دنبال پروازی لوکس هستید و قیمت آن برایتان اهمیت ندارد، می‌توانید کلاس پروازی فرست کلاس را تهیه کنید. در غیر این صورت می‌توانید کلاس‌های پروازی دیگر همانند بیزینس کلاس و اکونومی را انتخاب کنید که قیمت کمتری دارند. در نهایت پس از پرداخت وجه، یک کد پیگیری به شما داده می‌شود.

از خرید بلیط تا سوار هواپیما شدن

نگران نباشید، این کد پیگیری به نام شما با کد ملی شما در سیستم ایرلاین ثبت شده است. به این ترتیب وقتی که به بخش پذیرش مراجعه کنید، با ارائه کارت ملی، کارت پرواز برایتان صادر می‌شود. پس حتی در مراجعه حضوری به دفاتر فروش ایرلاین‌ها هم کارت پرواز در همان روز برایتان صادر نمی‌شود و روال به همین شکل خواهد بود.

ورود به فرودگاه تا سالن انتظار

بعد از اینکه وارد فرودگاه شدید، باید به بلیطی که برای شما صادر شده است دقت کنید. روی این بلیط نوشته شده است که باید به کدام ترمینال مراجعه کنید. هر فرودگاه چندین و چند ترمینال دارد. باید ببینید که بلیط شما مربوط به کدام ترمینال می‌شود. سپس باید به همان ترمینال مراجعه کنید.

بعد از ورود به ترمینال، وسایل خود را یک بار از گیت عبور می‌دهید و خودتان هم از گیت عبور می‌کنید. حال باید سرتان را بالا بگیرید و به‌دنبال نام ایرلاینی باشید که از آن بلیط خریده‌اید. حال به بخش پذیرش آن ایرلاین می‌روید و کارت ملی خودتان را ارائه می‌دهید. سپس باید چمدان‌هایی که قصد دارید در بخش بار قرار بگیرند را روی نوار نقاله قرار دهید. این نوار نقاله‌ها خودشان هر چمدان را وزن می‌کنند.

میزان باری که شما به بخش بار منتقل می‌کنید فقط به‌عنوان وزن بار شما لحاظ می‌شود و در عین حال می‌توانید مقداری بار را با خودتان به داخل کابین هواپیما ببرید. البته باید سایز کابینت هواپیما را در نظر بگیرید تا ساک شما در آن جای بگیرد. در غیر این صورت گرفتن ساک روی پاک یا گذاشتن آن پشت صندلی مجاز نیست. زیرا با این کار به حریم شخصی سایر مسافران آسیب وارد می‌شود.

از خرید بلیط تا سوار هواپیما شدن

پس از آنکه کارت پرواز برایتان صادر شد، به‌سمت گیت پرواز می‌روید. بازرسی مجدد در گیت پرواز انجام می‌شود؛ اما اینبار بسیار دقیق خواهد بود. کمربند، انگشتر و هر وسیله دیگری که همراه دارید را داخل سبد قرار می‌دهید و روی نوار نقاله گیت می‌گذارید. سپس از گیت عبور می‌کنید و یکی از مامورهای حراست شما را بازرسی فیزیکی می‌کند. بعد عبور از گیت، وارد سالن انتظار می‌شوید

از سالن انتظار تا هواپیما

وقتی که وارد سالن انتظار شدید، باید کارت پرواز خود را چک کنید. روی کارت پرواز، گیت خروج مسافران درج شده است. در هر سالن انتظار چندین و چند گیت خروج وجود دارد. پس حتماً باید کارت پرواز را چک کنید. توجه داشته باشید که نوع بلیط هواپیما شما در این بخش هیچ تاثیری ندارد. یعنی حتی اگر اقدام به خرید بلیط ارزان هواپیما یا همان بلیط چارتر هم کرده باشید، با فردی که بلیط گران خریده باشد از یک گیت عبور خواهید کرد. پس فقط به شماره گیت که روی کارت پرواز درج شده است دقت کنید. زمانی که از پشت بلندگو اعلام شد که پرواز شما در حال مسافرگیری است، باید به گیت مراجعه نمایید. در این بخش کارت پرواز را به همراه کارت شناسایی به مسئولان فرودگاه ارائه می‌دهید و وارد گیت می‌شوید.

از گیت مستقیم به باند فرودگاه می‌روید. از آنجا همراه با وسایل نقلیه مخصوص فرودگاه، به کنار هواپیما منتقل می‌شوید. سپس از پله‌های هواپیما بالا می‌روید و کارت پرواز خودتان که شماره صندلی روی آن درج شده است را به مهمان‌داران نشان می‌دهید تا شما را هدایت کنند.  حال روی صندلی خود می‌نشینید و تمام!

در نهایت باید توجه داشته باشید که در پروازهای خارجی، چک کردن پاسپورت، پرداخت عوارض خروج و دریافت ارز مسافرتی نیز وجود دارند. البته با پرداخت عوارض به‌صورت اینترنتی و دریافت ارز مسافرتی پیش از ورود به فرودگاه، می‌توانید سریع‌تر مراحل پذیرش را انجام دهید و دیگر در صف‌های طولانی منتظر نمانید.

کد خبر 652609

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha