رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) وعده داد که با ساماندهی آگهی‌های الکترونیکی خودرو، ثبت آگهی صوری تا حد زیادی کاهش یابد.

آكهي خودرو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، از سال ۱۳۹۸ چندین بار درج قیمت خودرو در پلتفرم‌های انتشار آگهی اینترنتی ممنوع شد و در نهایت آبان ماه امسال قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی طی نامه‌ای خطاب به روسای مرکز امور اصناف و بازرگانان و اتحادیه کشوری صنف کسب و کارهای مجازی، دستورالعمل ساماندهی آگهی‌های الکترونیکی خودرو را ابلاغ کرد.

بر اساس این دستورالعمل سکوهای درج آگهی خودرو موظف شدند روی تمامی بسترهای الکترونیکی خود اعم از وب سایت و نرم افزار موبایل، شش قابلیت مهم شامل احراز هویت آگهی‌دهندگان، امکان احراز صلاحیت کسب و کاری آگهی‌دهندگان، امکان احراز وجود خودروی آگهی شده، اختصاص نشان مجزا BADGE، اطلاع رسانی به کاربران و ایجاد امکان مرتب سازی و فیلتر کردن، نمایش مجموع تعداد آگهی های منتشر شده توسط یک آگهی دهنده و اعلام روش نظارت و قیمت آگهی های خودرو را ایجاد کنند.

امروز خودرو را چند بفروشیم؟ | برنامه دولت برای حذف آگهی‌های قلابی دلالان خودرو

در همین راستا، علی رهبری،  رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صمت، امروز، در نشست خبری ساماندهی آگهی‌های الکترونیکی خودرو، با بیان اینکه یکی از عوامل موثر در افزایش قیمت خودرو در سال ۱۳۹۸ و ایجاد فضای ذهنی، آگهی‌های صوری در پلتفرم‌های انتشار آگهی اینترنتی بود، اظهار کرد: مثلاً یک نفر بدون احراز هویت ۱۰۰ آگهی برای یک خودرو منتشر و در آن قیمت‌ها را بالا می‌برد. این شرایط باعث افزایش قیمت حداقل ۴ درصدی در یک هفته می‌شد.

این در حالی است که به گفته وی همه آگهی‌ها مربوط به یک نفر بود و اصلاً خودرویی که در بیشتر آن‌ها آگهی شده بود، در واقعیت وجود نداشت.

اما این مقام مسئول وعده داد که با ساماندهی آگهی‌های الکترونیکی خودرو، ثبت آگهی صوری تا حد زیادی کاهش یابد گفت: البته نمی‌توان گفت این آگهی‌ها به صفر می‌رسد، اما باید با روش‌های خیلی سخت‌تر و پرهزینه‌تری درج شوند که امکان بررسی و پیگیری آن‌ها نیز وجود دارد.

کد خبر 652602

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha