دوشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۵
۰ نفر

مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: هرگونه غذا دهی به گونه‌های جانوری به ویژه گوشتخواران، علفخواران وحشی و همچنین پرندگان مهاجر آبزی ممنوع است.

غذا دادن به پرندگان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، شهاب الدین منتظمی افزود: به دلیل تداوم بارش برف و کاهش دما در چند روز آینده احتمالا شاهد نزدیک شدن گونه‌های جانوری وحشی به حریم روستاها و مراکز انسانی برای تامین غذا خواهیم بود.

او گفت: بارش گسترده برف  و کولاک و کاهش شدید دما در بخش‌های وسیعی از کشور، به ویژه در غرب کشور سطح وسیعی از زیستگاه‌های طبیعی از برف پوشیده شده است.

به گفته مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست با نزدیک شدن گونه‌های جانوری به مناطق مسکونی با افزایش احتمال تعارض بین انسان و حیات وحش همراه خواهد بود.

منتظمی گفت:هرگونه غذا دهی به گونه‌های جانوری به ویژه گوشتخواران، علفخواران وحشی و همچنین پرندگان مهاجر آبزی ممنوع است و فقط در مواقع خاص با هماهنگی ادارات کل حفاظت محیط زیست استان‌ها و با رعایت اصول بهداشتی و ایمنی در مناطق مربوط انجام شود.

او گفت: از تمامی شهروندان و طبیعت دوستان خواستاریم در صورت مشاهده هرگونه حضور حیوانات وحشی و یا بیمار و تلف شده در طبیعت، موارد را به نزدیکترین پاسگاه محیط بانی و ادارات محیط زیست استان‌ها گزارش کنند.

کد خبر 652419

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • سهیل IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
    16 7
    آقای منتظمی ممنونم. قابل توجه عزیزانی که کلیپ غذا دادن به یک روباه در شهرستان .... در داخل اتاق توسط یک شهروند عزیز پخش شد. و همه این حرکت را انسان دوستانه دیدند . و توجه به عواقب حیات این روباه جوان برایشان اصلا مهم نیست.
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    6 13
    شما که غذا‌نمیدیدپس‌حیوانها‌ازبی‌غذایی‌بمیرن
    • دکتر دامپزشک IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
      6 0
      با سلام آقای منتظمی عزبزم و سهیل گرامی: دوستی که نوشته:((شما که غذا‌نمیدیدپس‌حیوانها‌ازبی‌غذایی‌بمیرن)) ضمن عذر خواهی کاملا تفکر اشتباهی دارند. مختصرا غذا دادن دستی به حیوانات باعث از دست دادن غریزه اصلی گونه های حیات وحش یعنی غذا خوردن است. تمنا میکنم عاجزانه میخوام احساسی عمل نکنید. ورود به چرخه طبیعی زیست گونه های جانوری خسارات جبران نا پذیری دارد.ممنوم
  • رضوی IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    8 5
    اگر قرارباشد که هرکس خودش به پرندگان حیوانات غذا بدهد ممکن است:همه مسائل بسیار مهم بیماریهای واگیردار از انسان به حیوانات ویا از حیوانات به انسانها را مطلع نباشند خدای نخواسته باعث بیماری ناقل شویم که جبران آن سخت خاهد بود درسالهای گذشته عده ای سود جو دنبال لونه خفاش بودند خفاش را می گرفتند جفتی تا100میلیون تومان گاها میفروختند درهمین کشور خودمان وکشورهای همساده مدتی یه شغل قاچاق برای عده ای شده بود که به اسرائیل میفروختند که آن اتفاق تلخ رقم خورد وبه نام چین هم تموم شد درصورتیکه واقعیت چیز دیگری بود که خفاشها را به سرزمینهای اشغالی می‌فرستاند فلسطینی ها که توان خرید واستفاده از آنها را نداشتند میشود گفت:که درست بوده که بشریت تاوان سنگین آن را پرداخت ومی پردازد متأسفانه چونکه دلیل محکمی نبود جامعه جهانی هم نتوانست که به منشأ آن برسد صهیونیستها باشیطنت به کمک ترامپ تبلیغات ضد چینی راه انداختند آری:این هم عاقبت نزدیکی انسان به حیوانات و بهره برداری صهیونیستی از این مسأله که جهان را گرفتار کرد متخصصان أمر کمک کنند دراین هوای سرد بهتراست تا اینکه هرکس خودش به پرندگان وحیوانات غذا برسانند
  • محمد IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    4 7
    سلام علتش رو نمیدونم بعدشم حالا خوبه خدا روزی رسونه نه شما که میخواهین روزی رو از حیوانات و پرندگان بگیرین
    • IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
      3 1
      واقعا که،برات متاسفم با این همه ساده لوحی وساده انگاری ,خوبه یکم مطالعه کنی که چر ا نباید به حیوانات وحشی غدا بدیم.
  • مرتضی دیباجی IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    2 6
    دنبال خونه خفاش به خاطر موادی که توی خونه بود می‌گشتند نه دنبال خود خفاش عزیزم
    • فاطمه بهنام IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
      6 0
      خبر رو خوب بخونید متوجه دلیلش می شین دوست گرامی. یه سرج در گوگل هم دلیلش رو می تونه براتون روشن کنه.البته موردی بگمون نکنم ایراد داشته باشه. مثلا روباهی که به خانه روستایی پناه آورده به نظرم ایراد نداره از سرما نجاتش بدیم. اما حیات وحشه و مسائل خاص خودش رو داره. حیواناتی که با کمک انسان سیر می شن در حیات وحش دوام نمی آورن.
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    5 3
    الان مثلا دلیلشو گفتین؟
  • حلیمه IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    4 3
    غلط میکنن میگن به حیوانات غذا ندهید تازه به حیوانات غذا بدهیم خدااز ما راضی است
  • IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    1 4
    تالان شما دلیلش رو گفتبن
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    0 2
    یعنیچی به حیوان غذا بدی بهتر از ادمه