جسیکا آردن، نخست‌وزیر نیوزیلند در مواجهه با ورود سویه‌ اُمیکرون کرونا به این کشور جزیره‌ای بالاترین سطح محدودیت‌ها را برقرار کرد و عروسی خودش را هم به تاخیر انداخت.

Ardern

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین شیوع سویه اُمیکرون نخست‌وزیر آردن و شوهرش، کلارک گیفورد را مجبور کرده است که مراسم عروسی‌شان را که قرار بود در هفته‌های آینده در شهر گیسبورن در ساحل شرقی جزیره شمالی نیوزیلند انجام شود، لغو کنند.

آردرن روز یکشنبه گفت کشور او در تلاش است تا انتشار اُمیکرون را کًند کند، اما انتظار می‌رود شمار عفونت‌های کرونا در نیوزیلند در هفته‌های آینده به ۱۰۰۰ مورد در روز و بعد از آن به هزاران مورد در روز برسد. نیوزیلند تا به حال چنین میزانی از عفونت را گزارش نکرده بود.

آردرن گفت: «می‌دانم که این شمار عفونت‌ها برای مردم نگران‌کننده هستند. ما هر کاری که بتوانیم برای کُند کردن انتشار کرونا و کاهش شمار موارد عفونت انجام خواهیم داد.»

نخست‌وزیر نیوزیلند گفت ۹ مورد سویه اُمیکرون در میان خانواده‌ای که برای یک مراسم عروسی و رویدادهای دیگر به شهر اوکلند در این کشور مسافرت کرده بودند، شناسایی شده است. تخمین‌های اولیه نشان می‌دهند که بیش از ۱۰۰ نفر در رویدادهای با حضور اعضای این خانواده حاضر بوده‌اند. یک مهماندار در هواپیمای که این خانواده با آن سفر کرده‌اند، نیز آزمایش مثبت پیدا کرده است..

به گفته آردرن، این کشور از نیمه شب یکشنبه وارد سطح هشدار «قرمز» می‌شود. در این سطح هشدار کسب‌وکارها و مدارس باز باقی می‌مانند و  مسافرت‌های داخلی می‌تواند ادامه یابد، اما ماسک زدن اجباری است، محدودیت‌های درباره اندازه تجمعات وجود دارد و  داشتن گذرنامه واکسن برای ورود به اغلب فروشگاه‌های غیراساسی ضروری است.

آردن درباره لغو عروسی‌ خودش گفت: «زندگی همین است. من تفاوتی با هزاران نیوزیلندی دیگر ندارم که اثرات بسیار مصیبت‌بارتر این پاندمی را تحمل کرده‌اند. بدترین این مصیبت‌ها عدم امکان بودن در کنار عزیزان در هنگام بیمار شدن آنها است. این ناراحتی‌ها بسیار بسیار مهمتر از اندوهی است که من دچار آن هستم.»

در سطح هشدار قرمز، تا ۱۰۰ نفر می توانند گرد هم بیایند، اما آردرن گفت عروسی‌اش را حتی به این شکل محدودشده فعلا برگزار نخواهد کرد.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت نیوزیلند، ۹۵ درصد از افراد ۱۲ ساله و بالاتر در این کشور دست کم یک دوز واکسن و ۹۳ درصد هر دو دوز واکسن را دریافت کرده‌اند.

آردن همچنین از مردم این کشور خواست در هنگام شیوع بی‌سابقه کرونا در این کشور نسبت به هم مهربان باشند و از یکدیگر مراقبت کنند.

کد خبر 652168

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • خواننده NZ ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
    0 0
    نام نخست وزیر نیوزیلند، جاسیندا آردرن هست. لطفا اصلاح بفرمایید.