در حالی که سخنگوی انجمن سینماداران از موافقت وزیر جهت رایگان شدن سینماها در روز زن و مادر برای بانوان خبر داده بود، چند دقیقه بعد مدعی شد این طرح از طرف وزارت ارشاد با مخالفت مواجه شده است و سینماها به روال عادی به فعالیت خود ادامه می‌دهند!

سینما

 به گزارش همشهری آنلاین به نقل از جوان، محمدرضا صابری، سخنگوی انجمن سینماداران روز گذشته در گفتگو با برخی رسانه‌ها درباره رایگان شدن سینماها در روز یک‌شنبه (امروز) به مناسبت روز مادر بیان کرد: سینماهای سراسر کشور فردا برابر با روز مادر رایگان است.

صابری توضیح داد: این موضوع به دستور وزیر و پیشنهاد محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی صورت گرفت و قرار شد سازمان سینمایی هزینه سینماداران و تهیه‌کنندگان را پرداخت کند.

وی در پایان گفت: همه بانوان در سینماهای سراسر کشور مهمان سازمان سینمایی هستند و تا آخرین سانس می‌توانند به تماشای فیلم‌ها بنشینند.

سخنگوی انجمن سینماداران که حدود ساعت ۱۴ بعد از ظهر روز گذشته خبر از اکران رایگان سینماها برای بانوان همزمان با روز مادر داده بود، کمتر از یک ساعت بعد از انتشار آن (۴۸ دقیقه) خبر از لغو این طرح به دلیل مخالفت ارشاد داد.

محمدرضا صابری، سخنگوی انجمن سینماداران در گفت‌وگویی که روابط عمومی انجمن سینماداران آن را منتشر کرد، اظهار داشت: با توافق شورای صنفی و سازمان سینمایی بنا بود روز یک‌شنبه، سوم بهمن ماه (امروز) سینماهای سراسر کشور به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) برای بانوان رایگان باشد، اما این طرح از طرف وزارت ارشاد با مخالفت مواجه شد، بنابراین یک‌شنبه سوم بهمن ماه سینماها به روال عادی به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

متأسفانه پیگیری‌های خبرنگار ما از صابری سخنگوی انجمن سینماداران، غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش و یزدان عشیری مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی به منظور چرایی ارائه و پس گرفتن چنین پیشنهادی از سوی سازمان سینمایی و وزارت ارشاد بی‌نتیجه ماند، با این حال اگرچه نه سخنگوی انجمن سینماداران و نه مسئولان وزارت ارشاد و سازمان سینمایی هیچ حرفی در مورد علت این موافقت و مخالفت عجیب یک‌ساعته نزدند.

موافقت یک‌ساعته وزارت ارشاد و سازمان سینمایی و مخالفت با این طرح در حالی است که به گفته سخنگوی انجمن سینماداران قرار بود هزینه‌های این طرح از سوی سازمان سینمایی تأمین گردد.

کد خبر 652059

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha