سید محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهوری در گفتگو با همشهری: مردم در انتخابات اخیر، با رأی به رئیس دولت سیزدهم؛ خواسته خود را برای عملی کردن تغییر وضع موجود نشان دادند. جنس تحولی که عموم مردم آن را از دولت سیزدهم مطالبه می‌کنند، اقتصادی است.

معاون رئیس جمهور: شعار آیت‌الله رئیسی در جریان انتخابات سال۹۶ و هم در سال۱۴۰۰ تغییر وضع موجود بود. برای تحقق چنین هدفی، از کمک گروه‌های مطالعاتی و تحقیقاتی و نیز پژوهشگران و محققان مراکز تحقیقاتی استفاده شد تا وضعیتی را که مردم نمی‌پسندیدند با عملی کردن این راهکارها تغییر دهند.

در آغاز فعالیت دولت؛ مسئله سلامت اولویت اول دولت بود و دولت برای ارتقای آن همه توان خود را به‌کار گرفت. با عبور ازمرحله سخت گذشته نوبت به تحول اساسی در حوزه‌های دیگر ازجمله در اقتصاد، علم و فناوری، صنعت و معدن، کشاورزی، سیاست خارجی و دیگر وجوه کشور رسیده است.

برای اجرای تحول در این حوزه‌ها، ۳۷موضوع در قالب سند تحول دولت با مشارکت متخصصان و کارشناسان تدوین شده است. در سند تدوین شده، وضع موجود ارزیابی و تبیین شده است و درمرحله بعد وظیفه دستگاه‌های اجرایی در بخش‌های مختلف برای تحول در فرایند کاری هر وزارتخانه و سازمان مشخص و به‌زودی این سند وارد مرحله اجرا خواهد شد. چون در بحبوحه ارائه لایحه بودجه هستیم و نمایندگان مشغول بررسی لایحه بودجه هستند، به‌زودی و با پایان بررسی بودجه۱۴۰۱ این سند رونمایی خواهد شد.

دراین‌باره بخوانید؛ واکنش معاون رئیس جمهوری به دخالت برخی نمایندگان در عزل و نصب‌ها | لابی‌ها در بودجه۱۴۰۱ مؤثر نیست | معاونت حقوقی و پارلمانی ادغام می‌شود؟ 

گفتگو: حمیدرضا بوجاریان

تصویر: حسین اینانلو

تدوین: عاطفه سادات حسین‌زاده

کد خبر 651825
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ویدئو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
    1 0
    فعلاقیمت برنج کیلویی ۸۵۰۰۰ تومان شده است!!!!
  • IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    0 0
    گوشت 200 هزار تومن پراید 170 میلیون ممنونیم از تحولات اقتصادی