در حالی گران فروشی بین ۱۰ تا ۱۵ هزار تومانی هر قطعه مرغ در فروشگاه‌ها مشهود است که نرخنامه مشخصی برای فروش مرغ قطعه بندی منتشر نشده است.

قطعه بندی مرغ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  قیمت مرغ مدتی است پس از گرانی‌های پیاپی پایین آمده و حالا با نرخ مصوب و حتی کمتر از آن فروخته می‌شود.

بررسی‌های میدانی ما از بازار نشان می‌دهد مرغ به میزان کافی در بازار عرضه شده و حتی عرضه مازاد قیمت آن را کاهش داده است.

یوسفی، رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: با توجه به مازاد عرضه بیش از تقاضا پیش بینی می‌شود که قیمت مرغ تا پایان بهمن نوسانی نداشته باشد. قیمت کنونی هر کیلو مرغ زنده ۱۷ هزار و ۵۰۰ تا ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان و مرغ گرم ۲۷ تا ۳۱ هزار تومان است.

هم اکنون قیمت هر کیلو ران مرغ بدون پوست در مغازه‌ها ۵۶ تا ۵۷ هزار تومان و سینه بدون پوست ۵۴ هزار تا ۵۵ هزار تومان است که ران مرغ با نرخ مصوب وزارت جهاد ۵ تا ۸ هزار تومان و سینه ۳ هزار تومان اختلاف دارد.

ممنوعیت قطعه بندی مرغ از روز ۱۳ آبان آغاز شد؛ روزهای اوج افزایش قیمت مرغ باعث شد تا عرضه مرغ قطعه بندی شده هم برای واحدهای بسته بندی و هم برای واحدهای عرضه ممنوع شود.

افزایش قیمت مرغ در بازار آزاد باعث شده بود عده‌ای مرغ را با قیمت مصوب خریداری کرده و بعد از قطعه بندی با نرخ آزاد به فروش برسانند.

ایوب فصاحت، رئیس سازمان جهاد کشاورزی تهران در یازدهم دی، دستور بررسی سقف قیمت مرغ قطعه بندی شده را به صورت کارشناسی ابلاغ کرد.

او بعد از گذشت چند روز اعلام کرد: بررسی ها نشان داد نرخ قطعات مرغ در این بررسی‌ها تغییری نخواهد کرد و به بازار نیز نزدیک خواهد شد.

بررسی‌های میدانی ما نشان می‌دهد هر کیلو سینه مرغ بسته بندی با قیمتی حدود ۵۵ هزار تومان و هر کیلو ران مرغ بشته بندی با قیمت حدود ۴۷ هزار تومان به فروش می‌رسد در حالی که همین محصول را می‌توانید از فروشگاه‌های صنفی با قیمت کمتر خریداری کنید. در مراکز عرضه مرغ هر کیلو سینه مرغ با قیمت حدود ۴۲ هزار تومان و هر کیلو ران مرغ با حدود ۳۰ هزار تومان قابل خرید است.

کد خبر 651800

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha