مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران درباره اقداماتی که قرار است به منظور وضعیت بهبود معیشتی پرسنل این سازمان صورت گیرد، توضیحاتی ارائه داد.

آتش نشانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، مهدی داوری درباره اقداماتی که به منظور بهبود معیشت آتش‌نشانان تهرانی قرار است صورت گیرد، اظهار کرد: در این رابطه قرار است اتفاقات خوبی روی دهد، شهردار محترم تهران در جلسه تقدیم لایحه بودجه شهرداری به شورای شهر به این موضوع اشاره کرد.

وی ادامه داد: آقای بهرامی نیز به عنوان معاون خدمات شهری شهردار و رئیس هیئت مدیریه سازمان آتش‌نشانی تهران‌، جلسات متعددی گذاشت، موضوعات درباره بهبود معیشت آتش‌نشانان از هفته‌ها قبل بررسی شده، ان‌شاءالله در فصل تصویب بودجه شاهد آن خواهیم بود و اتفاقات خوبی برای آتش‌نشانان رقم خواهد خورد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران درباره اهم موضوعات مطرح شده برای بهبود وضعیت آتش‌نشانان تهرانی گفت: در بحث مسکن به دنبال این هستیم با تحویل گرفتن زمین‌های ارزان‌قیمت بتوانیم بهای تمام شده را کاهش دهیم، آتش‌نشانان را با شرایط خاصی صاحب مسکن کنیم و سعی داریم زمین‌ها نزدیک به تهران یا در بافت شهری تهران در مناطق مختلف باشد.

وی تصریح کرد: درباره ارتقاء حقوق آتش‌نشانان نیز بررسی‌های خوبی صورت گرفته که بتوانیم حقوق آن‌ها را بهبود ببخشیم البته باید متذکر شوم، سازمان آتش‌نشانی تهران حقوق عقب افتاده‌ای از نظر ریالی نسبت به پرسنل خود ندارد اما آنچه موجود است باید ارتقاء پیدا کند و با توجه به شرایط اقتصادی، حقوق آتش‌نشانان متناسب با شغل سختشان باید بتواند پاسخگوی زندگی آن‌ها باشد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: درباره امور رفاهی برای آتش‌نشانان تهرانی نیز تصمیمات گرفته شد تا بتوانیم تسهیلاتی درباره بخش‌های همچون وام یا تورهای مسافرتی به آن‌ها اعطا کنیم.

داوری در پاسخ به این سؤال که آیا تصمیمات مذکور برای تمام پرسنل سازمان آتش‌نشانی یا صرفاً نیروهای عملیاتی درنظر گرفته شده است،‌ بیان کرد: بدنه غالب آتش‌نشانی تهران (بیش از ۹۰ درصد پرسنل سازمان) در بخش عملیات مشغول هستند طبیعتاً هدف اصلی ما بخش عملیات است البته سازمان یکپارچه است و در صورتیکه اتفاقی روی دهد، برای تمام پرسنل سازمان خواهد بود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران در پاسخ به این سؤال که تصمیمات مذکور از چه زمانی اجرایی خواهد شد، گفت: برنامه و هدف‌گذاری اصلی ما برای سال ۱۴۰۱ است، همانطور که می‌دانید بودجه‌های امسال از قبل‌تر مصوب شده است هرچند دنبال این هستیم که امسال نیز با تأمین اعتبارات بخشی از تغییرات را اعمال کنیم.

وی درباره پیگیری اقدامات صورت گرفته برای یکسان‌سازی بیمه بازنشستگی آتش‌نشانان تهرانی نیز متذکر شد: آتش‌نشانان کشور از قوانین سخت و زیان‌آور و گروهی آنها از صندوق تأمین اجتماعی برای بازنشستگی استفاده می‌کنند، در سازمان آتش‌نشانی تهران از حدود پنج هزار نفر، هزار نفر تحت پوشش صندوق بازنشستگی تأمین اجتماعی هستند؛ این افراد با توجه به شناخته شدن شغل آتش‌نشانی به عنوان شغل سخت و زیان‌آور، با ۲۰ سال خدمت می‌توانند از ۱۰ سال سنوات ارفاقی برای بازنشستگی استفاده کنند.

داوری افزود: اما غالب آتش‌نشانان تهرانی یعنی آن‌هایی که تحت پوشش صندوق بازنشستگی شهرداری هستند، با ۲۰ سال خدمت و پنج سال سنوات ارفاقی می‌توانند بازنشسته شوند یعنی پنج سال تفاوت وجود دارد که این هم مربوط به قوانین و ضوابط مصوب و آن صندوق تأمین اجتماعی در مجلس تصویب شده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران خاطرنشان کرد: در این سازمان نیز دوگانگی وجود دارد، برخی از پرسنل تحت پوشش صندوق بازنشستگی تأمین اجتماعی و برخی تحث پوشش صندوق بازنشستگی شهرداری هستند لذا برای اینکه این دوگانگی حتی در سازمان آتش‌نشانی تهران از بین رود، طرحی در آبان ۹۹ در شورای عالی استان‌ها مصوب شد تا یکسان‌سازی صورت گیرد و صندوق بازنشستگی شهرداری نیز ۱۰ سال سنوات ارفاقی را ارائه کند؛ این طرح از آبان ۹۹ در مجلس شورای اسلامی در نوبت رسیدگی است تا توسط کمیسیون‌های مختلف رسیدگی شود و ان‌شاءالله با رأی مثبت نمایندگان مجلس نتیجه مثبتی برای آتش‌نشانان تهران رقم بخورد تا همه بتواند به طور مساوی از مزایا و امتیازات شغل سخت و زیان‌آورشان استفاده کنند.

این مقام مسئول در پاسخ به این سؤال که آیا سازمان آتش‌نشانی تهران نیز با نمایندگان مجلس تعاملی برای تسریع در مطرح شدن موضوع مذکور در صحنه علنی مجلس و رأی‌گیری آن داشته است، گفت: به طور مستقیم خیر؛ چون سلسله مراتب داریم اما مکاتبات و پیگیری‌های ما از طریق معاونت برنامه‌ریزی شهرداری تهران ادامه دارد تا هرچه‌ زودتر در این زمینه به نتیجه برسیم.

کد خبر 651513

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha