چهارشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۴
۰ نفر

رئیس سازمان خصوصی سازی در نامه‌ای به ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار، از انصراف سازمان خصوصی‌سازی برای عرضه سهام هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس خبر داد.

حسين قربانزاده

به گزارش همشهری آنلاین به دلیل انقضای مهلت مقرر جهت ارسال تقاضا و بررسی اهلیت، واگذاری سهام پتروشیمی خلیج فارس از سوی سازمان خصوصی‌سازی ملغی اعلام شد.

در این نامه به وصول تنها یک تقاضا برای واگذاری سهام هلدینگ خلیج فارس اشاره شده که امکان وصول رقابت جهت تامین منافع دولت و بیت‌المال را مخدوش می‌سازد.

در این زمینه «حسین قربانزاده»، رییس سازمان خصوصی سازی به ایرنا  گفت: جزییات دقیق این انصراف در نامه اعلام شده و اکنون تصمیم جدیدی برای نحوه این عرضه اتخاذ نشده است.

وی گفت: تصمیم‌گیری برای روش عرضه این هلدینگ بزرگ به هیات واگذاری، محول می‌شود تا بتوانند تصمیم‌گیری درستی را برای این شرکت اتخاذ کنند و نوع واگذاری در آنجا تعیین خواهد شد.

قربان‌زاده در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه احتمال واگذاری این شرکت از طریق صندوق های ETF وجود دارد یا خیر، اعلام کرد: بعید به نظر می‌رسد چنین اتفاقی رخ دهد.

رییس سامان خصوصی سازی در پاسخ به سوالی دیگر در این زمینه که آیا صحبت های نمایندگان مجلس درباره لغو عرضه هلدینگ خلیج فارس در تصمیم اخیر سازمان خصوصی سازی تاثیر داشته است یا خیر، گفت: هر اقدامی با مخالفان و موافقانی همراه است اما دلیل اصلی این تصمیم همان مسایلی است که در نامه اعلام شده است.

پیش از این در تاریخ ۱۴ آذر ماه امسال، قربانزاده از واگذاری شرکت های دولتی (عرضه بلوکی هلدینگ خلیج فارس) تا پایان امسال خبر داده بود.

فروش بلوکی سهام هلدینگ خلیج فارس لغو شد

کد خبر 651350

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha