در آوریل ۲۰۲۱ مجله خبری CEOWROLD MAGAZINE طی گزارش مفصلی که ارائه داده است. فهرستی از چندین کشور را منتشر کرده که در آنها راه اندازی استارتاپ راحت است و بازدهی بهتری دارد. در این فهرست ۶۲ تایی کشور کانادا با امتیاز ۹۰ بعد از ایالت متحده آمریکا، بریتانیا در رتبه سوم بهترین کشورهای برای راه اندازی استارتاپ است.

image-20220119153709-1.png

امی فلدمن، سردبیر ارشد مجله Forbes اظهار داشت که حدود ۲۰۰ استارتاپ پس از شروع به کار برنامه ویزای استارتاپ کانادا فعالیت خود را آغاز کرده اند و با حمایت همه جانبه روبرو شدند. ضمناً پس از راه اندازی استارتاپ ها تمامی کارآفرینان خارجی در این مدت اقامت دائم کانادا را اخذ کردند.

مزایای ویزای استارتاپ کانادا

راه اندازی استارتاپ در کانادا دارای مزایای فوق العاده ای است که در زیر به مهم ترین و بهترین آنها اشاره خواهیم کرد.

اخذ اقامت دائمی کانادا

شما با راه اندازی استارتاپ در کانادا علاوه بر ایجاد یک فرصت تجاری در این کشور، مجوز کار (Work Permit)  و اقامت دائم کانادا را نیز اخذ خواهید کرد. همچنین این امکان برای شما فراهم خواهد شد که برای گرفتن تابعیت کانادا پس از چند سال به راحتی اقدام کنید. البته قبل از اینکه اقامت دائم شما تائید شود می توانید از طریق مجوز کاری که برای شما صادر می شود به کانادا بیایید.  

شما می توانید خانواده خود را همراه خود به کانادا بیاورید

شما می توانید از طریق برنامه ویزای استارتاپ کانادا، خانواده خود را همراه خود بدون هیچ محدودیتی به کانادا بیاورید. اما برای این کار باید بتوانید تمکن لازم را برای  مایحتاج خود یا خانواده تان داشته باشید. 

عدم نیاز به تجربه کاری در کارهای مدیریتی

برخلاف بسیاری از برنامه های کارآفرینی ارائه شده از سوی دولت کانادا، ویزای سرمایه گذاری کانادا نیازی به تجربه مدیریتی ندارد. علاوه بر این، هیچ محدودیت سنی برای درخواست برای این نوع ویزا وجود ندارد و تا زمانی که یک طرح تجاری (Business Plan) قابل اجرا دارید، می توانید در هر زمان برای آن درخواست دهید.

به راحتی می توانید از یک نهاد یا سازمان کانادایی حمایت شوید

اول از همه توجه داشته باشید که معمولاً بهتر است از مشاوران تجاری و وکلای مهاجرتی با تجربه کمک بگیرید. به این ترتیب، این وکلا با نظارت و بررسی می توانند پی ببرند که آیا کسب و کار شما دارای شرایط و ضوابط لازم در کانادا است یا خیر.  پس از ایجاد یک طرح تجاری قابل اجرا، وکیل شما یک سازمان سرمایه گذار برای حمایت از کسب و کارتان پیدا خواهد کرد.

این سازمان‌ها شامل صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر، سرمایه‌گذاران فرشته و انکوباتورهای تجاری هستند. یک صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر باید حداقل ۲۰۰۰۰۰ دلار کانادا (دلار کانادا) در کسب و کار واجد شرایط سرمایه گذاری کند.

یک گروه سرمایه گذار فرشته تعیین شده باید حداقل ۷۵۰۰۰ دلار کانادا در یک کسب و کار سرمایه گذاری کند. همچنین می توان با دو یا چند سرمایه گذاری از گروه های سرمایه گذار فرشته واجد شرایط شد. مبلغ کل باید ۷۵۰۰۰ دلار کانادا باشد. یک انکوباتور کسب و کار تعیین شده: فقط باید متقاضیان را در برنامه انکوباتور کسب و کار خود بپذیرد. حداقل مبلغی که باید روی آن سرمایه گذاری کند وجود ندارد.

آیا راه اندازی استارتاپ یکی از بهترین روش های سرمایه گذاری در کانادا است؟

سرمایه گذاران مورد تائید کانادایی برای گرفتن نامه حمایت:

بدون داشتن نامه حمایت از یک سرمایه گذار کانادایی، درخواست استارتاپ ویزا کانادا برای شما درجا رد خواهد شد. شما باید حداقل با یکی از این سرمایه‌گذارها ارتباط گرفته و آن‌ را متقاعد کنید از کسب‌وکار شما حمایت کند. شرایط و مدارک هرکدام از آن‌ها برای ارائه طرح تجاری و بررسی هم متفاوت است.

همانطور که گفتیم این سازمان‌ها به ۳ نوع تقسیم‌بندی می‌شوند:

سرمایه گذاران خطر پذیر (Venture Capital Funds):

ونچرها سرمایه گذارانی هستند که در استارتاپ‌های با پتانسیل و رشد بالا اما ریسک زیاد سرمایه گذاری می‌کنند. حداقل مبلغی که این شرکت‌ها باید در استارتاپ شما سرمایه گذاری کنند ۲۰۰ هزار دلار است. در حدود ۲۵ سرمایه گذار خطر پذیر مورد تائید اداره مهاجرت برای اخذ ویزای استارت آپ کانادا هستند.

سرمایه گذاران فرشته (Angel Investor groups):

سرمایه‌گذاران فرشته گروه‌هایی هستند که سرمایه شرکت‌ها و استارتاپ‌های نوپا را در مراحل اولیه تأسیس یا رشد فراهم می‌کنند. حداقل مبلغی که این شرکت‌ها باید در استارتاپ شما سرمایه گذاری کنند ۷۵ هزار دلار است.  در حدود ۱۰ سرمایه گذار آنجل مورد تائید اداره مهاجرت کانادا هستند که لیست کامل آن‌ها را می‌توانید در مطلب سرمایه گذاران فرشته کانادا بخوانید.

مراکز رشد (Incubators):یا انکوباتر

انکوباتور یا مرکز رشد به مرکزی گفته می‌شود که در راه اندازی، رشد و شکوفایی کسب و کارها و استارتاپ‌ها فعالیت می‌کنند. در حدود ۴۰ مرکز رشد مورد تائید اداره مهاجرت برای برنامه استارتاپ کانادا هستند.  بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰، از تعداد ۳۴۹۴ استارتاپ تائید شده، تعداد ۲۷۶۴ (۷۹%) آن‌ها توسط انکوباتورها حمایت شده‌اند. ۱۷% آن‌ها توسط سرمایه گذاران آنجل و ۴% هم توسط VCF ها.

جمع بندی

طبق گزارش مجلهForbes  و مجله خبری CEOWROLD MAGAZINE کانادا یکی از بهترین کشورهای راه اندازی استارتاپ است. همانطور که در این مطلب اشاره کردیم راه اندازی استارتاپ در کانادا علاوه بر اخذ اقامت دائم در این کشور مزایای زیادی به همراه دارد.

کد خبر 651300

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha