مجموع نظرات: ۱
چهارشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۵
۰ نفر

موسسه همشهری تلاش می کند به تعریف مجددی از نقش رسانه ای خود برسد. چهار در یک گام نخست در این تحول ساختاری است.  

معارفه محسن مهديان مدير عامل موسسه همشهرى

محسن مهدیان - مدیرعامل موسسه همشهری: رسانه های مکتوب مسیر سختی را پیش رو دارند. مخاطب در دنیای سنتی رسانه تبدیل به شهروندرسانه ها در عصرپلتفرم ها شده است و خود تولید کننده و توزیع کننده پیام است.

دوره انحصار و ترکتازی رسانه های مرجع گذشته است و امروز "معنا" نه در بخش تولید پیام و بلکه در شبکه توزیع و در تعامل شبکه ای کاربران تعیین تکلیف می شود. با تحول آن به آن رسانه های دیجیتال، نیازمند تغییر گسترده در حوزه رسانه های مکتوب و حتی آنلاین هستیم.

دوران افول رسانه های رسمی رقم خورده است و اگر خود را بروز نکنند به زودی از سبد مصرفی مخاطب حذف می شوند. 

اما رسانه های مکتوب می توانند همچنان موثر باشند، اگر و فقط اگر نقش خود را بدرستی و متناسب با اقتضای زمان بازمهندسی کنند.

جامعه امروز در مواجهه با انبوه پیام های نامنظم از رسانه های مختلف، از دوست و از دشمن و از رسانه های صادق و ناصادق و از راوی و ناروای  گرفتار یک تشویش رسانه ای شده است و چه بسا جایگاه اصلی رسانه های مکتوب تسکین همین اضطراب رسانه ای باشد.

رسانه مکتوب در نقطه ای قرار گرفته است که مخاطب می تواند بدور از هیاهوی و هیجان های کاذب، با آرامش به یک تصویر منسجم و کلان از رویدادهای روز برسد و با همین عکس هوایی از رخدادها، سره از ناسره را تمیز و تشخیص قرار دهد. 

موسسه همشهری با همین ماموریت کلیدی تلاش می کند به تعریف مجددی از نقش رسانه ای خود برسد. چهار در یک گام نخست در این تحول ساختاری است.  

یکم. هر فصل یک تحول رسانه ای

ماموریت یک خطی موسسه همشهری تبدیل روزنامه همشهری به هولدینگ رسانه ای همشهری است. با این هدف گذاری تلاش داریم هر فصل یک تحول رسانه ای را برای مخاطبین همشهری رقم بزنیم و خبررسانی کنیم. ۴ تحول و محصول جدید رسانه ای در یک سال. این تحولات عمدتا در حوزه رسانه های دیجیتال  و در چارچوب تحولات عصرپلتفرم رقم خواهد خورد. 

دوم. هر مجله چهار رسانه

در اولین اقدام از تحول رسانه ای و در فصل زمستان، ۱۵ مجله خوشنام همشهری گام به گام احیا و هر مجله تبدیل به ۴ رسانه ذیل برند اصلی می شوند.

به این ترتیب مجله مکتوب سابق همچنان حفظ و در کنار آن "کتاب مجله" و نسخه سایت و پیوست شبکه اجتماعی مجله نیز با ماموریت های جداگانه منتشر می شود.

در گام اول مجله سرنخ و دانستنی ها و محله در ۴ شکل، به صورت کتاب دانستنی ها و مجله و سایت و نسخه شبکه های اجتماعی با ماموریت ها و محتواهای متنوع و متفاوت به صورت منظم منتشر خواهد شد.

سوم. هر ماه چهار مجله

از امروز نسخه مکتوب مجلات موسسه همشهری با سوژه های بروز و پرونده های ویژه، لای روزنامه همشهری به صورت رایگان توزیع می شود. بزودی هر هفته یک مجله رایگان و در ادامه هر هفته چهار مجله رایگان بین روزنامه همشهری منتشر و در دسترس مخاطبین محترم قرار خواهد گرفت. 

چهارم. هر روزنامه چهار روزنامه

در نهایت اینکه هر روزنامه تبدیل به ۴ روزنامه در ۴ موضوع اصلی می شود که به جهت محتوایی و گرافیکی و هنری کاملا مستقل از یکدیگرند. موضوعات خبری، فرهنگی، اجتماعی  و  ورزشی. اهمیت این دسته بندی از اینجاست که مخاطب بتواند در هر روز یک موضوع پرچالش را به صورت پرونده ای و ویژه مرور کند. 

در پایان اینکه؛ 

 همراه با تنگنای اقتصادی این روزهای مردم، شرایط رسانه ها نیز هر روز سخت تر می شود. هزینه های سرسام آورکاغذ و چاپ و رشد ناگهانی قیمت در بخش های مختلف باعث شده است اقتصاد رسانه در موقعیت شکننده ای قرار بگیرد. اما در حال حرکتیم و توسعه و با جذب انرژی از مخاطبین هوشمند همشهری، نگاه مان تحولی و رو به جلوست. رسانه بدون همراهی مخاطب تهی از هرگونه ارزشی است. ارزش را مخاطب می سازد؛ با حضورش و همراهی و حمایت اش. نصرت همشهری تان، حرکت به استقرار حقیقت است؛ آنچه گمشده بازار مکاره این روزهای رسانه ای است. 

ناچار شدیم بعد از دو سال قیمت روزنامه را ۲ هزار تومان افزایش دهیم. این عدد در تورم قیمتی این سالها و در سبد هزینه این روزهای مردم شاید معنادار نباشد اما در اقتصاد رسانه ای همشهری موثر و می تواند بخشی و تنها بخشی از هزینه های تحولی چهار در یک را جبران سازد. 

با شما امیدوار به تحولیم و حرکت به سوی حقیقت. مثل گذشته همدلانه همراهید و همیار و همشهری.

کد خبر 651120

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha