مقامات در هنگ‌کنگ پس از یافت شدن کروناویروس در ۱۱ همستر در یک فروشگاه حیوانات‌ خانگی دستور داده‌اند صاحبان هزاران همستر حیواناتشان را برای کشتار تسلیم کنند.

Hong Kong

به گزارش همشهری آنلاین این  دستور شامل همسترهایی می‌شود که در روزهای پیش از کریسمس فروخته‌شده‌اند و به صاحبان آنها هشدار داده شده است از «بوسیدن یا رها کرن آنها در خیابان‌ها خودداری کنند»

هنگ‌کنگ مانند سرزمین اصلی چین راهبرد «تحمل صفر» را در برابر کرونا به کار گرفته است و هدفش این است که در عین کنترل سخت‌گیرانه مرزی با دنیای خارج همه شیوع‌های داخلی را مهار کند.

مقامات هنگ‌کنگ روز سه‌شنبه اعلام کردند در ضمن تحقیقات درباره نخستین مورد تشخیص عفونت با سویه دلتای کروناویروس در بیش از سه ماه گذشته در این جزیره در یک کارمند ۲۳ ساله یک فروشگاه حیوانات خانگی در این شهر پس از آزمایش شماری ۱۸۷ همستر، خرگوش‌ و چین‌چیلا (نوعی پستاندار کوچک) در ۱۱ همستر آثاری از کروناویروس را یافته‌اند.

دو نفر از کارکنان دیگر این فروشگاه از جمله یک نفر مسئول پاک کردن قفس حیوانات و جایه‌جایی حیوانات مبتلا به کرونا تشخیص داده شده‌اند.

مقامات هنگ‌کنگ در واکنش به این شیوع فروش همستر و واردات همه جوندگان را در این جزیزه ممنوع کردند. حدود ۲۰۰۰ همستر شامل همسترهایی که پس از ۲۲ دسامبر خریده شده‌اند، باید تحویل داده و صاحبانشان باید ازمایش شوند.

سوفیا چان، وزیر بهداشت هنگ‌کنگ اعلام کر شاهدی درباره انتقال بیماری کرونا از حیوانات به انسان‌ها وجود ندارد، اما این اقدامات برای احتیاط انجام می‌شود.

کد خبر 651055

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha