وزیر صمت با بیان اینکه بسته پیشنهادی رفع موانع اقتصادی در پنج بخش تدوین شده است، گفت: حدود ۱۱ ماده مربوط به حوزه تأمین مالی، ۴ مورد از موارد مربوط به حوزه مالیات و شش ماده هم درخصوص کلیات موضوع کسب و کار است.

سید رضا فاطمی امین

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سید رضا فاطمی امین در یک برنامه تلویزیونی با بیان اینکه تمامی موارد بسته پیشنهادی رفع موانع تولید از دو هفته تا حداکثر سه ماه پس از ابلاغ قابلیت اجرا دارد، افزود: پیش‌بینی می‌شود این بسته همچون بسته حمایت از صادرات مورد استقبال فعالان اقتصادی قرار گرفته و در رونق فضای تولید کشور موثر باشد.

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات وزارت صمت رفع موانعی است که فعالان اقتصادی در بخش‌های مختلف با آن مواجه هستند، اظهار کرد: نخستین اقدام در مهرماه سال جاری با تاکید رئیس جمهوری، شناسایی ۲۶ ماده در بخش صادرات بود که با تصویب و ابلاغ ستاد اقتصادی دولت، تأثیر خوبی در صادرات گذاشت و مورد استقبال صادرکنندگان قرار گرفت.

تدوین بسته رفع موانع تولید در پنج بخش

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه دومین بسته برای رفع موانع اقتصادی در پنج بخش تدوین شده، افزود: حدود ۱۱ ماده مربوط به حوزه تأمین مالی ۴ مورد از مواد مربوط به حوزه مالیات و ۶ ماده هم در خصوص کلیات موضوع کسب و کار است. همچنین در حوزه تأمین اجتماعی و زیرساخت‌های تولید هم موانعی احصا و احکامی در جهت رفع آن ها پیش بینی شده است.

به گفته وی برخی از این پیشنهادها مانند تقسیط بدهی‌های مالیاتی به محض ابلاغ قابل اجراست چرا که ساز و کارها وجود دارد و فقط باید ابهاماتی که برای تولیدکنندگان مانع ایجاد کرده برطرف شود و برخی دیگر از پیشنهادها همچون افزایش اختیارات بانک‌ها در استان‌ها و شهرستان‌ها نیاز به دستورالعمل‌های اجرایی دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: مشکلات احصا شده از بررسی موانع تولید در طول چند سال گذشته به دست آمده و به نوعی مسائل کف میدان تولید مورد توجه قرار گرفته است.

کد خبر 650969

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha