دهلی، پایتخت هند و بمبئی کانون تجاری این کشور کاهش سریع در عفونت‌های کووید-۱۹ را در دو روز گذشته گزارش کرده‌اند و به گفته مقامات اغلب افرادی که دچار کرونا شده‌اند، در خانه بهبود یافته‌اند.

ّIndia

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز شمار عفونت‌های روزانه بمبئی روز یکشنبه برای نخستین بار از ابتدای ماه و رسیدن به میزان بی‌سابقه ۲۰۹۷۱ در ۷ ژانویه (۱۷ دی) به زیر ۱۰۰۰۰ مورد رسید. بمبئی روز یکشنبه ۷۸۹۵ مورد عفونت جدید را گزارش کرد.

شمار موارد کرونا در در دهلی نیز به طور مداوم پس از رسیدن به نقطه اوج ۲۸۸۶۷ مورد در ۱۳ ژانویه (۲۳ دی) به طور مداوم در کاهش بوده است و به گفته وزیر بهداشت دولت محلی دهلی انتظار می‌رود روز دوشنبه برای نخستین بار از ابتدای ژانویه به کمتر از ۱۵۰۰۰ مورد برسد.

در هردوی این شهرها از هنگام انتشار سویه بسیار واگیر اُمیکرون که به افزایش شدید موارد عفونت از ابتدای سال میلای جدید منتهی شد، بیش از ۸۰ درصد از تخت‌های بیمارستان اختصاص‌داده شده به کووید-۱۹ خالی مانده است.

مقامات بهداشتی در دهلی می‌گویند با توجه به وجود شمار بسیار بزرگ موارد بی‌علامت و شناسایی‌نشده کرونا، مشکل است رسیدن به نقطه اوج از لحاظ موارد جدید عفونت را مشخص کرد. گروهی از متخصصان همه‌گیرشناسی هم می‌گویند نقطه اوج موج کرونای اُمیکرون در هند ممکن است در اوائل یا میانه ماه فوریه (بهمن‌ماه) رخ دهد.

کارشناسان میزان پایین بستری‌شدن‌ها را به میزان‌های بالای عفونت‌هایی قبلی و واکسیناسیون دراین کشور نسبت داده‌اند. هند حدود ۷۰ درصد جمعیت ۹۳۹ میلیون نفری بزرگسالان این کشور را به طور کامل واکسینه کرده است و امیدوار است در ماه آینده دو دوز اولیه واکسن را به ۷۰ میلیون نفر از نوجوانان این کشور هم بدهد.

به گفته وزیر بهداشت هند در روز دوشنبه شمار عفونت‌های کرونای هند در ۲۴ ساعت گذشته تا ۲۵۸۰۸۹ مورد افزایش یافته است و شمار کل عفونت‌ها به ۳۷.۳۸ میلیون مورد رسیده است که این کشور را از این لحاظ در رده دوم پس از آمریکا قرار می‌دهد.

شمار مرگ‌های کرونا در هند نیز روز دوشنبه با گزار ۳۸۵ مورد مرگ دیگر به شمار کلی ۴۸۶۴۵۱ مورد رسید. هند از لحاظ مرگ‌های کرونا نیز پس از آمریکا و برزیل در رده سوم قرار دارد.

کد خبر 650769

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha