سه‌شنبه ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۷
۰ نفر

راه‌های زیادی برای داشتن پوست سالم و بدون چین و چروک وجود دارد. اما اگر به دنبال راهکاری هستید که با کمترین هزینه به خواسته خود برسید، کافی است دو نکته را رعایت کنید.

skincare

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از insider، داشتن سبک زندگی سالم یک مزیت غیرمنتظره برای شما به همراه دارد: پوستی سالم و درخشان. رعایت برخی نکات می‌تواند به اندازه استفاده از محصولات مراقبتی با هزینه‌های بالا بر پوست شما تأثیر بگذارد.

دکتر ناوا گرینفیلد، متخصص پوست در نیویورک گفت که اگر می‌خواهید پوستی سالم داشته باشید، حفظ سلامتی کلی بدن به اندازه استفاده از محصولات مراقبت از پوست مهم است.

گرینفیلد می‌گوید کاهش مصرف قهوه و کافئین و ساختن عادات جدید، مانند محافظت از پوست در برابر نور خورشید و نوشیدن آب فراوان، می‌تواند از ایجاد چین و چروک جلوگیری کرده و پوست را آبرسانی کند، بدون اینکه محصولات مراقبت از پوست را در برنامه روزانه‌تان قرار دهید.

مصرف کافئین را کاهش دهید و آب بیشتری بنوشید

مصرف کافئین و قهوه در حد متعادل خوب است، اما پوست را خشک می‌کند.

گرینفیلد گفت: قهوه ادرارآور است و باعث کم‌آبی بدن می‌شود، بنابراین اگر با مصرف آب بسیار زیاد آن را جبران نکنید، پوستتان آسیب می‌بیند.

برای برخی از افراد، کم‌آبی می‌تواند غدد چربی آن‌ها را بیش از حد فعال کند و باعث آکنه و جوش بیشتر شود. برای دیگران، کم‌آبی به معنای پوست بسیار خشک است که می‌تواند منجر به پوسته‌پوسته شدن، تحریک و پیری زودرس شود. برای آبرسانی بیشتر به پوست، حداقل ۹ لیوان آب در روز بنوشید.

از پوست خود در برابر نور خورشید محافظت کنید

دکتر مونیب شاه، متخصص پوست با بیش از ۱۲.۱ میلیون دنبال‌کننده در تیک‌تاک، به اینسایدر گفت: کرم ضدآفتاب یکی از لوازم اصلی مراقبت از پوست است، اما می‌توانید لباسی را که می‌پوشید تغییر دهید تا از آسیب دیدن پوست نیز جلوگیری کنید.

گرینفیلد گفت: استفاده از کلاه، عینک آفتابی و سایر لوازم جانبی برای محافظت از تابش نور خورشید می‌تواند از پیری زودرس و سرطان پوست محافظت کند.

از کرم‌های ضدآفتاب به منظور محافظت بیشتر در برابر آفتاب، برای صورت و بدن خود استفاده کنید. با محافظت بیشتر در برابر آفتاب پوست شما در مواجهه با اشعه ماورای بنفش کمتر آسیب می‌بیند و کمتر دچار چین و چروک و تغییر رنگ می‌شود و احتمال ابتلا به سرطان پوست کمتر می شود. 

کد خبر 650687

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سارا IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    4 0
    برای ليفتينگ افتادگی کنار لب خند ه