مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹
۰ نفر

در این مقاله از سری مقالات نیکان وب ، به بررسی کلمات کلیدی و نحوه استخراج آنها پرداخته ایم. اولین و مهمترین مرحله از یک پروژه سئو ، مرحله تعریف پروژه ست. منظور از تعریف پروژه یعنی تعیین کردن کلمات کلیدی هدف در پروژه سئو. اگر کلمات کلیدی سئو به درستی انتخاب نشود ، پروژه سئو آورده مالی چندانی برای شما نخواهد داشت.

کلمات کلیدی هدف.jpg

ممکن است سایت شما در کلمات زیادی در گوگل رتبه کسب کند اما آن کلمات ارزش چندانی برای کسب و کار شما نداشته باشند. در این مقاله قصد داریم نکاتی را بیان کنیم که با رعایت این نکات ، بطور ۱۰۰ درصد درست کلمات کلیدی جوزه کاری خودتان را استخراج کنید. با ما همراه باشید.

معرفی ابزار google keyword planner برای استخراج کلمات کلیدی سئو

این ابزار یکی از ابزارهای بسیار کاربری سئوکارها می باشد. با استفاده از این ابزار می توانید تعداد دقیق جستجوی ماهانه کلمات کلیدی حوزه کاری خود را استخراج نمایید. بعنوان مثال با استفاده از این ابزار برای حوزه کاری نیکان وب که خدمات سئو می باشد کلمات را استخراج کردیم که به این شرح می باشد: کلمه سئو ۱۹۰۰ جستجو در ماه ، کلمه خدمات سئو ۳۲۰ جستجو در ماه ، کلمه سئو تضمینی ۴۰ سرچ در ماه ، کلمه سئو سایت ۸۸۰ سرچ در ماه و همینطور هر کلمه ای که بخواهید می توانید با استفاده از این ابزار تعداد جستجوی ماهانه آن را در گوگل استخراج نمایید. در تصویر زیر نمونه داده های این ابزار را می توانید ملاحظه نمایید.

استخراج کلمات کلیدی سئو

همانگونه که می بینید با استفاده از این ابزار تعداد جستجوی ماهانه کلمات کلیدی حوزه کاری خودتان را می توانید استخراج نمایید. همچنین درصورتیکه زبان این ابزار را برروی فارسی تنظیم کنید می توانید کلمات پیشنهادی گوگل که مرتبط با حوزه کاری شما هست را نیز مشاهده نمایید. تعداد جستجوی کلمات کلیدی یکی از مهمترین فاکتورها در انتخاب کلمات می باشد. کلماتی که جستجوی خیلی کمی دارند قطعا آورده کمتری نیز خواهد داشت. توجه به این نکته بسیار ضروریست که معیار ما برای انتخاب کلمات کلیدی فقط تعداد جستجو نمی باشد که در ادامه به توضیح آن می پردازیم. برای استفاده از ابزار google keyword planner می بایست اکانت گوگل ادز فعال داشته باشید. چنانچه دسترسی به اکانت گوگل ادز ندارید کارشناسان سئو نیکان وب بصورت رایگان می توانند کلمات کلیدی کسب و کار شما را استخراج نمایند.

توجه به مفهوم کلمات کلیدی

در بخش اول گفتیم که یکی از مهمترین فاکتورهای انتخاب کلمات کلیدی ، تعداد جستجوی کلمات در گوگل می باشد. اما توجه داشته باشید که تعداد جستجو به تنهایی نمی تواند معیار درستی برای پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب باشد. بعنوان مثال برای کسب و کاری که در حوزه فروش اینترنتی کتاب فعالیت می کند کلمه خرید اینترنتی کتاب ( با ۲۱۰ جستجو در ماه) از کلمه کتاب ( با ۲۲۰۰۰ جستجو در ماه ) ارزشمند تر است. با اینکه تعداد جستجوی کلمه کتاب حدود ۱۰۰ برابر بیشتر از کلمه خرید اینترنتی کتاب است اما از نظر مفهومی ، کلمه کتاب نمی تواند کلمه کلیدی مناسبی برای یک فروشگاه اینترنتی کتاب باشد. لذا در مرحله دوم در انتخاب کلمات می بایست خودتان را جای مخاطبان و مشتریان بگذارید و ببینید مخاطبان شما ممکن است چه کلماتی را در گوگل جستجو کنند. در اغلب موارد حدس های شما تطابق درستی با یافته های google keyword planner دارد.

عدم توجه به رقبا

یکی از اشتباه ترین رفتارها در پروژه های سئو ، توجه بیش از اندازه به رقباست. افرادی که به تازگی با مقوله سئو آشنا می شوند توجه بسیار زیادی به رقبای خود دارند و تمام رفتارهای آنها را بطور وسواس گونه رصد می کنند. و تصور می کنند تمام اقداماتی که رقبای آنها انجام می دهند اقدامات درست و مثبتی است. در حالیکه این یک تفکر کاملا اشتباه است. شما باید پلن خودتان را برای سئو و تبلیغات اینترنتی داشته باشید و توجه اصلی به برنامه های خودتان باشد. بی شک بررسی وبسایت رقبا می تواند اطلاعات مفیدی در اختیار شما بگذارد اما نباید تمام توجه شما صرفا معطوف به رقبا باشد.

استفاده از تبلیغات در گوگل یا گوگل ادز

با استفاده از پلت فرم تبلیغاتی گوگل ادز ، می توانید در کمتر از ۱ ساعت کمپینگ های تبلیغاتی خود را بسازید و به صدر نتایج گوگل راه پیدا کنید. با این ابزار شما می توانید در هر کلمه کلیدی دلخواه سایت خود را لینک ۱ گوگل کنید. پس ا حضور سایت شما در جایگاه های اول گوگل، به ازای هر کلیک که بر روی سایت شما صورت میگیرد از اعتبار اکانت گوگل ادز شما کاسته می شود. تا زمانیکه شارژ اکانت شما به اتمام برسد سایت شما در صدر نتایج گوگل نمایش داده می شود. شما می توانید قبل از انتخاب کلمات کلیدی ، با استفاده از این ابزار کلمات کلیدی مد نظر خود را آزمون کنید و ببینید کسب رتبه در این کلمات چقدر بر افزایش مشتری شما تاثیر می گذارد. شما می توانید با یک هفته استفاده آزمایشی از گوگل ادز ، ارزش کلمات کلیدی کسب و کار خودتان را بطور دقیق برآورد کنید.

دریافت مشاوره درخصوص انتخاب کلمات کلیدی

چنانچه قصد سئو سایت خودتان را دارید و می خواهید کلمات کلیدی کسب و کارتان را استخراج نمایید و امکان استفاده از روش های بالا را ندارید ، می توانید از خدمات مشاوره سئو نیکان وب استفاده نمایید. در نیکان وب ، قبل از شروع پروژه کلمات کلیدی بطور دقیق توسط روش های گفته شده در بالا آنالیز می شود و سپس یک لیست از کلمات کلیدی به همراه تعداد جستجو و تخمین ارزش سئو تهیه می شود و در اختیار کارفرمایان قرار میگیرد. با استفاده از این اطلاعات پروژه سئو با بهترین کلمات کلیدی شروع می شود.

کد خبر 650642

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha