وزیر دفاع فیلیپین روز یکشنبه (امروز) اعلام کرد که این کشور در حال خرید ۳۲ فروند بالگرد بلک هاوک اس-۷۰آی از شرکت «پی‌زدال میلچ»، زیرمجموعه شرکت هواپیمایی سیکورسکی واقع در لهستان است تا ناوگان ۱۲ فروندی موجود خود را تقویت کند.

بلک‌هاوک

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، زیرا به دنبال تقویت قابلیت‌های خود برای واکنش در برابر بلایای طبیعی است.

«دلفین لورنزانا»، وزیر دفاع فیلیپین گفت که در ۲۸ دسامبر دستورات برای خرید بالگردهای کاملا جدید تحت پروژه‌ای که پشتیبانی لجستیکی و بسته آموزشی برای خلبانان و خدمه و همچنین تعمیر و نگهداری با هزینه ۳۲ میلیارد پزو (۶۲۴ میلیون دلار) را شامل می‌شود، صادر شده است.

لورنزانا در فیسبوک نوشت که این قرارداد اکنون در حال تنظیم بوده و انتظار می‌رود ۵ فروند اول در سال ۲۰۲۳ تحویل داده شود.

او در این خصوص گفت: «بقیه بالگردها در ۳ دسته، ۱۰ دستگاه در سال ۲۰۲۴ میلادی، ۱۰ دستگاه در سال ۲۰۲۵ و ۷ دستگاه در سال ۲۰۲۶ تحویل خواهند شد.

لورنزانا در ادامه افزود: «نیاز به هواپیماهای ترابری و بالگردها هرگز در طول همه‌گیری کووید-۱۹ و پس از طوفان (رای) هرگز بیشتر از این نبوده است.»

رای، پانزدهمین و مرگبارترین طوفان سال گذشته که فیلیپین را درنوردید، بیش از ۴۰۰ کشته برجای گذاشت و در ماه دسامبر خسارات گسترده‌ای به مناطق مرکزی و جنوبی این کشور وارد کرد.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که صدها هزار نفر یک ماه پس از وقوع دومین فاجعه مرگبار جهان در فیلیپین، هنوز به غذا و آب سالم، سرپناه و حمایت نیاز دارند.

کد خبر 650535

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha