مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲
۰ نفر

امروزه برندهای بسیار مختلفی در کار تولید لپ‌تاپ هستند. در سال‌های اخیر هم رقابت میان این شرکت‌ها بسیار بیشتر شده است. به همین دلیل، قیمت لپ تاپ هم می‌تواند بر اساس ویژگی‌های متعددی که دارد، قیمت کاملا متفاوتی داشته باشد.

image_1641298002.jpg

یعنی هر چقدر که امکانات یک لپ‌تاپ بیشتر باشد و از سیستم قوی‌تری برخوردار باشد، به همان اندازه قیمت بالاتری پیدا می‌کند و برعکس لپ‌تاپ‌های اقتصادی دیگری هم هستند که به دلیل امکانات معمولی‌شان می‌توانند قیمت‌های بسیار پایین و کارایی نسبتا خوبی برایمان داشته باشند. یکی از این موارد لپ تاپ اقتصادی لنوو مدل Aspire A315-42-R5UA است که می‌تواند بهترین گزینه برای کسانی باشد که به دنبال یک لپ‌تاپ اقتصادی عالی هستند.

ایسر (Acer) یکی از مطرح‌ترین تولیدکنندگان لپ‌تاپ در دنیاست که محصولات بی‌نظیری دارد. جالب است بدانید در میان تولیدکنندگان لپ‌تاپی که قیمت‌های بسیار بالا دارند، قیمت لپ تاپ ایسر نسبت به آن‌ها پایین‌تر بوده است. البته این دلیل بر پایین بودن قیمت تمام لپ‌تاپ‌ّهای ایسر نیست، چرا که همه چیز بستگی به امکانات لپ‌تاپی دارد که می‌خرید. در بالا هم توضیح دادیم که قیمت لپ تاپ دقیقا به سیستم و امکاناتش بستگی دارد. اما مسئله اینجاست که برندهای دیگر، کمتر لپ‌تاپ‌هایی با سیستم‌های ساده‌تر و یا به اصطلاح اقتصادی‌تر تولید می‌کردند. این نمونه را می‌توانیم در مک‌بوک‌ها مشاهده کنیم که همگی قیمت‌های بسیار سرسام‌آور دارند، چرا که امکاناتشان بسیار پیشرفته و سطح بالاست.

سطح عملکرد لپ تاپ Aspire A315

چیزی که در لپ‌تاپ‌های اقتصادی اولویت بالایی دارد، کارایی متوسط با قیمتی مناسب است. یعنی این که شما بخواهید برای کارهای بسیار ساده‌ای که قصد دارید با لپ‌تاپ‌تان آن‌ها را انجام بدهید، سیستمی را انتخاب کنید که قیمت بسیار کمتری دارد. بسیاری از افراد لپ تاپ را برای یک مدت‌زمان کوتاهی می‌خواهند. مثلا، شاید فردی در مقطع فوق‌لیسانس که فقط 2 سال است، در شهری دیگر قبول شده باشد. حالا با توجه به این که این فرد در خانه‌اش یک سیستم PC بسیار قوی دارد، اما مجبور است یک لپ‌تاپ اقتصادی ارزان‌قیمت برای این 2 سال تحصیلی‌اش تهیه کند تا بتواند ساده‌ترین کارها مانند نوشتن پایان‌نامه، مقاله‌نویسی، ساخت پاورپوینت، ارائه کنفرانس و... را با آن انجام بدهد.

از آنجایی که در گذشته قیمت لپ تاپ همیشه بسیار گران‌قیمت بود، اکثر افراد کمتر به فکر خرید یک سیستم جدید می‌افتادند. مثلا اگر شما قصد خرید لپ تاپ دل را داشتید، اکثر مدل‌هایش قیمت‌های بسیار بالایی داشتند. در چنین شرایطی فرد اکثرا به سراغ لپ‌تاپ‌های دست دوم می‌رفت و مشکل اصلی این لپ‌تاپ‌ها بی‌کیفیت بودن باتری به دلیل استفاده‌ی زیادی بود که قبلا از آن‌ها شده بود! این موضوع دردسر زیادی برای فرد ایجاد می‌کرد و در نهایت نمی‌توانست استفاده‌ی بهینه‌ای از لپ‌تاپ دست دومش بکند. اما امروزه همه چیز فرق کرده و شرکت‌هایی نظیر ایسر بهترین لپ‌تاپ‌های اقتصادی را تولید می‌کنند که زیر 10 میلیون تومان است و نسبت به لپ‌تاپ‌های 30 میلیون تومانی به بالا، خرید آن‌ها کار بسیار راحتی است.

سطح انتظاری که از Aspire A315 داریم

سطح انتظاری که از Aspire A315 داریم

قیمت لپ تاپ ایسر بسته به مدل‌های اقتصادی که دارد، می‌تواند بسیار به‌صرفه باشد. البته لازم به ذکر است که نمی‌توان از لپ‌تاپ‌های اقتصادی انتظار بسیار بالایی داشت. از آنجایی که سیستم این لپ‌تاپ‌ها در سطح کاملا متوسطی ساخته‌ شده است، هرگز توان پردازشی بسیار بالا نظیر اجرای گیم‌های سنگین، نرم‌افزارهای مهندسی، نرم‌افزارهای ویرایش فیلم و... را ندارد. در نتیجه باید از همان ابتدای کار بدانیم که دقیقا در حال خرید چه سیستمی هستیم و هدفمان از خرید یک لپ‌تاپ اقتصادی چیست؟‌ چرا که با لپ‌تاپ‌های اقتصادی می‌توان کارهای ساده‌ی وب‌گردی، تماشای فیلم و عکس، کار کردن با نرم‌افزاری‌های آفیس، چک کردن ایمیل‌ و... را انجام داد. البته برخی لپ‌تاپ‌های اقتصادی نظیر مدل Aspire A315-42-R5UA به دلیل نوع CPUای که دارند، بعضا می‌توانند گیم‌های سبک را هم اجرا کنند که در ادامه به این مورد اشاره خواهیم کرد.

لپ‌تاپ ایسر Aspire A315-42-R5UA دارای یک پردازنده مرکزی AMD مدل Ryzen 3 است. پردازنده‌های رایزن AMD در چند سال اخیر عملکرد خارق‌العاده‌ای نسبت به مدل‌های اینتل داشته‌اند. البته همیشه اختلاف نظر بین افراد در این مورد بسیار زیاد بوده است و هنوز هم خیلی از افراد طرفدار پردازنده‌های اینتل هستند. اما چیزی که شرکت AMD در چند سال اخیر با مدل‌های رایزن روانه‌ی بازار کرده، یک قدرت‌نمایی تمام‌عیار بوده است. چرا که برخی از مدل‌های رایزن حتی 64 هسته‌ای هستند و افراد زیادی از آن‌ها برای ساخت انیمیشن و گیمینگ و کارهای بسیار سنگین استفاده می‌کنند. اما اگر بخواهیم کاملا روراست صحبت کنیم، نمی‌توان انتظار زیادی از Ryzen 3 پردازشگر این لپ‌تاپ داشت. چیزی که شما باید در نظر بگیرید، کارایی این پردازشگر (به طور تقریبی) در حد یک CPU سه‌هسته‌ای (Core i3) است. اما با توجه به این سیستم خوبی که در اختیارتان قرار می‌گیرد، قیمت لپ تاپ ایسر همچنان پایین‌تر از مدل‌های مشابه آن است.

تجربه بازی روی لپ تاپ A315

شما با استفاده از این پردازشگر مرکزی می‌توانید حتی برخی از گیم‌های سبک را هم اجرا کنید. پردازشگر این لپ‌تاپ به قدری عملکرد عالی از خودش نشان می‌دهد که حتی با اجرای گیم‌های سبک هم، هرگز داغ نمی‌کند! از طرفی دیگر این لپ‌تاپ ظرفیت رم 4 گیگابایتی از نوع DDR4 دارد که در سطح خودش، بسیار عالی بوده و می‌تواند بار سنگین پردازشی را برایتان سبک‌تر کند. البته شما می‌توانید در آینده ظرفیت رم لپ‌تاپ‌تان را با صرف اندک هزینه‌ای بیشتر کنید و استفاده‌ی بهتری از سیستم‌تان بکنید. به همین دلیل، بیشتر افرادی که قصد خرید لپ تاپ دل، ایسوس و یا سایر برندها را دارند، با بررسی سیستم این لپ‌تاپ و قیمت بسیار پایین آن، سریعا مدل Aspire A315-42-R5UA را انتخاب می‌کنند.

تجربه بازی روی لپ تاپ A315

قیمت لپ تاپ اولین چیزی است که هنگام خرید آن، برایمان اهمیت بالایی دارد. از طرفی دیگر، همگی می‌خواهیم لپ‌تاپی که خریداری می‌کنیم بسیار مناسب باشد و تمام امکانات ضروری را برایمان فراهم کند. مثلا لپ ایسر Aspire A315-42-R5UA دارای هارد 1 ترابایتی از نوع HDD است که فضای بسیار زیادی را برای ذخیره فایل‌هایتان در اختیار شما قرار می‌دهد. از طرفی دیگر صفحه‌ی نمایشگر این لپ‌تاپ 15.6 اینچ بوده و برای کسانی که به دنبال نمایشگری با ابعاد بزرگ‌تر هستند، کاملا مناسب است. چرا که شما می‌توانید برای کارهایی که نیاز به صفحه‌ی نمایشگر بزرگ‌تر دارید، از آن‌ استفاده کنید. مثلا ممکن است در سمت راست صفحه‌ی نمایشگرتان چند تب گوگل کروم باز کرده و در سمت چپ تصویر هم یک صفحه‌ی مجزای Word را اجرا کرده و کارهای دانشجویی و یا علمی خود را با آن انجام بدهید.

با توجه به سیستمی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، شما می‌توانید بسیاری از کارهای ساده‌تان را به راحتی با این لپ‌تاپ انجام بدهید. از طرفی دیگر شما یک سیستم کاملا دست اول و نو خریداری می‌کنید که باتری اورجینال داشته و تا چند سال نیازهایتان را رفع خواهد کرد. البته لازم به ذکر است که خنک نگه داشتم لپ‌تاپ و درست استفاده کردن از باتری آن، نقش مهمی در طولانی‌تر شدن عمر باتری لپ‌تاپ خواهد داشت.

از آن‌جایی که نوع CPU و رم از تکنولوژی جدید و بسیار قوی ساخته شده است، با توجه به پایین بودن قیمت لپ تاپ، عملکرد بسیار عالی برایتان خواهد داشت. چرا که در گذشته، سیستم‌هایی که CPU سه هسته‌ای ساده و یا رم DDR3 داشتند، نمی‌توانستند عملکرد بسیار خوبی داشته باشند،‌ اما امروزه لپ‌تاپ‌های جدید با تکنولوژی‌های نوینی که دارند، می‌توانند ما را غافلگیر کنند.

کد خبر 650409

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha