امام جمعه موقت بندرعباس گفت: رئیس‌جمهور در این سفر به طور قطع قول‌هایی به مردم استان داده است و انتظار می‌رود حتماً افرادی را مأمور کند که این قول‌ها و وعده‌ها را پیگیری کنند، در غیر این صورت صرف شنیدن درد و دل‌ها از زبان مردم و مسئولان و قول دادن و رفتن مشکلی از مردم برطرف نمی‌شود.

نماز جمعه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عطاءالله میرزاده ظهر امروز (۲۴ دی ماه) در خطبه های نماز جمعه این هفته بندرعباس، با اشاره به سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س) به عنوان روز تکریم از مادران و همسران شهدا، اظهار کرد: آن بانوی بزرگ به عنوان همسر بزرگوار حضرت علی(ع)، نخستین شهید محراب و مادر ۴ شهید واقعه کربلا، مایه افتخار و سند حقانیت واقعه کربلا و الگویی برای اهل ایثار است.

وی در این رابطه خواستار احترام به خانواده شهدا، به ویژه مادران و همسران شهدا شد و تصریح کرد:  یکی از ثمرات حضور افراد در نماز جمعه مردم‌داری، اخلاق حسنه و اهل تقوا بودن است و اگر در نماز جمعه شرکت می‌کنیم باید شیوه و رفتار ما در زندگی فردی و اجتماعی مانند بزرگان دین به ویژه خود اهل بیت(ع) باشد.

امام جمعه موقت بندرعباس در ادامه ضمن قدردانی از سفر استانی رئیس‌جمهور و هیئت دولت به استان، اظهار کرد: حضور متواضعانه در جمع مردم و شنیدن مشکلات آنان باید الگویی برای سایر مسئولان دولتی به خصوص در این استان باشد.

وی افزود: مردم به حضور رئیس‌جمهور دلگرم شدند، چراکه او را به عنوان سربازی برای مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) می‌دانند که متواضعانه پای صحبت‌های مردم می‌نشیند و مشکلات مردم را می‌شنود، خود این رفتار ارزشمند و امیدبخش است.

امام جمعه موقت بندرعباس تصریح کرد: انتقال تنگناها و مشکلات این استان از سوی نماینده ولی‌فقیه و نمایندگان استان و همچنین حضور وزیران در بخش‌های شهرستانی و دیدن مشکلات از نزدیک جای قدردانی دارد.

میرزاده عنوان کرد: خداوند در آیه ۵۴ سوره مریم می‌فرماید: «وَاذْکُرْ فِی الْکِتَابِ إِسْمَاعِیلَ إِنَّهُ کَانَ صَادِقَ الْوَعْدِ وَکَانَ رَسُولًا نَبِیًّا؛ و یاد کن در کتاب خود شرح حال اسماعیل را که بسیار در وعده صادق و رسول و پیغمبری بزرگوار بود». این آیه بیانگر یکی از شاخصه‌های اخلاقی مدیریتی حضرت اسماعیل(ع) بود.

وی ادامه داد: رئیس‌جمهور در این سفر به طور قطع قول‌هایی به مردم استان داده است و انتظار می‌رود حتماً افرادی را مأمور کند که این قول‌ها و وعده‌ها را پیگیری کنند، در غیر این صورت صرف شنیدن درد و دل‌ها از زبان مردم و مسئولان و قول دادن و رفتن مشکلی از مردم برطرف نمی‌شود.

امام جمعه موقت بندرعباس عنوان کرد: خواسته منطقی مردم این است که این وعده‌ها در یک بازه زمانی منطقی رسیدگی شده و نارسایی‌های حوزه زیرساختی هرمزگان با محوریت نماینده ولی‌فقیه استان پیگیری و به سرانجام برسد.

میرزاده با بیان اینکه رئیس‌جمهور کشورمان دارای یک شخصیت انقلابی، عقلایی و با درایت است به موضوع انتزاع بخش‌هایی از شهرستان پارسیان اشاره کرد و افزود: بیان برخی از مسائل و تصمیم‌گیری‌ها در خصوص این شهرستان از سوی برخی افراد در یکی از استان‌های هم‌جوار حساسیت‌زاست، لذا انتظار داریم رئیس‌جمهور در همین استان قول دهند با تصمیم‌گیری منطقی یک‌بار برای همیشه موضوع انتزاع پارسیان از دستور کار خارج شود که پیامدهای منفی آن نیز از بین برود.

وی بیان کرد: مشکل پارسیان سر چند متر زمین نیست، مشکل سر این است که گاهی تبعات یک سخن و تصمیم اشتباه جبران‌ناپذیر است. اگر قرار است یک سرمایه‌گذاری در حوزه دریایی شکل بگیرد، مگر ما ایرانی‌ها نسبت به هم بیگانه‌ایم در حالی که از سایر استان‌های شمالی نیز در این استان سرمایه‌گذاری کردند بنابراین، اگر نیت اشتغال و ارتقا شاخص‌های دریایی است، این گستره دریایی متعلق به همه مردم کشور است و نیازی به جدا کردن بخش‌هایی از یک استان به استان دیگر نیست.

کد خبر 650027

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
    0 0
    آقای رییسی فراموش نکنید که شما دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری نیستید که هنوز شعار و وعده میدهید. عمل کنید.