بلاک، شرکت امور مالی و پرداخت «جک دورسی» قرار است استخراج بیت‌کوین را آغاز کند.

دورسی

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت سی‌ان‌بی‌سی، توماس تمپلتون، مدیر کل سخت‌افزار شرکت بلاک (اسکوئر سابق)، در مجموعه‌ای از توئیت‌ها، برنامه‌های این شرکت را برای مراحل بعدی بیان کرده است.

تمپلتون می‌گوید هدف این است که روش استخراج بیت‌کوین (فرآیند ایجاد بیت‌کوین‌های جدید با حل مشکلات محاسباتی پیچیده‌تر) از هر نظر، از خرید، راه‌اندازی، نگهداری و استخراج، توزیع‌شده و کارآمدتر شود.

به گفته تمپلتون، ایده دسترسی بیشتر به فرآیند استخراج به چیزی بیش از ایجاد بیت‌کوین جدید مربوط می‌شود. در مقابل، او می‌گوید که شرکت آن را به‌عنوان یک نیاز بلندمدت برای آینده‌ای کاملا غیرمتمرکز و بدون نیاز به مجوز می‌بیند.

دورسی در اکتبر، زمانی که برای اولین بار این ایده را مطرح کرد، در توییتی نوشت: «ماینینگ باید بیشتر توزیع شود. هرچه این غیرمتمرکزتر باشد، شبکه بیت‌کوین انعطاف‌پذیرتر می‌شود.»

برای رسیدن به این هدف، شرکت در حال حل یک مانع اصلی برای ورود است: یافتن دکل‌های معدنی سخت و گران است و تحویل می‌تواند غیرقابل پیش‌بینی باشد. بلاک می‌گوید که آماده ساخت یک ASIC جدید است که ابزار تخصصی برای استخراج بیت‌کوین محسوب می‌شود.

این پروژه در تیم سخت‌افزار بلاک که شروع به ایجاد یک تیم مهندسی هسته‌ای متشکل از طراحان سیستم، ASIC و نرم‌افزار به مدیریت افشین رضایی می‌کند، در حال رشد است.

از نظر سخت‌افزاری، دورسی پیش‌تر در توییتی گفته بود که این شرکت در حال بررسی یک سیستم استخراج بیت‌کوین مبتنی بر سیلیکون سفارشی است. دورسی در ادامه نظرات خود را در مورد نیاز به تمرکز بیشتر بر روی یکپارچگی عمودی و همچنین طراحی سیلیکونی که به گفته او در میان چند شرکت بسیار متمرکز است، به اشتراک گذاشت.

تمپلتون می‌نویسد که بلاک همچنین به‌دنبال بهبود قابلیت اطمینان و تجربه کاربر از استخراج است: «مشکلات رایجی که در مورد سیستم‌های فعلی شنیده‌ایم مربوط به اتلاف گرما و گرد و غبار است. آنها همچنین تقریبا هر روز غیر کاربردی می‌شوند که نیاز به راه‌اندازی مجدد زمان‌بر دارد. ما می‌خواهیم چیزی بسازیم که کار کند. آنها همچنین بسیار پر سر و صدا هستند که باعث می‌شود برای استفاده خانگی بیش از حد نامطلب باشند.»

دموکراتیک کردن دسترسی به استخراج بیت‌کوین بخش بزرگی از بیانیه ماموریت این پروژه است.

بیشتر بخوانید:

دورسی در اکتبر نوشت: «معدن برای همه در دسترس نیست. استخراج بیت‌کوین باید به آسانی وصل کردن یک دکل به یک منبع برق باشد. امروزه انگیزه کافی برای افراد وجود ندارد تا بر پیچیدگی اداره یک ماینر برای خود غلبه کنند.»

این نظرات از سوی شرکت بلاک تنها چند ماه پس از آن منتشر شد که ایالات متحده برای اولین بار چین را به‌عنوان برترین کشور استخراج بیت‌کوین پشت سر گذاشت.

کد خبر 649942

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha