یکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۸۷ - ۱۶:۱۱
۰ نفر

همیشه تصور بر این است که تنها در خیابان‌ها و بزرگراه‌های سطح شهر می توان سوار تاکسی شد.

اما در برخی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی هم ابتکار جالبی در جهت استفاده از تاکسی صورت گرفته است.

به عنوان مثال برخی مراکز درمانی که محوطه بسیار بزرگی دارند و هر یک از بخش‌‌های درمانی در ساختمانی مجزا قرار دارد، یک دستگاه وسیله نقلیه به منظور جابه‌جایی بیماران در نظر گرفته‌ شده است.

این خودرو بیماران را به ساختمان‌های مورد نظر می‌رساند و آنها را از  پیاده‌روی نسبتا طولانی تا مرکز مورد نظر بی‌نیاز می‌کند. گفتنی است که معمولا در مقابل این خدمت‌رسانی از بیماران وجهی دریافت نمی‌شود و راننده همانند دیگر پرسنل مراکز درمانی حقوق دریافت می‌کند.

اما متاسفانه در برخی مراکز مشابه، بیماران همچنان ناچار به پیاده‌روی در محوطه باز هستند تا به ساختمان مورد نظر برسند.

با توجه به اینکه در نظر گرفتن چنین سرویس‌هایی گامی در جهت رفاه حال بیماران به شمار می‌آید خوب است که سایر مراکزی که محوطه بزرگی دارند نیز چنین خدماتی را برای بیماران خود در نظر بگیرند.

تعطیلی همزمان پمپ‌بنزین‌ها

هر چند صف طولانی پمپ‌بنزین ها در روزهای اخیر تا حدودی فروکش کرده است اما مشکل تازه‌ای به وجود آمده که هر از گاهی دامن نقطه‌ای از شهر را می‌گیرد و آن تعطیلی همزمان چند پمپ‌بنزین در یک محدوده است.

رانندگانی که باک خودرو آنها در حال خالی شدن است با مشاهده یک پمپ بنزین تعطیل شده به سراغ نزدیک‌ترین پمپ‌بنزینی می‌روند که در همان محل وجود دارد.

اما گاهی اوقات پمپ‌بنزین دوم هم تعطیل است و رانندگان سرگردان می‌شوند. در این بین بنزین برخی از خودرو‌ها هم تمام می‌شود و رانندگان ناچار می‌شوند برای به دست آوردن بنزین مسافتی طولانی را طی کنند.

این در حالی است که می‌توان با برنامه‌ریزی از تعطیلی همزمان پمپ‌بنزین‌های یک منطقه که برای رانندگان دردسرساز می‌شود، جلوگیری کرد.
 
  باجه ویژه

تعداد اندکی از شهروندان هنوز در دام داشتن یک گوشی همراه گرفتار نشده‌اند و از بابت اینکه مدام پاسخگوی این و آن نیستند، حسابی خوشحالند.

اما این خوشحالی هنگامی که می‌خواهند با کارت تلفن از یک باجه تلفن عمومی استفاده کنند چندان طول نمی‌کشد.

برای نمونه شهروندان پس از اعتراض به یکی دو نفر که تلفن عمومی را با تلفن منزل اشتباه گرفته‌‌اند،‌ دستشان به گوشی تلفن مزین می‌شود؛

اما هنگامی که سر آنها به لبه افقی باجه تلفن اصابت کرد متوجه می‌شوند که این باجه‌ فقط برای افراد کوتاه قد ساخته شده است.

البته بعد از آن هم کارت صفر کیلومتر برخی اشخاص بدشانس غیرمجاز تشخیص داده می‌شوند. برای رفع این مشکل تعدادی از تماس با تلفن عمومی منصرف می‌شوند.

برای رفع مشکل کارت‌های تلفن، افراد متبحرتر کارت‌را به داخل کارتخوان فشار داده و تا پایان تماس آن‌را به همین نحو نگه‌ می‌دارند.

به انتهای پیاده‌رو نزدیک می‌شوید

این تصویر به خوبی نشان می‌دهد که تمام دغدغه‌های نگارنده ستون در شهر چه خبر در مورد مظلوم واقع شدن پیاده‌ و پیاده‌رو کاملا حقیقت دارد.

برای نمونه اگر به جای این پیاده‌رو یک خیابان به این صورت به جوی آب ختم می‌شد بسیاری از راننده‌ها مشکلات شهری را در بوق و کرنا می‌کردند.

حال آنکه در انتهای بسیاری از پیاده‌رو‌های شهر که ختم به خیر نمی‌شوند باید تابلوی «به انتهای پیاده‌رو نزدیک می‌شوید» را نصب کرد و با  وجود این کسی خم به ابرویش نمی‌آورد.

در جامعه‌ای که میزان خودروی‌های تک‌سرنشین آن،‌ در مقابل افرادی که پیاده‌روی می‌کنند، نسبت فیل و فنجان را تداعی می‌کند، بهتر آن است که به پیاده و پیاده‌رو بیش از پیش اهمیت داده شود.

البته این مهم در برخی خیابان‌های شهر با نصب امکاناتی همچون نیمکت و غیره به اجرا درآمده است و باید منتظر تعمیم آن به سایر  شهرها نیزباشیم.

کد خبر 64993

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز