گروه حوادث- آزاده مختاری: تعقیب طولانی برای دستگیری قاتل دختر جوانی در تهران، با شناسایی متهم اصلی در زندان گرگان پایان یافت.

متهم که به اتهام کلاهبرداری از سوی پلیس بازداشت شده بود، تصور نمی‌کرد پلیس به راز جنایتی که در سینه داشت پی برده باشد. 

صبح 18 فروردین امسال، با پیدا شدن جسد دختر جوانی حوالی ترمینال غرب تهران، تحقیقات پلیسی و قضائی برای کشف راز این جنایت آغاز شد.

بررسی‌های اولیه نشان می‌داد این دختر براثر خفگی به قتل رسیده اما تنها سرنخی که پلیس در بررسی صحنه جنایت به دست آورد، نسخه‌ای از فتوکپی شناسنامه یک زن‌ بود که کنار جسد مقتول رها شده بود.

از آنجا که عکس روی فتوکپی شناسنامه، هیچ شباهتی به چهره قربانی نداشت به دستور اصغرزاده - بازپرس جنایی پایتخت - بررسی‌ها برای شناسایی این زن آغاز شد و مدتی بعد کارآگاهان موفق شدند وی را در ورامین ردزنی کنند.

اما این زن بعد از انتقال به اداره آگاهی و مشاهده عکس مقتول مدعی شد تا‌کنون این دختر را ندیده است. 

در حالی که زن جوان ادعا می‌کرد مدتی قبل، از همسرش به نام علی که مرد خلافکاری بود جدا شده و احتمال دارد این مرد فتوکپی شناسنامه او را در کنار جسد مقتول رها کرده باشد، بررسی‌ها برای دستگیری نخستین مظنون جنایت آغاز شد.

با شناسایی محل سکونت این مرد در یکی از شهرهای شمالی کشور، کارآگاهان اداره دهم آگاهی تهران (ویژه قتل) عازم این شهر شدند اما بررسی‌ها  نشان می‌داد وی بعد از کلاهبرداری‌های گسترده در این منطقه به‌طور ناگهانی ناپدید شده است.

وقتی در بررسی‌های پلیسی مشخص شد متهم تحت تعقیب، قبل از ناپدید شدن با دختر جوانی که مشخصات او شباهت زیادی به مقتول داشت، دیده شده است، این احتمال که وی عامل قتل دختر جوان باشد قوت گرفت و تحقیقات برای یافتن ردی از او ادامه یافت.

در این مرحله از تحقیقات عکس علی به‌عنوان متهم تحت تعقیب در اختیار تمامی یگان‌های پلیس سراسر کشور قرار گرفت و به این ترتیب ماموران به سرنخ‌هایی دست یافتند که از حضور این مرد در همدان حکایت داشت.

با این سرنخ‌، تیم تحقیق عازم همدان شد اما بررسی‌ها نشان می‌داد علی در مدتی که در این شهر به سر می‌برده، با دختر جوانی آشنا شده و به وی وعده ازدواج داده است اما قبل از ازدواج با وی همدان را ترک کرده و دیگر به آنجا برنگشته است. دختر جوان تحت بازجویی قرار گرفت اما وی مدعی بود که اطلاعی از علی ندارد.

شناسایی در زندان

پلیس که خود را در برابر مجرم مرموزی می‌دید با این فرضیه که ممکن است متهم تحت تعقیب با دختر مورد علاقه‌اش تماس بگیرد، این دختر را زیر نظر گرفت و چندی بعد کارآگاهان متوجه تماس تلفنی متهم با دختر جوان شدند.

بدین ترتیب دختر جوان که پیش از این مدعی بود هیچ خبری از علی ندارد، باردیگر تحت بازجویی قرار گرفت  و در بازجویی‌ها ادعا کرد قرار است به‌زودی در یکی از بوستان‌ها با متهم تحت تعقیب ملاقات کند.

در روز قرار، ماموران که پارک مورد نظر را به محاصره خود درآورده بودند وقتی دیدند هیچ خبری از مرد فراری نشد، بررسی‌های خود را ادامه دادند تا اینکه بعد از چند هفته مشخص شد مردی با مشخصات متهم مرموز، در یکی از شهرهای شمالی کشور به اتهام کلاهبرداری دستگیر و راهی زندان شده است.

بررسی‌ها نشان می‌داد این مرد همان علی است که درست 24 ساعت قبل از روز ملاقات با دختر مورد علاقه‌اش از سوی پلیس گرگان بازداشت و به زندان منتقل شده است و تحقیقات  در زمینه دخالت وی در قتل دختر جوان آغاز شد.

به‌دنبال  انگیزه

بازپرس اصغرزاده روز گذشته با   اعلام   این خبر  به خبرنگار همشهری گفت: با انتقال متهم به اداره آگاهی تهران، وی در بازجویی‌ها تاکنون به قتل دختر جوان و رها کردن جسد او در حوالی ترمینال غرب اعتراف کرده است و برای تحقیقات بیشتر در خصوص انگیزه‌اش از این جنایت و دیگر جرایم احتمالی   در اختیار پلیس قرار گرفته است.

کد خبر 64987

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز