همه ما تلاش می‌کنیم خانه‌مان را منظم و مرتب نگه داریم. اما بدون این که بدانیم در چیدمان خانه اشتباه‌هایی انجام می‌دهیم که باعث می‌شود خانه‌مان شلوغ و بی‌نظم به نظر برسد.

دکوراسیون

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ریدرزدایجست، این ۷ اشتباه تلاش‌های شما را برای رسیدن به خانه‌ای مرتب بی‌اثر می‌کنند. هیچ‌وقت این اشتباه‌ها را انجام ندهید:

تابلوهایی که به دیوار زده‌اید، اتفاقی‌اند

یک تابلو یا اثر هنری که به شکل اتفاقی و بدون این که واقعا انتخابش کرده باشید به دیوار زده‌اید یا اندازه‌اش مناسب نیست، می‌تواند تمام اتاق را آشفته و بی‌نظم نشان دهد. ماریسا سویر، طراح داخلی و موسس Design MACS می‌گوید: «مهم است تابلویی را انتخاب کنید که نسبت به دیواری که می‌خواهید روی آن نصبش کنید، اندازه مناسبی داشته باشد. تابلوهایی با اندازه‌های خیلی کوچک به نظر اتفاقی می‌رسند و تابلوهایی با اندازه بزرگ اتاق را کوچک و به‌هم‌ریخته نشان می‌دهند. سویر توصیه می‌کند هر تکه یا تابلویی که به دیوار می‌زنید با یکی از وسایلی که در اتاق هست، هماهنگ باشد: «برای مثال اگر یک کاناپه یک متر و نیمی ‌دارید، یک تابلوی یک متری انتخاب کنید.»

مبلمانی انتخاب کرده‌اید که رسیدگی زیادی می‌خواهد

اگر تمیز کردن سطوح در خانه آخرین مورد فهرست کارهای روزانه‌تان است، مبل و میزهایی نخرید که به مراقبت و تمیز کردن زیاد احتیاج دارند. خاک روی قطعات چوبی تیره بیشتر خودش را نشان می‌دهد و اثر انگشتتان زودتر روی وسایل شیشه‌ای و آیینه‌ها دیده می‌شود. حواستان به وسایل خانه که زودتر کثیف می‌شوند باشد و اول آنها را تمیز کنید.

دیوارهایتان کهنه به نظر می‌رسند

سویر می‌گوید با وجود گرایش‌های جدید به رنگ‌های روشن، رنگ‌های تیره‌تر که متمایل به قهوه‌ای هستند، احساس کهنگی و کثیفی می‌دهند: «این رنگ‌ها البته بد نیستند، فقط کمی ‌احساس کهنگی منتقل می‌کنند و اغلب مردم وقتی چیزهای کهنه را می‌بینند، فکر می‌کنند کثیف هستند.»

قاب عکس‌ها ناهماهنگ هستند

برای این که عکس‌ها یا آثار هنری مختلف را در یک ردیف نشان دهیم، سویر این راهکارها را توصیه می‌کند. ترفند او برای این که این قاب‌ها را مرتب کند این است: یک ورق بزرگ به اندازه دیواری که می‌خواهد روی زمین می‌گذارد و قاب‌ها را روی آن می‌چیند و آنقدر آنها را جابه‌جا می‌کند تا به شکل دلخواهش برسد. او پیشنهاد می‌کند بین قاب‌های کوچک ۵ سانتیمتر و بین قاب‌های بزرگ ۷ سانتیمتر فاصله بگذارید.

سویر سپس جای هر قاب را روی دیوار پیدا می‌کند و روی کاغذ علامت می‌زند. بعد کاغذ را روی دیوار می‌چسباند و جای میخ‌ها را تعیین می‌کند و میخ می‌زند و بعد کاغذ را پاره می‌کند. حالا دیوار آماده است تا قاب‌هایتان را آویزان کنید.

چیدمان تابلو | با این نکات ساده یک دیوار عکس زیبا بسازید

۷ اشتباه رایج که خانه را شلوغ و بی‌نظم نشان می‌دهد

فراموش کرده‌اید سیم‌های در معرض دید را پنهان کنید

هیچ چیز مثل یک دسته سیم به هم ریخته خانه را آشفته نمی‌کند. تمام این سیم‌ها را در خانه پیدا کنید و راه‌های خلاقانه‌ای برای پوشاندن آنها پیدا کنید. برای مثال سیم‌های کامپیوتر می‌تواند در یک سید زیر میز پنهان شود. بقیه سیم‌ها هم می‌توانند پشت دراورها یا وسایل دیگر قرار بگیرند.

وسایلتان زیاد است

وقتی وسایل را روی میز یا طبقه‌ها می‌گذارید، این وسایل را در گروه‌های سه تایی یا پنج تایی یا هفت تایی دسته‌بندی کنید و مطمئن شوید بین آنها فاصله کافی می‌گذارید. برای این که وسایل جذاب به نظر برسند وسایل را با قدهای متخلف انتخاب کنید و اگر میزتان مربع است، آنها را در زاویه ۴۵ درجه قرار دهید.

اندازه فرش یا زیراندازتان اشتباه است

برای این که فضای خانه منسجم باشد یعنی تصادفی به نظر نرسد، مطمئن شوید اندازه فرشتان طوری است که پایه‌های جلویی مبل روی فرش قرار بگیرد.

کد خبر 649846

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • سحرآمیز IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
    7 0
    یکیمی درمورد رنگهاباعکس هاشون برای طراحی بذارین