مجموع نظرات: ۱
پنجشنبه ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱
۰ نفر

ممکن است شخصی برای معرفی خود یا برای توسعه کسب و کار اینترنتی‌اش یک سایت راه‌اندازی کند. در اکثر مواقع این فرد هیچ آشنایی با سایت و نحوه فعالیت در آن ندارد و می‌خواهد این کار را به یک فرد ماهر در زمینه طراحی سایت واگذار کند؛

تصویر گرافیکی برای سایت ساز.jpg

اما پیش از آن و در مرحله اول، این فرد می‌تواند نرم افزار سایت ساز را امتحان کند. اگر نتیجه آن چیزی که انتظارش را می‌کشید، نشد آنگاه می‌تواند سایر روش‌های طراحی سایت را امتحان کند.

سایت ساز نامی آشنا در عصر حاضر است که اگر در حوزه دیجیتال و طراحی وب سایت فعالیت داشته باشید غیر ممکن است، این اصطلاح را نشنیده باشید؛ اما اینکه سایت ساز چیست و چه کاربردهایی دارد در ادامه به آن می‌پردازیم.

نرم افزار سایت ساز چیست؟

سایت ساز به نوعی نرم افزار آماده گفته می‌شود که هر شخصی بدون داشتن هیچ گونه دانش درباره برنامه نویسی می‌تواند به وسیله آن، یک وبسایت را بسازد، اصلاحات لازم را روی آن پیاده کند و مدیریت آن را در دست بگیرد.

این نرم افزار توسط اشخاص و یا شرکت‌های ماهر در زمینه برنامه نویسی به طور اختصاصی طراحی شده و در دسترس عموم قرار گرفته است. این نرم افزارها با هدف آسان کردن فرایند درست کردن سایت برای کاربران طراحی شده است.

کاربرد سایت ساز سی فایو

سایت ساز سی فایو به افرادی پیشنهاد داده می‌شود که اولا دانش فنی و تخصصی در زمینه برنامه نویسی ندارند، دوما زمان زیادی را نمی‌توانند صرف کار با سایت و ویرایش و اصلاح آن قرار دهند، سوما صاحب کسب و کار و یا شرکت برای اولین بار است که قصد دارد سایتی را راه‌اندازی کند و به همین دلیل نمی‌تواند ریسک کند و هزینه زیادی را برای راه‌اندازی سایت در نظر بگیرد.

هزینه ساخت فروشگاه مورد دیگری است که استفاده از سایت سازها را برای کاربر، مقرون به‌صرفه می‌کند.

مزایای سایت ساز سی فایو

تصویر گرافیکی برای طراحی سایت

نرم افزارهای سایت ساز سی فایو دارای مزایای بسیاری هستند که در بخش زیر به چند مورد از مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌شود:

  1. از جمله اساسی‌ترین مزیت‌های سایت ساز این است که استفاده از آن هزینه سنگینی را دربرندارد و شما با صرف هزینه قابل قبولی به کمک آن می‌توانید سایت مورد نظر خود را راه‌اندازی کنید.
  2. قابلیت‌هایی این سیستم برای کاربر کاملا مشخص و واضح است؛ در نتیجه مدیریت سایت برای کاربر بسیار آسان است.
  3. یکی دیگر از مزیت‌های سایت سازها این است که آن‌ها تمامی امکاناتی که برای طراحی و مدیریت سایت نیاز است را به صورت کامل و یکجا در اختیار شما قرار می‌دهند و دیگر لازم نیست هریک از امکانات را به صورت جداگانه برای سایت تهیه کنید.
  4. مزیت دیگری که کارفرما را متقاعد می‌کند تا از سایت ساز استفاده کند، پشتیبانی دائمی سایت سازها است. به طور معمول برخلاف برنامه نویس‌ها که پس از دریافت هزینه ساخت سایت، دیگر جوابی به شما نمی‌دهند، نرم افزارهای سایت ساز با همان هزینه اولیه، به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.
  5. کار با سایت ساز راحت است و نیازی به دانش و تجربه تخصصی ندارد.
  6. هزینه طراحی سایت با سایت ساز بسیار مقرون به‌صرفه است. اگرچه ممکن است در ابتدا احساس کنید هزینه زیادی را قرار است بپردازید؛ اما در نظر داشته باشید این هزینه در مقابل امکاناتی که این سیستم در اختیار شما قرار می‌دهد، کاملا مناسب است.

سایت ساز سی فایو

سایت ساز سی فایو از جمله سایت سازهای فوق العاده است که امکانات کاملی نظیر هفت روز استفاده رایگان، دامنه ir رایگان و... را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

راه‌اندازی این سایت ساز بسیار آسان و سریع است؛ به طوری که فقط با چند کلیک، سایت مورد نظر، طراحی شده و قابل استفاده است.

این سایت ساز امکانات بسیار کامل و جامعی نظیر قالب‌های مختلف، امکان اضافه کردن صفحات و بخش‌های مختلف، ابزارهای متنوع و… دارد. 

انواع سایت سازها

سایت سازها در دو نوع تحت وب و نرم افزاری ارائه می‌شود. انواع تحت وب، آنلاین هستند، کار کردن با آن‌ها ساده‌ و روان است، سرعت بالایی دارند و امکانات بیش‌تری را در اختیار کاربر قرار می‌دهند در حالیکه سایت ساز نرم افزاری به صورت آفلاین است، روی کامپیوترها نصب می‌شود و کار کردن با آن‌ها بسیار سخت است؛ به طوری که فرد باید دانش تخصصی درباره برنامه نویسی داشته باشد.

نحوه استفاده از نرم افزار آماده سایت ساز

تصویر ساخت سایت با سایت ساز سی فایو

برای استفاده از این نرم افزار آماده، باید اشتراک ماهیانه و یا سالیانه تهیه کنید. به طور معمول شرکت‌ها، امکانات مختلف را در بسته‌های گوناگون جمع‌ آوری کرده و اشتراک مشخصی را برای آن تعیین می‌کنند تا افراد بتوانند برحسب لزوم بسته مورد نیاز خود را تهیه کنند. این امکانات شامل موارد بسیاری چون: فضای هاست برای آپلود کردن فایل‌ها، ویرایش ظاهر و محتوای سایت، ثبت دامنه، کنترل محتوای بارگذاری شده و... است.

سخن آخر

سایت سازها یکی از بهترین و در عین حال مقرون به‌صرفه‌ترین سیستم‌های طراحی سایت هستند که امروزه به فراوانی توسط افراد، شرکت‌های تجاری و فروشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کد خبر 649826

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha