شهرداری منطقه کمون کپنهاگ دانمارک اعلام کرد که قصد دارد به شهروندان سیگاری کمک کند تا تصمیمات سال نو خود را برای ترک آن در سال ۲۰۲۲ راحت‌تر اتخاذ کنند؛ در واقع امسال، هزینه سیگار در این شهر افزایش خواهد یافت و کسانی که موفق به ترک این عادت مضر شوند، می‌توانند مقدار قابل توجهی پس‌انداز کنند.

ترك سيگار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایمنا، طبق یک بیانیه مطبوعاتی، ۷۱ درصد از ۴ هزار و ۷۰۰ سیگاری اهل کمون اعلام کرده‌اند که قصد ترک سیگار دارند. اگرچه بسیاری به دلیل گران شدن آن تمایل به ترک این عادت دارند، برخی دیگر تأثیر منفی سیگار بر سلامت و تندرستی را دلیل کنار گذاشتن آن می‌دانند.

شهرداری گزارش می‌دهد که سالانه تقریباً ۱۴ هزار نفر در دانمارک به دلیل استعمال دخانیات جان خود را از دست می‌دهند؛ به عبارت دیگر، سیگار ۲۰ تا ۲۵ درصد از کل مرگ و میرها در این کشور را تشکیل می‌دهد.

از آنجایی که تقریباً ۳ هزار و ۳۳۰ سیگاری قصد ترک سیگار را در سال آینده دارند، کمون در حال راه اندازی ابتکاری برای کمک به آنها در دستیابی به اهداف خود است. در ماه ژانویه، شهرداری صفحه جدیدی در فیس‌بوک با عنوان «کمون سیگار را ترک می کند» ایجاد کرد.

شهرداری کپنهاگ سیگاری‌ها را با این روش جالب ترک می‌دهد

در این صفحه، شهراری اطلاعاتی در مورد دوره‌های آتی ترک سیگار و همچنین جملات انگیزشی برای کمک به افراد در ترک این عادت بد منتشر می‌کند؛ به طور خاص، داستان‌های مردم را به اشتراک می‌گذارد، مسابقات جذابی را فراهم می‌کند و کارت‌های هدیه ارائه می‌دهد.

Stine Ølvang یکی از راه اندازان این پروژه در این رابطه می‌گوید: «این خیلی خوب نیست که همیشه جنبه‌های تاریک سیگار را یادآوری کنیم. بنابراین، ما امیدواریم که این صفحه فیس‌بوک بتواند به مکانی مثبت و پر جنب و جوش تبدیل شود؛ جایی که سیگاری‌ها بتوانند یکدیگر را ملاقات کنند و برای هم انگیزه ایجاد کنند. »

شهرداری خاطرنشان می‌کند کسانی که موفق به ترک ۱۰ تا ۱۲ سیگار در روز شوند، می‌توانند تا پایان سال حدود ۱۱ هزار کرون (بیش از ۱۴۰۰ یورو) پس‌انداز کنند.

کد خبر 649682

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha