همشهری آنلاین: پس از حمله به مقر ارتش روسیه در اوستیای جنوبی، رییس جمهور روسیه دستور تشدید تدابیر امنیتی را صادر کرد.

شبکه خبری اتریشی او ار اف گزارش داد، دیمیتری مدودف اعلام کرد وزارت دفاع روسیه باید «گام‌های لازم را برای جلوگیری از اقدامات جنایتکارانه علیه نیروهای صلح‌بان روس و غیرنظامیان» در اوستیای جنوبی و آبخازیا، دیگر منطقه جدایی‌طلب گرجستان بردارد.

دستور تحقیق
دستگاه قضایی روسیه هم سازمان اطلاعات گرجستان را عامل این حمله معرفی کرد که روز جمعه در شهر مرکزی تسخین‌والی دولت خودخوانده اوستیای جنوبی 11 تن را به کشتن داد.

بر اساس بیانیه کرملین، مدودف دستور داد «تحقیق منصفانه‌ای» درباره این حمله صورت گیرد که در برابر مقر نیروهای صلح‌بان روسیه در اوستیای جنوبی از طریق یک خودرو بمب‌گذاری شده، انجام گرفت. در این بیانیه اعلام شد، درباره این دستور با رهبری اوستیای جنوبی توافق شده است.

مرگ رییس ستاد
میخاییل میندزایف، وزیر کشور اوستیای جنوبی اعلام کرد در این حمله هشت سرباز روس و سه غیرنظامی کشته شدند. به گفته وی، این غیرنظامیان پیش از مرگ‌شان توسط نیروهای امنیتی روس بازداشت شده بودند. از آنها خودرویی ضبط شد که به مقر روس‌ها آورده و در آنجا منفجر شد.

طبق اعلام یکی از سخنگویان ارتش روسیه، در میان کشته شدگان ایوان پتریک، رییس ستاد نیروهای روسیه در اوستیای جنوبی هم به چشم می‌خورد

کد خبر 64951

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز