مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۷
۰ نفر

هنگام انتخاب اسباب‌بازی برای کودکتان باید توجه کنید که اسباب‌بازی مناسب سن او باشد و او را در معرض خطراتی مانند خفگی قرار ندهد.

toys

برای انتخاب اسباب‌بازی برای کودکتان به این نکات توجه کنید:

- اسباب‌بازی را انتخاب کنید که با میزان رشد کودک شما تطابق داشته باشد:  اغلب اسباب‌بازی‌ها دارای برچسبی هستند که سن توصیه‌شده مناسب برای استفاده از آنها را نشان می‌دهند. هنگام خرید اسباب‌بازی باید درباره توانایی‌ها و میزان رشد و بالیدگی کودکتان دیدی واقعگرا داشته باشید. برای مثال اسباب‌بازی‌هایی که دارای پرتابه هستند، هیچگاه برای کودک زیر ۴ سال مناسب نیستند و حتی برخی از کودکان تا شش سال هم آن قدر بالیده نشده‌اند که که با آنها بازی کنند. همچنین اگر کودک ۳ ساله شما هنوز چیزها را به دهان می‌برد، همچنان باید اسباب‌بازی‌های را که دارای قطعات کوچک هستند، از دستش دور نگهدارید.

- خطر خفگی را جدی بگیرید: تا زمانی که کودکتان ۳ ساله شود، هر چیزی که با آن بازی می‌کند باید بزرگتر از دهانش باشد تا احتمال وارد شدن به ان مجاری تنفسی‌اش و ایجاد خفگی وجود نداشته باشد. می‌توانید برای اطمینان از نداشتن خطر خفگی از استوانه‌های آزمایشی مخصوص (موجود در اسباب‌بازی فروشی‌ها) برای امتحان اسباب بازی استفاده کنید. هر اسباب‌بازی یا قطعه اسباب‌بازی که داخل این استوانه‌ها جا بگیرد، خطر خفگی دارد. هنگام خرید برای کودکان زیر ۳ سال، از خرید توپ یا تیله‌هایی که قطرشان ۴.۵ سانتی‌متر یا کمتر است، پرهیز کنید.

- مراقب بادکنک‌ها باشید، چرا که یک عامل اصلی در مرگ‌ه‌ای مربوط به اسباب‌بازی در کودکان هستند. کودک زیر ۸ سال هنگام باد کردن بادکنک ممکن است به راحتی آن را وارد مجاری تنفسی‌شان کنند و در معرض خطر خفگی قرار گیرند.

- از اسباب‌بازی‌های بسیار سنگین پرهیز کنید: افتادن این اسباب‌بازی‌ها روی کودک ممکن است به او آسیب برساند.

- اسباب‌بازی‌هایی را بخرید که خوب ساخته شده باشند: رنگ اسباب‌بازی نباید پوسته پسته شود. دم‌های حیوانات پرشده باید به خوبی دوخته شده باشد. با توجه به اینکه کودکان نوپا به اسباب‌بازی‌ها چنگ می‌زنند و آنها را می‌کشند، باید آنها از لحاظ دگمه‌ها، باتری‌ها، روبان‌ها، چشم‌ها، مهره‌ها یا زائدهای پلاستیکی که ممکن است به اسانی کنده، جویده یا بلعیده شوند، وارسی کنید. اسباب‌بازی‌ها را از لحاظ وجود شیشه، لبه‌های تیز و نوک‌دار هم وارسی کنید.

- مراقب سیم‌ها یا طناب‌های با طول بیش از ۳۰ سانتی‌متر باشد. این سیم‌ها ممکن است به آسانی به دور گردن کودک بپیچند و خفگی ایجاد کنند.

- از هر اسباب‌بازی که در آن از مغناطیس‌های دکمه‌ای کوچک به کار رفته است، پرهیز کنید: این مغناطیس‌ها در صورت بلعیده شدن می‌تواند باعث آسیب و حتی مرگ شوند. این مغناطیس‌ها در وسائل متفاوتی از کارت تبریک گرفته تا مگنت یخچال به کار می‌روند و باید دور ار دسترس کودکان باشند یا اگر بچه دارید بهتر این است که اصلا آنها در خانه نگه ندارید.

- اسباب‌بازی‌های صدادار را از لحاظ میزان سروصدا وارسی کنید: اسباب‌بازی‌های جدیدتر صدادار دارای کنترل‌هایی برای کم کردن میزان صدا بوسیله والدین هستند.

کد خبر 649457

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha