شرکت بورس تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که پاداش هیئت مدیره شرکت بورس متعلق به اشخاص حقیقی نیست و مربوط به شرکت‌های سهامدار است.

بانك مركزي و بورس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شرکت بورس تهران، در پی حاشیه سازی برخی رسانه‌ها در خصوص پاداش ۹۱۰ میلیون تومانی اعضای هیئت مدیره بورس تهران در دولت گذشته، شرکت بورس اوراق بهادار تهران با صدور اطلاعیه‌ای توضیحاتی ارائه داد.

در اطلاعیه این شرکت آمده است؛ «این پاداش در دولت گذشته تصویب شده و مربوط به سال گذشته (سال مالی ۱۳۹۹) است که در مجمع تیرماه به تصویب رسیده و در صورت‌های مالی شهریور ماه سال جاری صرفاً افشا شده است. رویه‌ای که هرساله بوده و در تمامی گزارش‌های شش ماهه سال‌های گذشته وجود داشته است.

این پاداش در وجه اشخاص حقیقی نیست بلکه به شرکت‌های حقوقی عضو هیئت مدیره مانند سرمایه‌گذاری صبا تأمین، سرمایه‌گذاری توسعه ملی اختصاص پیدا می‌کند.

لازم به ذکر است بر اساس قانون تجارت، شرکت‌ها می‌توانند تا سه درصد از سود تقسیمی شرکت را به عنوان پاداش به اعضای هیئت مدیره اختصاص دهند که این مبلغ ۹۱۰ میلیون تومان پاداش کل سال گذشته، تنها هفت صدم درصد از سود شرکت بورس اوراق بهادار تهران در سال مالی ۹۹ را شامل شده و در ضمن بین هفت عضو حقوقی هیئت مدیره تقسیم می‌شود و به هر عضو حقوقی ۱۳۰ میلیون تومان اختصاص پیدا می‌کند.

امیر تقی‌خان تجریشی، جواد عشقی‌نژاد، محمدعلی میرزاکوچک شیرازی، محمدرضا محسنی، حسین بوستانی، مهدی امیری، سید مهدی سدیدی و محسن خدابخش اعضای هیئت مدیره بورس تهران هستند.

کد خبر 649209

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بورس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha