در نمایشگاه الکترونیک مصرفی (CES) امسال، یک روبات نظر بسیاری از کارشناسان را به خود جلب کرد.

روبات

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت ورج، به طور معمول، نمایشگاه الکترونیک مصرفی مملو از طرح‌ها و روبات‌های مفهومی است؛ از سگ‌های روباتیک گرفته تا دستگاه‌های مختلف و روبات‌های انسان‌نمای دوپا. امسال اما  با توجه به حضور کم به‌دلیل همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ و شیوع سویه امکیرون، دلیل کمتری وجود داشت که شرکت‌ها ایده‌های خود را درخصوص روبات‌ها مطرح کنند.

با این حال می‌شود گفت که تنها یک روبات وجود داشت که متمایز از هم‌نوعان خودش بود و اگرچه به‌نظر نمی‌رسد که به این زودی‌ها در مسیر تولید قرار بگیرد، اما آنقدر ساده و کاربردی است که نسبت به بسیاری از کانسپت‌های دیگری که در CES ارائه شده بود، شانس واقعی‌شدن بیشتری دارد.

این روبات «لابرادور رتریور» (Labrador Retriever) نامیده می‌شود و به سادگی قفسه‌ای چرخ‌دار است که می‌تواند در خانه شما حرکت کند.

این روبات کمی آهسته حرکت می‌کند و لیدار ندارد، اما می‌تواند در یخچال را باز کند و برای شما یک نوشیدنی بیاورد.

این روبات تمامی این کارها را با استفاده از فناوری خارج از قفسه برای حل یک مشکل واقعی انجام می‌دهد و آن می‌تواند کمک به افراد با تحرک محدود، برای جابجایی وسایل در خانه‌شان باشد. لابرادور به جای انجام کارهای عجیب و غریب و محیرالعقول، یک هدف دست‌یافتنی برای رفع نیاز واقعی انسان با فناوری‌های موجود کنونی دارد.

کد خبر 648983

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha