رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا با اشاره به معضلات مناطق واقع در حریم شهر تهران گفت: ما از نمایندگان مجلس می خواهیم که نسبت به مشکلات تهران به ویژه مناطق کم برخوردار حساس باشند. ما با رودربایستی نمی‌توانیم کشور را مدیریت کنیم.

تهران - تهرون - طهران - طهرون

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی اقراریان درباره گزارش ناصر امانی از محله رضویه منطقه ۱۵ گفت: نکته‌ای که در خصوص منطقه ۱۵ باید مدنظر قرار داد مسئله حریم است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: با توجه بازدید من از منطقه ۱۵، مسئله حریم و جدا شدن قیام‌دشت باید مورد توجه قرار گیرد.

اقراریان با بیان اینکه ما با مسئله حریم مواجه هستیم و بعضی از آراء کمیسیون ماده ۱۰۰ بعد از این‌ که قیام‌ دشت جدا شد به حالت بلاتکلیف درآمد، افزود: اتفاق ناگواری که در منطقه ۱۵ افتاده‌ است مجوزهایی است که کمیسیون ماده نود و نه فرمانداری‌ها صادر می‌کند و در حال تغییر بافت حریم تهران است و  ساختار معماری و شهرسازی را در این مناطق تغییر می‌دهد.

او گفت: من استدعا دارم که اگر به‌دنبال حل مسائل این منطقه هستیم، یکی از معضلات حریم تهران است که باید به آن پرداخت. البته این را تذکر بدهم که موضوع حریم تنها موضوع منطقه ۱۵ نیست و منطقه ۲۰ و دیگر مناطق تهران نیز درگیر این‌موضوع هستند.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه جنوب شهر تهران شاهد یک تغییر کاربری با ابزار شبه قانونی یا قانونی از جمله کمیسیون ماده نود و نه فرمانداری شده است، عنوان کرد: در این شرایط ما چگونه باید صدایمان را به گوش آقایان برسانیم.

بلایی که ۲ خودروساز سر تهران آورده‌اند | چگونه صدایمان را به گوش آقایان برسانیم

اقراریان ادامه داد: بعضی از رسانه‌ها به‌ویژه رسانه‌های اصلاح‌طلب هیچ علاقه‌مندی به منعکس کردن مسائل مردم ندارند، شما ببینید روزنامه‌های اصلاح‌طلب مانند روزنامه شرق و اعتماد در خصوص مشکلات مردم در شهر تهران حرفی زده‌اند؟ آن ها دغدغه مند مساله مردم نیستند.

اقراریان اضافه کرد: راجع به حریم تهران ببینید چه اتفاقی افتاده است. استان تهران چه اندازه ظرفیت جمعیت دارد؛   فیلمی از ترافیک منطقه که در چند روز گذشته مردم منطقه ۱۵ برای من ارسال کرده‌اند، حاکی از آن است که مردم گاهً تا ۲۰ دقیقه در کوچه‌ها در ترافیک می‌مانند و این باعث نزاع می‌شود و مشکل ایجاد می‌کند. شما هر روز شاهد اضافه شدن پلاک‌های زیادی به شهر تهران هستید. کسی به ما پاسخ دهد تهران ظرفیت چند خودرو را دارد؟  

عضو شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: به نمایندگان مردم پاسخ دهید چرا  دو خودروساز چنین بلایی سر تهران آورده‌اند. هیچ‌کس به داد شهرداری مظلوم نمی‌رسد، مجدد تاکید می‌کنم هیچ عزم ملی وجود ندارد که به این معضلات رسیدگی شود. از طرفی هم وضعیت بودجه ۱۴۰۱ پیشنهادی دولت در بحث مدیریت شهری خود گویای مسائل است.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، اقراریان گفت: ما از نمایندگان مجلس می خواهیم که نسبت به مشکلات تهران به ویژه مناطق کم برخوردار حساس باشند. به مناطقی مانند منطقه ۱۵ سر بزنند ببنیم آیا خود و خانواده‌هایتان یک‌روز حاضر به زندگی در این مناطق هستید؟ ما با رودربایستی نمی‌توانیم کشور را مدیریت کنیم، صدای ما برای زدن حرف مردم بلند است حتی اگر گوش‌هایی نخواهد آن را بشنود.

کد خبر 648933

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha