یکشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱
۰ نفر

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در ساختار جدید وزارت صمت کسب و کارها (صنف و صنعت) به صورت همزمان مورد توجه قرار گرفته است.

اصناف

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سیدرضا فاطمی امین در نشست هم اندیشی با اعضای هیات رئیسه اتاق اصناف ایران و مراکز استان‌ها که با حضور اکبری تالار پشتی، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس برگزار شد، اظهار کرد: با استقرار ساختار سازمانی جدید وزارت صمت ادغام واقعی در وزارتخانه‌های صنایع و معادن و بازرگانی به وقوع پیوست و نحوه حکمرانی تغییر و به روز شد.

وزیر صمت با بیان اینکه در تبصره ۱۸ اصناف دیده، معافیت‌های گمرکی برای اصناف لحاظ شده و تمام مزایایی که واحدهای صنعتی دارند واحدهای صنفی نیز دارا هستند، گفت: دفاتر تخصصی رشته فعالیت‌ها همزمان صنف و صنعت را جلو می‌برند و تمام مسائل رشته فعالیت‌ها در حوزه مربوطه در درون دفاتر تخصصی همان رشته فعالیت پیگیری می‌شود.

وی همچنین با بیان اینکه در ستاد تنظیم بازار اتاق‌های اصناف، بازرگانی و تعاون حضور دارند و نظرات بخش خصوصی در تمام فعالیت‌ها کسب می‌شود، با اشاره به تفاهم نامه تامین مالی زنجیره ای اظهار کرد: اصناف توزیعی و تولیدی می‌توانند از این تفاهم نامه استفاده و مبتنی بر فاکتورهای الکترونیکی سامانه جامع تجارت تسهیلات دریافت کنند.

این مقام مسئول همچنین گفت: ساماندهی اصناف بدون مجوز را نیز در دستور کار داریم و پیگیری خواهیم کرد.

گفتنی است که نشست هم اندیشی سیدرضا فاطمی امین، وزیر صمت با اعضای هیات رئیسه اتاق اصناف ایران و مراکز استان ها با حضور اکبری تالار پشتی، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس برگزار شد.

در این نشست فعالان اصناف به بیان مهمترین نظرها  و پیشنهادات خود پرداختند. از جمله مهمترین پیشنهادات به هم افزایی با وزارت جهاد کشاورزی برای حل وفصل مسائل مشترک، سیاستگذاری و نظارت واحد برای مجموعه اصناف، نظارت بر تخفیفات فروشگاه‌های زنجیره‌ای، توجه به بخش خصوصی و تشکل‌ها در تصمیم‌گیری‌ها، برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی و جشنواره‌های خرید و حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا می‌توان اشاره کرد.

کد خبر 648839

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    0 0
    ما را به خیر شما امید نیست شر مرسان