اظهارات محسن هاشمی در مراسم سالگرد درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی، واکنش روزنامه کیهان را برانگیخت.

روزنامه کیهان

به گزارش همشهری آنلاین، رونامه کیهان نوشت:  رئیس ‌شورای مرکزی حزب کارگزاران گفت: بعضی‌ها تحریم را نعمت فرض می‌کنند؛ وضع کشور را هم می‌بینید.

محسن ‌هاشمی که در مراسم پنجمین سالگرد درگذشت مرحوم ‌هاشمی رفسنجانی سخن می‌گفت، ضمن تفکیک میان حامیان اعتدال و افراط در کشور و معرفی مرحوم‌ هاشمی به‌عنوان نماد اعتدال گفت: ایشان هم از شخصیت‌هایی است که مورد تهاجم افراط قرار گرفت. در هر صورت ایشان مورد تهاجم افراطی‌ها قرار گرفت و متأسفانه با شخصیت‌های زیادی در کشور ما چنین برخوردی شده است.
رئیس‌سابق شورای شهر تهران گفت: راهی جز اعتدال نداریم.

می‌خواستم سکوت کنم اما به خاطر مرحوم هاشمی سکوتم را شکستم | واکنش آیت‌الله هاشمی به رد صلاحیتش | چپ و راست در حقش جفا کردند اما او وفا کرد

افراط در اقتصاد باعث خصولتی شدن بخش زیادی از اقتصاد کشور ما شده و یا افراط در فرهنگ باعث شده مخاطبین ماهواره‌ها شده و یا حتی افراط در سیاست خارجی باعث شده بعضی‌ها تحریم را هم نعمت می‌دانند و وضع کشور را می‌بینید. طبیعی است که در مقابل افراط میانه‌روی است و اگر بخواهیم انقلاب را حفظ کنیم راهی جز بازگشت به اعتدال و میانه‌روی نداریم و هرچه این بازگشت دیرتر اتفاق بیفتد هزینه آن بیشتر خواهد شد. وی همچنین گفت: مبارزه با افراط سخت است؛ انجام چنین مبارزه‌ای برنامه‌ریزی دقیق می‌خواهد که به نتیجه برسد.

محسن‌ هاشمی همچنین اظهار داشت: امیدواریم که راه تفکر هاشمی، عقلانیت، میانه‌روی و واقع‌گرایی، که مهمتر از زندگی عادی برای او بود ادامه پیدا کند.

اظهارات محسن‌هاشمی مبنی بر اینکه بعضی‌ها تحریم را نعمت می‌دانند، در حالی است که به گفته نیک‌آهنگ کوثر (همکار و یار غار مهدی ‌هاشمی در سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت) «من و مهدی با هم در تماس بوده‌ایم. او زنگ زد، از من خواست راجع به بحث تحریم، کسانی را در آمریکا ببینم. می‌خواست بداند در واشنگتن چه کسانی را می‌شود به تحریم‌های سنگین‌تر تشویق کرد. او با آدم‌های مختلفی درباره تحریم صحبت کرده بود... ۱۳ اکتبر ۲۰۱۰ از دوبی زنگ زد و خواست با مقام‌های وزارت خزانه‌داری ارتباط برقرار کنم. معتقد بود تحریم‌ها برای ضربه به حاکمیت و دولت [احمدی‌نژاد] بسیار موثر هستند». فایل‌های صوتی متعددی هم که در دسترس است همین پیگیری مهدی‌ هاشمی برای تشدید تحریم‌ها را تایید می‌کند.

از این گذشته، فائزه ‌هاشمی دیگر عضو مرکزیت کارگزاران و خانواده مرحوم‌ هاشمی چندی قبل در گفت‌وگو با انصاف نیوز و با ادبیاتی وقیحانه گفت: من یک جایی قبلا هم گفته بودم که برای ایران دوست داشتم آقای ترامپ انتخاب شود؛ به خاطر همین فشارهایی که می‌آورد، بالاخره شاید یک تغییر سیاستی اتفاق بیفتد. شاید اگر فشارهای آقای ترامپ ادامه پیدا می‌کرد، بالاخره ما مجبور می‌شدیم یک تغییر سیاست‌هایی را داشته باشیم»!

کد خبر 648475

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    3 2
    بهخوانواده رفسنجانی زیاد خرده نگیرید اینها بر خلاف پدر نسل رانت هستند وعقلشان به نعمت ورحمت نمی رسدحق حساب را عشق است
  • علی IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    2 3
    بنیان گذاران رانتخواری در کشور. در دهه های 60 و 70 چنان یکه تازی کردند که مردم از همه چیز رویگردان و متنفر شدند.