جمعه ۱۲ مهر ۱۳۸۷ - ۱۳:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهرآورد پایتخت به رغم نتیجه مساوی، یکی از زیباترین مسابقات این دوتیم طی سال‌های اخیر بود

در این مسابقه لحظات متعدی بر روی دروازه دو تیم خلق شد که ایسنا، آنها را گزارش کرده است.

  • نیمه‌ نخست:

سعد کمیل در حضور قربانی و کریم باقری قرعه‌کشی برای زمین بازی را انجام می‌دهد. سکه به سود قرمزهای پایتخت به زمین می‌افتد. آبی‌های پاییتخت هم با یک دقیقه تاخیر بازی را شروع می‌کنند.

دقیقه‌ 2: نخستین شوت خطرناک بازی را بازیکنان استقلال روانه‌ دروازه‌ی حریف می‌کنند. حسین کاظمی در دومین دقیقه‌ بازی دروازه‌ی مهدی واعظی را از فاصله‌ای دور نشانه رفت هر چند شوت محکم او از کناره‌ی چپ دروازه‌ی پرسپولیس به خارج رفت.

دقیقه‌ 3: نخستین خطای بازی انجام می‌شود. آبی‌های پایتخت علی کریمی را که برای دومین بار در فصل جاری برای پرسپولیس به میدان رفته است، با خطا متوقف می‌کند.

دقیقه‌ 5: نوبت به قرمزهای پایتخت می‌رسد تا شوت خطرناک کاظمی را جواب بدهند. کریم باقری از فاصله‌ای دور شوت محکمی را روانه‌ دروازه‌ وحید طالب‌لو کرد. شوت غافل‌گیر کننده‌ باقری در حالی به تیر افقی دروازه خورد و بازگشت که جاگیری بد طالب‌لو او را در این صحنه تسلیم نشان می‌داد. اگر این توپ در چارچوب بود شاید قرمزهای پایتخت به گل نخست بازی دست می‌یافتند.

دقیقه‌ 7: موقعیت‌های گلزنی آرش برهانی شروع می‌شود. مهاجم استقلال از کناره‌ دروازه چارچوب را نشانه می‌رود. تکل مازیار زارع در رسیدن به توپ ناکام می‌ماند و تنها نشانه‌گیری اشتباه برهانی است که مانع از گشوده شدن دروازه‌ی واعظی می‌شود.

دقیقه‌ 8: خطای بازیکنان استقلال در سمت راست دروازه‌شان در نزدیکی نقطه‌ کرنر موقعیتی ایستگاهی را نصیب قرمزهای پایتخت می‌کند. هر چند ارسال پژمان نوری بدون دخالت هیچ یک از بازیکنان پرسپولیس مستقیم راهی اوت می‌شود.

دقیقه‌ 11: داور بازی برای نخستین بار آفسایدی اعلام می‌کند. آرش برهانی برای نخستین بار در بازی در فضای آفساید قرار گرفت. این اتفاق در نیمه‌ نخست بارها و بارها تکرار شد.

دقیقه‌ 12: علی کریمی در میانه‌ میان اقدام به توپ ربایی می‌کند. در ادامه چند بازیکن استقلال را وادار به تماشای حرکت‌های زیبای پا به توپش می‌کند اما، در نهایت ابراهیم توره که از خط دفاع استقلال فرار کرده است، نمی‌تواند توپ را وارد دروازه‌ی استقلال کند.

دقیقه‌ 15: پرسپولیس تهران نخستین تیمی است که به ضربه‌ کرنر می‌رسد. علی کریمی هم در میان سنگ پرانی‌های تماشاگران استقلال کرنر اعلام شده را به روی دروازه‌ آبی‌ها می‌فرستد. هنوز هم سنگ پرانی تماشاگران در ورزشگاه‌های ایران دیده می‌شود.

دقیقه‌ 18: برهانی این بار اکبرپور را در موقعیت خوبی صاحب توپ می‌کند. سیاوش از گوشه‌ راست محوطه‌ جریمه‌ی پرسپولیس دروازه‌ی قرمزها را نشانه می‌رود. شوت او که معلوم نیست به قصد دروازه است یا صاحب توپ کردن بازیکن خودی، عرض دروازه‌ پرسپولیس را طی می‌کند. هادی شکوری هم که از خط دفاع استقلال جدا شده، برای قطع توپ تمام تلاشش را به کار می‌گیرد اما، به توپ نمی‌رسد.

دقیقه‌ 19: برهانی پاس تماشایی کاظمی را در پشت بازیکنان خط دفاعی پرسپولیس کنترل می‌کند. هر چند ضربه‌ نهایی‌اش از کنار دروازه به بیرون می‌رود. دید خوب کاظمی روی این صحنه مثال زدنی است.

دقیقه‌ 21: نیکبخت واحدی در کورس با هادی شکوری در محوطه‌ جریمه‌ی استقلال سرنگون می‌شود. داور توجهی به اعتراض‌های نیکبخت برای اعلام ضربه‌ پنالتی ندارد.

دقیقه‌ 27: آرش برهانی باز هم از خط دفاعی پرسپولیس فرار می‌کند و با مهدی واعظی تک به تک می‌شود. او در برخورد با دروازه‌بان پرسپولیس سرنگون می‌شود. آبی‌های پایتخت و خود او اعتقاد به خطای پنالتی دارند اما، سعد کمیل آن را شیرجه‌ برهانی تشخیص داده و یک کارت زرد تنها نصیب استقلال می‌شود.

دقیقه‌ 32: پیروز قربانی کریمی باقری را در محوطه‌ جریمه‌ استقلال سرنگون می‌کند. کمیل این صحنه را هم خطا نمی‌داند. به نظر می‌رسد داور کویتی با ضربه‌ پنالتی بیگانه است.

دقیقه‌ 33: علی کریمی در محوطه‌ی جریمه‌ آبی‌ها همه کار می‌کند جز گلزنی. پاس به بیرون کریم باقری به کریمی می‌رسد. کریمی چند بازیکن استقلال را یکی پس از دیگری کنار می‌گذارد اما، در نهایت به جای چارچوب دروازه آسمان بالای دروازه را نشانه می‌رود.

دقیقه‌ 36: علیرضا محمد با خطای زیرکانه روی بازیکنان استقلال آنها را از رسیدن به یک موقعیت خوب گلزنی محروم می‌کند. کمیل به او کارت زرد نشان می‌دهد تا در نیمه‌ نخست همه چیز برای دو تیم برابر پیش برود.

دقیقه‌ 38: آرش برهانی توپ فرستاده شده از گوشه‌ راست دروازه‌ پرسپولیس را در دو قدمی دروازه به مهدی واعظی می‌کوبد.

دقیقه‌ 43: علی کریمی در محوطه‌ جریمه استقلال توپ را روی دروازه‌ی طالب‌لو ارسال می‌کند اما، از مهاجمان پرسپولیس روی دروازه‌ی استقلال خبری نیست تا با قطع توپ بتوانند دروازه‌ استقلال را باز کنند.

دقیقه‌ 43: علی کریمی باقری را در موقعیت گلزنی قرار می‌دهد. اما، شوت باقری در نهایت با واکنش خوب طالب‌لو روبرو می‌شود.

دقیقه‌ 45: پاس تماشایی ابراهیم توره به کریم باقری می‌رسد اما، کاپیتان پرسپولیسی‌ها با دخالت بازیکن خط دفاعی استقلال در زدن ضربه‌ آخر ناکام می‌ماند.

نیمه دوم:

دقیقه 46: استقلال نیمه‌ دوم را با یک تعویض آغاز می‌کند. امیر قلعه‌نویی در شروع نیمه‌ دوم تیمش را با یک بازیکن جدید به میدان می‌فرستد. مهدی امیرآبادی به جای هاشم بیک‌زاده راهی زمین مسابقه می‌شود. پرسپولیس در این نیمه شروع کننده بازی است.

دقیقه‌ 46: آرش برهانی باز هم از کند خط دفاع پرسپولیس استفاده می‌کند و در پشت خط دفاع پرسپولیس صاحب توپ می‌شود. او این بار پاس تماشایی مجتبی جباری را در موقعیت تک به تک با مهدی واعظی به درون دروازه‌ پرسپولیسی‌ها می‌فرستد تا تماشاگران آبی جشن شادی گلزنی مهاجم خود را به پا کنند.

دقیقه‌ 51: مجتبی شیری از جناح چپ سانتری تماشایی را روی دروازه‌ی استقلال می‌فرستد. آتسو با زدن ضربه  سر به زیر توپ نمی‌تواند دروازه‌ طالب‌لو را باز کند.

دقیقه‌ 55: قطبی خیلی زود احساس خطر می‌کند و دی‌کارمو مهاجم برزیلی‌اش را به جای مجتبی شیری به میدان می‌فرستد.

دقیقه‌ 60: نیکبخت واحدی ضربه‌ ایستگاهی پشت محوطه‌ استقلال را به تیر دروازه‌ استقلالی‌ها می‌کوبد تا پرسپولیس از این نظر دو بر صفر از استقلال پیش بیفتد. قربانی در موقعیت روبه‌رو با علی کریمی توپ را با دست‌های خود جمع می‌کند. او در میانه‌ زمین مسابقه خود را دروازه‌بان استقلال می‌داند و به جای طالب‌لو توپ را با دست‌هایش جمع می‌کند! سعد کمیل از دادن اخطار به بازیکن استقلال چشم‌پوشی می‌کند.

دقیقه‌ 65: امیر قلعه‌نویی که تیمش را یک بر صفر از حریف پیش می‌بیند، سعی در تقویت کمربند دفاعی تیمش دارد. او بیژن کوشکی را به جای علیرضا اکبرپور مهاجم به میدان می‌فرستد.

دقیقه‌ 70: پرسپولیس پتروویچ را به جای فرانک آتسو به میدان می‌فرستد تا تنها به تهاجم بیندیشد.

دقیقه‌ 73: یدالله اکبری جانشین جباری می‌شود تا قلعه‌نویی تنها به حفظ نتیجه‌ بازی بیندیشد.

دقیقه‌ 75: پتروویچ در فاصله‌ سه قدمی سعد کمیل خود را نقش بر زمین می‌کند تا تنها پنج دقیقه حضورش در میدان از داور بازی به دلیل شیرجه‌ تماشایی‌اش کارت زرد بگیرد.

دقیقه‌ 77: کریم باقری باز هم از راه دور دروازه‌ استقلال را نشانه می‌گیرد اما، توپ او از کنار دروازه به اوت می‌رود.

دقیقه 78: آرش برهانی در محوطه‌ جریمه‌ی پرسپولیس همه کار می‌کند جز گشودن دروازه‌ی واعظی. دفاع پرسپولیس تنها تماشاگر کارهایی است که برهانی با توپ انجام می‌دهد.

دقیقه‌ 79: سانتر علیرضا محمد با ضربه‌ سر پتروویچ همراه می‌شود اما، این توپ راهی دروازه نمی‌شود.

دقیقه‌ 82: محمد منصوری به جای نیکبخت واحدی راهی میدان می‌شود. دوربین‌های تلویزیونی نیکبخت را به خوبی تعقیب می‌کنند تا واکنش‌های او را که حاکی از نارضایتی‌اش هستند، به تصویر بکشد.

دقیقه‌ 83: یدالله اکبری با خودخواهی مهاجمان استقلال را صاحب توپ نمی‌کند تا موقعیت گلزنی از دست برود.

دقیقه‌ 84: مازیار زارع با خطا روی بازیکن استقلال در میانه‌ میدان از داور بازی کارت زرد می‌گیرد. زارع مدعی است که خطایی نکرده و نباید خطایش اعلام شود.

دقیقه‌ 88: علی کریمی در داربی تهران گلزنی می‌کند. بازیکن تازه وارد پرسپولیس سانتر محمد منصوری را که با ضربه‌ سر کریم باقری همراه است، با جاگیری خوب خود در محوطه‌ شش قدم استقلال با ضربه‌ سر راهی دروازه‌ی وحید طالب‌لو می‌کند. پرسپولیسی‌ها سر از پا نمی‌شناسند.

سعد کمیل در پایان چهار دقیقه وقت اضافه اعلام می‌کند اما، دو تیم در نهایت به تساوی یک بر یک رضایت می‌دهند.

کد خبر 64777

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز