انتشار سریع سویه بسیار واگیر اُمیکرون کرونا باعث گزارش شمار بی‌سابقه عفونت‌ها در کشورهای جهان شده است و کشورها مجبور شده‌اند با اعلام محدودیت‌های جدید به این وضعیت پاسخ دهند.

covid China

در اینجا خلاصه‌ای از تحولات در ۲۴ ساعت گذشته پاندمی کرونا را می‌آوریم:

- آنتونی فاوچی، کارشناس ارشد بیماری‌های عفونی آمریکا از «افزایش عمودی» موارد جدید کرونا در این کشور خبر داد و از «مختل شدن شدید» خدمات ضروری به علت بیمار شدن کارکنان ابراز نگرانی کرد.

-  افزایش شیوع کرونا باعث لغو شن بیش از ۴۰۰۰ هزار پرواز بین‌المللی و به تاخیر افتادن بیش از ۱۱۲۰۰ پرواز  دیگر شد.

- اسرائیل تزریق چهارمین دوز واکسن کرونا را برای افراد بالای ۶۰ سال و کارکنان پزشکی آغاز کرد. قبلا دادن دوز چهارم واکسن به افراد دچار نقص ایمنی هم شروع شده بود.

- چین هنوز تلاش می‌کند شیوع محلی کرونا در استان شمال غربی شانکسی و پایتخت آن شهر شی‌آن را مهار کند و ساکنان این شهر ۱۳ میلیون نفری حق خروج از خانه‌هایشان را ندارند. دولت چین همچنین دو مقام ارشد این شهر را برکنار کرد.

- استرالیا با وجود رکوردشکنی در شمار عفونت‌ و بستری‌های کرونا همچنان برنامه‌هایش برای بازگشایی اقتصاد این کشور را ادامه داد و نخست‌وزیر موریسون گفت که باید با ویروس کرونا زندگی کرد.

- ایالت کبک کانادا در مواجهه با شیوع بی‌سابقه کرونا منع رفت و آمد شبانه اعلام کرده است، مجبور شد به خاطر هجوم بیماران به ببمارستان‌ها نیمی از جراحی و سایر اعمال پزشکی را به تاخیر بیندازد و مرحله اول از بستن فروشگاه‌های غیرضروری را هم آغاز کند  

- کره جنوبی برای نخستین بار دو مرگ ناشی از سویه اُمیکرون کرونا را گزارش کرد. این مرگ‌ها در شهر گوانگ‌جو در ۲۲۹ کیلومتری جنوب سئول پایتخت این کشور رخ داده است و هر دو فرد درگذشته در دهه ۹۰ زندگیشان بوده‌اند.

- هند بار دیگر شمار بی‌سابقه ۳۳۳۷۵۰ مورد کرونا را گزارش کرد.هند قصد دارد واکسیناسیون ۲۳۳ میلیون نوجوان ۱۵ تا ۱۸ ساله در این کشور را آغاز کند. هند از واکسن ساخت شرکت داخلی «بهارات بیوتک» به نام «کواکسین» به صورت دو دوز با فاصله ۲۸ روز برای واکسیناسیون این گروه سنی استفاده خواهد کرد.

- فرانسه محدودیت‌های جدیدی را برای مهار کرونا برای سه هفته آینده اعلام کرد. شمار افراد در رویدادها در فضاهای بسته را به ۲۰۰۰ نفر و در فضاهای باز به ۵۰۰۰ نفر محدود کرد. همچنین از مردم خواسته شده است در هنگام برگزاری کنسرت‌ها در جای خود بنشینند. خوردن و نوشیدن در سینماها، تئاترها و مکان‌های ورزشی و وسائل حمل‌ونقل عمومی هم ممنوع شده است. دورکاری دست کم برای سه روز در هفته برای کارکنان شغل‌هایی که امکان دورکاری دارند، اجباری شده است.

- دانش‌آموزان دبیرستانی در انگلیس که پس از تعطیلات زمستانی به سر کلاس‌هایشان باز می‌گردند باید ماسک بزنند. این دانش‌آموزان قبل از شروع ترم تخصیلی آزمایش کرونا خواهند شد و همچنین وزیر بهداشت انگلیس توصیه کرده است که دانش‌اموزان دست کم دو بار در هفته ازمایش کرونا بدهند.

کد خبر 647566

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha