عضو شورای شهر یزد با بیان این که بافت تاریخی یزد به عنوان یک سرمایه جهانی در سطح بین‌المللی به ثبت رسیده گفت: لایه‌های بیرونی این بافت برای گردشگران داخلی و خارجی زیبا و چشم نواز است، اما این بافت از درون در حال تخریب و نابودی است.

یزد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، عزیزالله سیفی با تاکید بر لزوم تخصیص بودجه از سوی مجلس برای مرمت و احیای بافت جهانی شهر یزد اظهار داشت: لازم است همه دستگاه‌های استان در این زمینه همکاری و همراهی داشته باشند نه اینکه بار بافت تاریخی تنها به دوش شهرداری و میراث فرهنگی باشد.

وی با بیان اینکه تاکنون شهرداری یزد برای مرمت بافت تاریخی بیش از ۳۶۰ میلیارد تومان هزینه کرده افزود: این در حالی است که سایر دستگاه‌های دولتی در این زمینه اقدامی انجام نداده و هزینه‌ای هم پرداخت نکرده‌اند.

عضو شورای شهر یزد با تاکید بر لزوم جذب اعتبارات برای مرمت این میراث جهانی از سوی وزارت میراث فرهنگی گفت: انتظار داریم از سوی مجلس ردیف بودجه‌ای برای مرمت بافت تاریخی یزد اختصاص داده شود.

وی همچنین با اشاره به هزینه‌های اختصاص یافته از سوی شهرداری برای احیای مسیل یزد، عنوان کرد: با وجود ادعای مالکیت اداره آب منطقه‌ای یزد بر این مسیل، هزینه‌ای از سوی این سازمان برای احیای این مسیل صورت نگرفته است.

عضو شورای شهر یزد در پایان افزود: بنابراین انتظار داریم مسئولان مربوطه، برای احیای این مسیل همکاری لازم را با سازمان شهرداری داشته و به ایفای نقش این مسیل در مدیریت بحران در مواقع ضروری کمک کنند.

کد خبر 647496

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha