مارین لوپن، یکی از رقبای جناح راست در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۲ فرانسه، گفت که دولت با نصب پرچم اتحادیه اروپا در طاق پیروزی پاریس به هویت این کشور حمله کرده و قانون را زیر پا گذاشته است.

پرچم اتحادیه اروپا

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت آرتی، لوپن گفت: «آراستن طاق پیروزی با رنگ‌های منحصر به فرد اتحادیه اروپا، بدون حضور پرچم ملی، حمله واقعی به هویت ملت ما است، زیرا این بنای تاریخی افتخارات نظامی ما را گرامی می‌دارد و مقبره سرباز گمنام را در خود جای داده است.»

این سیاستمدار محافظه‌کار رقیب خود، یعنی رئیس‌جمهوری کنونی امانوئل مکرون را متهم کرد که به وظایف دفترش خیانت کرده و به خاطر جاه‌طلبی شخصی، تاریخ ما تحقیر شده است.»

لوپن با بیان اینکه تصمیم برای جایگزینی پرچم اتحادیه اروپا با پرچم ملی، چندین ماده از قانون اساسی فرانسه را نقض می‌کند، قول داد در این خصوص به شورای دولتی فرانسه شکایت کند.

لوپن در توییتی در شب سال نو میلادی از مکرون خواست تا پرچم سه رنگ فرانسه را به طاق پیروزی برگرداند.

پرچم آبی اتحادیه اروپا با ۱۲ ستاره طلایی بر روی این بنای یادبود به نشانه آغاز ریاست شش ماهه فرانسه در شورای اتحادیه اروپا، یکی از نهادهای تصمیم‌گیری این اتحادیه، قرار گرفته است. ساختمان‌های دولتی و بناهای فرهنگی، از جمله برج ایفل، کلیسای جامع نوتردام و موزه لوور در این مراسم با رنگ آبی روشن شدند. فرانسه آخرین بار در سال ۲۰۰۸ ریاست اتحادیه اروپا را برعهده گرفته بود.

منابع دولتی روز شنبه به تلویزیون BFM گفتند که پرچم اتحادیه اروپا تا چند روز دیگر برداشته خواهد شد.

کلمنت بوون، وزیر امور خارجه آمریکا در امور اروپا مدعی شد که «پرچم فرانسه تعویض نشده است».

وی در توئیتر خود نوشت: «کارزار انتخاباتی گذری رایگان برای دروغ‌های کوچک و جنجال‌ها نیست.»

فرانسوی ها قرار است در انتخابات ریاست جمهوری در ماه آوریل و پس از آن انتخابات پارلمانی در ژوئن شرکت کنند.

کد خبر 647315

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha