پنجشنبه ۱۱ مهر ۱۳۸۷ - ۰۹:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: دادستانی کلمبیا دستور پازداشت دو سرهنگ بازنشسته ارتش این کشور را به اتهام مشارکت احتمالی در کشتار 107 نفر در فاصله سال‌های 1986 تا 1996 در بخش تروخیو در استا ویه د کاوکا در جنوب غربی این کشور صادر کرد.

به نوشته ال پاییس، طبق حکم دادستانی کلمبیا ویلفردو روئیس سیلوا و ارنان کانترراس دو سرهنگ بازنشسته ارتش متهم به قتل نفس شده‌اند، اسامی این دو نفر در فهرست درخواست بازداشت 20 نفره‌ای  که از سوی واحد حقوق بشر دادستانی کلمبیا صادر شده بود درج شده‌ است. در این فهرست همچنین اسامی 20 نفر از اعضای نیرو‌های عمومی، نظامیان و شبه نظامیان سابق به چشم می‌خورد.

در همین ارتباط دو نفر از روءسای کارتل‌های مواد مخدر موسوم به هنری لوائیسا با نام مستعار الاکران و دیگو مونتویا سانچس موسوم به دن دیگو تحت تعقیب قرار گرفته‌اند.

به دلیل وقوع قتل عام تروخیو، دولت کلمبیا در سال 1995 به طور رسمی از کمیسیون بین آمریکایی حقوق بشر عذر خواهی کرد.

طی سال‌های 1986 تا 1994 در تروخیو کشتاری از سکنه شهر رخ داد که بنا بر اعتقاد مقامات وزارت کشور کلمبیا،  نظامیان، شبه نظامیان و قاچاقچیان مواد مخدر در آن دست داشتند. وزارت کشور کلمبیا اعلام کرده است که برخی از نظامیان، شبه نظامیان و باندهای قاچاق مواد مخدر در ائتلاف با یکدیگر دست به کشتار ساکنان تروخیو زده‌اند.

کد خبر 64722

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز