همزمان با افزایش سن، بافت‌های صورت‌تان حالت کشسانی لازم را از دست می‌دهند که همین امر می‌تواند موجب شود تا صورت‌تان شل و افتاده دیده شود. امروزه، روش‌های انتخابی بسیاری وجود دارند که برای سفت‌کردن پوست‌تان استفاده می‌شوند که به ناحیه‌ای از صورت‌تان بستگی دارد که باید درمان شود.

image-20220101122829-1.jpeg

اگر اطراف چشم‌ها، ابروها و گونه‌های‌تان به مرور زمان شل و افتاده شده‌اند، گزینه خوبی برای لیفت شقیقه هستید.

همزمان با افزایش سن، بافت‌های صورت‌تان حالت کشسانی لازم را از دست می‌دهند که همین امر می‌تواند موجب شود تا صورت‌تان شل و افتاده دیده شود. امروزه، روش‌های انتخابی بسیاری وجود دارند که برای سفت‌کردن پوست‌تان استفاده می‌شوند که به ناحیه‌ای از صورت‌تان بستگی دارد که باید درمان شود. اگر اطراف چشم‌ها، ابروها و گونه‌های‌تان به مرور زمان شل و افتاده شده‌اند، گزینه خوبی برای لیفت شقیقه هستید.

لیفت شقیقه چیست؟ 

لیفت شقیقه که با عنوان لیفت گوشه چشم یا لیفت چشم گربه‌ای نیز شناخته می‌شود، روشی است که برای بالا بردن گوشه ابرو استفاده می‌شود. به‌وسیله این نوع لیفت، خطوط پنجه کلاغی کمتر می‌شوند و پوست اطراف شقیقه همچنین گوشه ابرو و بالای گونه‌ها نیز سفت‌تر می‌شوند. در بسیاری از این مواقع، این عمل همراه با لیفت صورت است. نتیجه این عمل جراحی، داشتن ظاهری جوان و ماندگاری طولانی‌مدت است. این جراحی می‌تواند با یک اندوسکوپ و یا دوربین ویدئوی جراحی نیز انجام شود.

کاربرد لیفت شقیقه چیست؟

هدف از لیفت شقیقه، لیفت قسمت خارجی ابرو و ترمیم زیبایی قوس ابرو است. این نوع عمل جراحی بر روی بالا بردن ابرو و قسمت شقیقه تمرکز دارد و باعث از بین رفتن چین و چروک‌های بین دو چشم و یا قسمت مرکزی پیشانی نمی‌شود. همچنین هدف از این جراحی، جوانسازی و سفت شدن گوشه ابرو و چشم است. با این روش، پیشانی صاف می‌شود و یک سوم ابرو بالا می‌رود. گونه‌های افتاده نیز با این روش درمان می‌شود.

لیفت شقیقه برای چه کسانی مناسب است؟

با اینکه این نوع عمل جراحی، روشی کم تهاجمی است، اما مناسب هر فردی نیست. لیفت شقیقه برای کسانی توصیه می‌شود که به‌دلیل افزایش سن دارای پلک‌های افتاده و یا ابروهای افتاده‌ای هستند و همین باعث شده است که نگران چهره‌شان باشند. در حقیقت، شلی پوست در ناحیه شقیقه نشانه رایج‌تری از پیر شدن نسبت به افتادگی ابرو محسوب می‌شود. برای همین، لیفت شقیقه روشی ایده‌آل برای افرادی است که به‌دنبال جوانسازی چهره‌شان با کمترین روش تهاجمی هستند.

برای مثال، اگر از روش بوتاکس برای جوانسازی پیشانی و اطراف ابرو استفاده می‌کنید، ممکن است به لیفت گوشه‌های بیرونی ابرو نیز برای داشتن ظاهری جوان‌تر نیاز داشته باشید. افرادی که خطوط عمیقی در انتهای ابرو و در هر دو طرف چشم دارند و می‌خواهند اثرات پیرشدگی را در چهره‌شان از بین ببرند، می‌توانند این روش جراحی را انتخاب کنند. باید بگوییم که لیفت شقیقه هیچ محدودیت سنی ندارد و همه افراد می‌توانند این روش را برای جوانسازی پوست‌شان انتخاب کنند.

لیفت شقیقه، بهترین روش برای جذابیت چشم‌ها

تفاوت لیفت شقیقه و ابرو

لیفت ابرو که به آن بالا بردن ابرو نیز گفته می‌شود نوعی جراحی است که برای از بین بردن چین‌وچروک پیشانی، خطوط اخم، شیارهای بین ابرو و افتادگی ابروها به‌وسیله لیفت داخل ابرو و ناحیه پیشانی انجام می‌شود. در مقایسه، لیفت شقیقه نوعی عمل جراحی لیفت شقیقه است که فقط گوشه بیرونی یا دُم ابرو را لیفت می‌کند که در شقیقه قرار گرفته است. این عمل لیفت شقیقه، قسمت میانی ابرو یا کل ناحیه پیشانی را تغییر نمی‌دهد. همچنین این عمل بر لیفت بافت‌های گونه نیز تاثیر می‌گذارد و از شل‌شدن گوشه چشم نیز جلوگیری می‌کند.

 انواع روش‌های لیفت شقیقه

لیفت شقیقه دارای دو نوع است که عبارتند از لیفت شقیقه بدون جراحی و لیفت شقیقه با جراحی.

انواع لیفت شقیقه بدون جراحی

افرادی که از عمل جراحی را ترجیح نمی‌دهند می‌توانند از این گزینه استفاده کنند. خود لیفت شقیقه بدون جراحی نیز دارای انواع متفاوتی است:

لیفت شقیقه با بوتاکس

لیفت شقیقه با بوتاکس روشی است که در آن خطوط اخم بین ابروها درمان می‌شود. همچنین در این روش ابروهای‌تان به‌وسیله تزریق بولوتونیوم توکسین نوع A بالا کشیده می‌شود. در این روش، عضلات بین دو ابرو صاف می‌شود و برای همین ابرو به بالا کشیده می‌شود. بوتاکس برای افراد بالای 18 سن و افراد مسن مناسب است. بسیاری از افراد برای اینکه نتیجه بهتری از بوتاکس شقیقه ابرو بگیرند، به‌طور همزمان بلفاروپلاستی را نیز انتخاب می‌کنند.

لیفت شقیقه، بهترین روش برای جذابیت چشم‌ها

لیفت شقیقه با نخ

لیفت شقیقه با نخ، روشی کم تهاجمی است که برای لیفت و سفت‌کردن بافت شل‌شده در صورت استفاده می‌شود. این روش که بدون جراحی انجام می‌شود، ماندگاری طولانی دارد و ظاهری طبیعی به فرد می‌بخشد. این روش به‌خاطر اینکه نیاز به دوره نقاهت کمی دارد، طرفداران زیادی دارد و اگر کاندیدای مناسبی برای این روش لیفت شقیقه باشید، پزشک متخصص این روش را به شما پیشنهاد خواهد داد.

لیفت شقیقه با جراحی

لیفت شقیقه با جراحی از طریق برش‌های کوچ دو الی 2.5 سانتی در ناحیه شقیقه انجام می‌شود و چون اندازه این برش‌ها کوچک است، هیچ نیازی به زدن مو در هنگام جراحی ندارید. این جراحی با روش‌های اندوسکوپی و بدون اندوسکوپی انجام می‌شود. امروزه، روش لیفت اندوسکوپی از ابزارهای جدید اندوتاین استفاده می‌کند. جراحی لیفت شقیقه هیچ محدودیت سنی ندارد و می‌تواند بر روی افرادی که دچار شل‌شدگی عضلات شده‌اند انجام گیرد.

آیا لیفت شقیقه بدون جراحی تاثیری دارد؟

برخی افراد روش‌های جراحی را دوست ندارند و روش‌های غیر جراحی را ترجیح می‌دهند. روش‌هایی مانند تزریق ژل دوام زیادی ندارند و هر چند ماه یکبار باید تکرار کنید. اما روش جراحی ماندگاری طولانی‌تری دارد و بهترین نتیجه را هم از روش جراحی خواهید گرفت. بهترین روش برای اینکه بدانید آیا عمل لیفت شقیقه مناسب شما است یا نه، این است که با پزشک متخصص مشورت کنید و پزشکی را انتخاب کنید که از مهارت و تخصص کافی برخوردار است.

روش جراحی لیفت شقیقه 

جراحی لیفت شقیقه می‌تواند تحت بیهوشی یا بدون بیهوشی انجام شود. پزشک متخصص بعد از معاینه فرد، تصمیم خواهد گرفت که از بیهوشی استفاده کند یا خیر. در این روش، جراح برش‌های کوچکی در قسمت شقیقه و پوست یا لایه‌های پوست ایجاد می‌کند. امروزه، دو روش مانند SMAS (لایه میانی زیر پوست) یا MACS (لایه بسیار عمیق زیر پوست) برای کشیدن پوست شقیقه استفاده می‌شود. در این روش‌ها، لایه‌های زیرین پوست کشیده می‌شوند که منجر به بهتر دیده شدن و لیفت طولانی‌تر پوست می‌شود.

در روش SMAS (Superficial Musculoaponeurotic System) سیستم عضلانی آپورونوتیک سطحی، لایه سطحی عضله زیر پوست برداشته می‌شود. در لیفت شقیقه با روش MACS (Minimal Access Cranial Suspension)، لایه پریوستئال زیر پوست کشیده می‌شود. واضح است که اندازه و عمق برش و مقدار کشیدگی پوست کاملاً به تجربه و مهارت جراح بستگی دارد. عمل لیفت شقیقه تقریبا یک الی دو ساعت طول می‌کشد. اگر عمل با بیهوشی انجام شود، فرد باید هشت ساعت قبل از عمل چیزی نخورد. همچنین چند روز قبل از عمل، از مصرف دارویی‌هایی مانند آسپرین خودداری شود.

لیفت شقیقه، بهترین روش برای جذابیت چشم‌ها

مراقبت‌های بعد از عمل لیفت شقیقه

درد، تورم و کبودی شقیقه‌ها و اطراف چشم‌ها بعد از جراحی لیفت شقیقه، کاملاً نرمال است. داروهای مسکن و آنتی‌بیوتیک‌ها معمولاً بعد از جراحی تجویز می‌شوند. معمولاً پانسمان بعد از 24 الی 48 ساعت برداشته می‌شود، اما باید یک تا 10 هفته برای برداشتن بخیه‌ها منتظر بمانید. برای کاهش ورم و کبودی، بهتر است به‌مدت یک هفته تا 10 روز موقع خواب سر خود را بالا نگه دارید. برای این کار باید چند بالش زیر سرتان بگذارید.

معمولاً بعد از دو الی سه روز می‌توانید به حمام بروید. باید مراقب باشید تا آب به‌طور مستقیم وارد زخم‌ها نشود و اطراف شقیقه را به‌دقت و به‌آرامی بشوئید. کمپرس آب سرد را می‌توانید برای کاهش ورم و کبودی استفاده کنید. هرگز نباید یخ را به‌صورت مستقیم بر روی پوست یا ناحیه‌ای که عمل شده است قرار دهید. می‌توانید یخ را در نایلون فریرز قرار دهید و دور آن یک حوله بپیچید. می‌توانید یک حوله خیس را در فریزر قرار دهید و بعد از اینکه سرد شد از آن استفاده کنید. کبودی بعد از یک الی دو هفته از بین می‌رود. البته ممکن است تا دو ماه کبودی وجود داشته باشد که اکثر زنان با آرایش کردن می‌توانند این کبودی را پنهان کنند.

 سخن آخر

لیفت شقیقه  به‌عنوان روشی مجزا با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. اما اگر بیمار درخواست کند از طریق بیهوشی نیز انجام می‌شود. در این مقاله به توضیح روش جراحی لیفت شقیقه پرداختیم و توضیح دادیم که لیفت شقیقه و ابرو چه تفاوت‌هایی باهم دارند. فراموش نکنید که لیفت شقیقه برای پیشگیری از فرآیند پیرشدن نیست بلکه با ایجاد ظاهری زیباتر به بهبود کیفیت زندگی‌تان کمک می‌کند.  اگر دارای خطوط پنجه کلاغی هستید و ابروهای افتاده‌ای دارید و چین‌وچروک گوشه پیشانی‌تان باعث ناراحتی‌تان شده است، بهترین گزینه درمانی برای شما، عمل لیفت شقیقه است.

اگر قصد انجام لیفت شقیقه را دارید، در انتخاب جراح دقت بالایی داشته باشید. گروه جراحی زیبایی و درمانی الو جراح به صورت تخصصی در حوزه لیفت شقیقه با جراحی فعالیت می‌کند.

رسالت این گروه ارائه کلیه خدمات مورد نیاز فرد به جهت انجام موفق جراحی در قالب یک پکیج واحد است.

• ارائه مشاوره تخصصی به جهت راهنمایی در تصمیم‌گیری برای جراحی

• انجام جراحی با تکنیک‌ها و گروه جراحی کاملا بروز متخصص، توسط دکتر فرید مرادیان

• پشتیبانی کامل بیمار بعد از جراحی و همراهی وی به جهت گذراندن موفق دوران نقاهت بعد از عمل

• انجام جراحی با قیمت‌های مناسب برای عموم اقشار جامعه

می‌توانید برای ارتباط بیشتر با مجموعه الوجراح و دریافت وقت ویزیت و مشاوره تخصصی برای درمان برجستگی گوشتان، از طریق شماره تماس 28429706 -021 اقدام نمایید.

کد خبر 647024

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha