سه‌شنبه ۹ مهر ۱۳۸۷ - ۰۶:۱۶
۰ نفر

گروه ورزشی: پیش از دربی حساس پایتخت در سال 73 و 79 که کاملاً جنجالی بود 3 بار دیگر نیز دربی‌ها با جنجال و حاشیه‌های فراوان همراه بودند.

در سال‌های 1348 و 1349 و سپس در سال 1359 دربی نیمه‌کاره به پایان رسید. در سال 48 و 49 به دلیل حمله بازیکنان پرسپولیس به داور و سپس در سال 1359 به دلیل هجوم هواداران دو تیم به داخل زمین، بازی نیمه‌کاره به پایان رسید. دربی 73 بعد از 3 دربی جنجالی قبلی، یکی از جنجالی‌ترین و پرحاشیه‌ترین دیدارهایی بود که بین دو تیم پرطرفدار پایتخت برگزار شد.

بعد از قضاوت جنجالی احمد ابهران در سال 1373 بود که فدراسیون تصمیم گرفت دربی‌ها تنها با حضور داوران خارجی برگزار شود. دربی سال 1373 در دقیقه 84 نیمه‌کاره رها شد.  شاید به نوعی شروع جنجال از دقیقه 9 آغاز شد. زمانی که فرشاد پیوس، مهاجم وقت پرسپولیس ضربه کاشته‌ای را درون دروازه استقلال جای داد اما ابهران عقیده داشت که مهاجم پرسپولیس قبل از سوت وی به توپ ضربه زده است و پس از آن امیر قلعه‌نویی که نسبت به داوری معترض بود ضربه‌ای را به داور وارد کرد که داور به اشتباه و به گمان آنکه پیوس به وی ضربه زده است به پیوس اخطار داد.

در آن بازی هواداران 2 تیم به زمین ریختند، تا جایی که نزدیک بود حتی به برخی از بازیکنان نظیر علی دایی، آسیب جدی وارد شود که با مداخله خاتمه یافت اما ادموند اختر بعد از آن بازی مدعی شد که توسط هواداران پرسپولیس به شدت کتک خورده است.

سال 79؛ درگیری برومند و رأفت

در سال 79 بازی با نتیجه 2 بر 2 خاتمه یافت اما قبل از پایان بازی درگیری دروازه‌بان استقلال با مهاجم پرسپولیس سرآغاز جنجال بین دو تیم بود. دروازه‌بان استقلال، پرویز برومند با زدن مشت به صورت رأفت آغازگر جنجال بین 2 تیم در آن بازی شد.

داور کوتاه‌قامت کره‌ای به دلیل جنجال‌های زیاد و حاشیه‌های فراوان این بازی، کنترل دربی‌ از دستش خارج شد و همین دلیلی شد برای آنکه پس از پایان بازی برخی از بازیکنان دو تیم به درگیری فیزیکی با یکدیگر بپردازند و استیلی، نوازی، تارتار، برومند و چند بازیکن دیگر دو تیم پس از بازی به حکم فدراسیون با محرومیت روبه‌رو شوند.

گلزنی هاشمی‌نسب به احمدرضا عابدزاده نیز یکی از موارد حاشیه‌ای بازی بود. هاشمی‌نسب بعد از به‌ثمر رساندن گل به پرسپولیس، تیم سابقش و تهیج‌کردن هواداران موجب بروز حاشیه‌های فراوانی شد تا علی پروین نیز نسبت به حرکت هاشمی‌نسب پس از به ثمر رساندن گل شدیداً معترض باشد.

کد خبر 64638

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز