در حالی که سفرهای هوایی مسافر در طول همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ کاهش یافته، تقاضا برای محموله‌های هوایی افزایش یافته است.

کنیا

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از سی‌ان‌ان، با گسترش تجارت الکترونیک و ناتوانی کامیون‌ها در عبور از مرزها، حمل و نقل هوایی به یک راه نجات جهانی تبدیل شد که تجهیزات پزشکی بهداشتی و همچنین انواع محصولات روزمره را حمل می‌کرد.

بر اساس گزارش انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی، در ژوئن امسال، خطوط هوایی در آفریقا حجم حمل‌ونقل را ۳۳.۵ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۱۹ افزایش داده‌اند؛ افزایشی بیشتر از سایر نقاط جهان.

آلن کیلاوکا، مدیرعامل شرکت «کنیا ایرویز» در مورد اینکه چگونه این شرکت هواپیمایی برای پاسخگویی به این تغییر در بازار حرکت کرده، سخن گفته است.

او می‌گوید: «کنیا ایرویز یکی از بزرگ‌ترین خطوط هوایی در آفریقا است. سال گذشته، مانند سایر خطوط هوایی، ما با کاهش قابل توجهی در تعداد مواجه شدیم. تا قبل از سال ۲۰۲۰، ما سالانه تقریبا ۵ میلیون مسافر را جابجا می‌کردیم که سال ۲۰۱۹ با رکورد مواجه شدیم. در سال ۲۰۲۰، که سالی بود که ما از همه‌گیری رنج بردیم، میزان مسافران به حدود ۱.۸ میلیون نفر کاهش یافت. بنابراین با یک زیان بزرگ روبرو بودیم. ما همچنین به ۵۳ مقصد در سراسر جهان پرواز داشتیم که این تعداد به ۴۱ کاهش یافت، اما امیدواریم بتوانیم آن را کمی بیشتر کنیم. در آفریقا، ما به بیش از ۴۰ مقصد پرواز داشتیم. این به ۳۶ مقصد کاهش یافته است.»

راه‌حل جالب یک شرکت هواپیمایی برای مقابله با رکود مسافر

مدیرعامل خطوط هوایی کنیا درباره چگونگی مقابله با مشکلات و راه‌حل‌های این شرکت برای کاهش ضرر و زیان گفت: «تاکنون حدود ۱۰ درصد از تجارت ما محموله بوده است. می‌خواهیم آن را به بیش از ۲۰ درصد از کسب و کار خود افزایش دهیم تا آن را طی ۳ تا ۵ سال آینده دو برابر کنیم و برای انجام این کار، باید ظرفیت را افزایش دهیم.»

بدین ترتیب برای رسیدن به اهداف جدید، خطوط هوایی کنیا، ۲ فروند از بوئینگ‌های ۷۳۸ دریم‌لاینر خود را از حالت مسافربری خارج کرده و به هواپیمای کارگو یا همان باربری تبدیل کرد.

این شرکت هواپیمایی در مجموع ۸ فروند از این نوع هواپیماها را در خدمت دارد که با این وضعیت تنها ۶ فروند در بخش خدمات مسافربری مشغول به‌کار است.

کد خبر 646037

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha