مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان از وقوع رگبار شدید باران همراه با رعد و برق، تگرگ و تندباد لحظه ای و احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها خبر داد.

بارندگی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، مهرداد حسن زاده گفت: با توجه به طوفانی شدن دریا و وقوع رگبار شدید باران از روز چهارشنبه ۸ دیماه تا روز دو شنبه ۱۳ دیماه هفته آینده هم استان‌ های عزیز از هرگونه فعالیت دریایی و تردد با شناورهای سبک و همچنین قرار گیری در حریم رودخانه های فصلی، صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

حسن زاده افزود: طبق اعلام هواشناسی هرمزگان از روز چهارشنبه هفته جاری تا روز دوشنبه ۱۳ دی ماه به علت ناپایداری وضعیت جوی، رگبار شدید باران همراه با رعد و برق، گاهی با تگرگ و تندباد لحظه ای را شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به رگبار باران همراه با رعد وبرق و بارش تگرگ و سیلابی شدن رودخانه‌ها بیان کرد: طی روزهای یاد شده به دلیل شرایط جوی موجود، آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن رودخانه‌های و لغزندگی جاده‌ها دور از انتظار نیست و از هم استانی‌ها تقاضا می‌شود از ترددهای غیر ضروری اجتناب کنند.

حسن زاده با اشاره به مناطق تحت تاثیر فعالیت سامانه بارشی، اظهارکرد: این سامانه در در سراسر استان و تمامی مناطق دریایی فعال خواهد بود.

وی اضافه کرد: همچنین طی روزهای یاد شده به دلیل تند باد شدید جنوب شرقی و رگبار شدید باران در مناطق دریایی، اختلال در ترددهای دریایی را در پی خواهد داشت به همین منظور از هم استانی‌های عزیز تقاضا می‌شود از هرگونه فعالیت دریایی به ویژه تفریحات دریایی با شناورهای سبک به‌علت طوفانی شدن دریا خود داری کنند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری هرمزگان تاکید کرد: طی روز جمعه ۱۰ دی ماه تا روز دوشنبه ۱۳ دی، تقویت سامانه بارشی در سراسر استان مورد انتظار است.

کد خبر 646030

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha