یک مالک در منزل شخصی خود ۳۰ متر حفاری غیرمجاز انجام داده بود در جریان این حفاری تکه هایی از سفال و آجر نیز به دست آمده است.

حفاری غیر مجاز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان تهران، سرهنگ مجتبی نوری فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تهران گفت: با حضور پرسنل یگان حفاظت به همراه عوامل انتظامی کلانتری ۱۳۱ در یک ملک مسکونی یک نفر که در محل حفاری غیر مجاز حضور داشت دستگیر شد. با توجه به مشاهده تکه‌های سفال و آجر در بازرسی اولیه از محل حفاری و فراری شدن صاحب ملک پرونده جهت تکمیل در اختیار عوامل انتظامی قرار گرفته است.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تهران عنوان کرد: با توجه به عمق تونل حفاری شده به طول حدود ۳۰ متر با حضور نیروهای آتش‌نشانی خطرات احتمالی به دلیل جمع شدن گازهای کشنده و مخرب مورد بررسی قرار گرفته شد.

این مقام انتظامی افزود: با توجه به کشف تکه‌های ظروف سفالی در محل حفاری؛ احتمال خروج اموال تاریخی از محل حفاری وجود دارد بنابراین پس از تکمیل شدن پرونده در مراجع انتظامی و قضائی موضوع اطلاع رسانی می‌شود. حفر تونل با استفاده از بالابر و بیل و کنگ و دپو خاک‌های برداشتی در محل انجام شده است.

محسن سعادتی مدیر پایگاه ملی ری نیز در بازدید از محل گفت: سفال‌های به‌دست آمده مربوط به دوران اسلامی و به احتمال زیاد سلجوقی است. همچنین تکه‌های آجر مربوط به آجرفرش‌های دوره سلجوقی و بخشی از بناهای مسکونی است که حفاران به آن آسیب وارد کرده‌اند.

کد خبر 646012

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • GB ۰۵:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
    0 0
    خونشونه دوست دارن،چرا ازش نمیخرید تا به خارج نره